Gerlien

Level 5
  • 48Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Ziggo Mediabox XL neemt maar de helft van het programma op .

Heb nu al diverse keren het probleem gehad, dat een geprogrammeerd programma maar voor de helft wordt opgenomen. Dacht eerst, dat het kwam doordat ik teveel opnam, maar vanavond had ik wel meer geprogrammeerd, maar niet tegelijk. Volgens mij kan ik toch 4 programma's gelijk programmeren of niet? Dit was echter vanavond niet het geval, op het desbetreffende tijdstip, was het "gestopte" programma het enigste. Hoop dat u mij verder kunt helpen.

Bij voorbaat hartelijk dank en vriendelijke groet,
Gerlien
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Gerlien,

Je kunt inderdaad 4 programma's tegelijkertijd opnemen. (tenzij je een Extra Mediabox XL hebt, per extra Mediabox XL kun je 1 programma minder opnemen.)
Hoeveel procent heb je nog over van de harde schijf? Het is namelijk beter dat die niet te vol zit. Zelf hou ik altijd ongeveer de grens aan van 70-80% vol. (Als je op het DVR-knopje drukt van de afstandsbediening, dan kun je rechtsonderin op het beeld zien hoe vol de harde schijf zit.)

Verder, staat automatisch schijfbeheer op uit? Zo niet, dan kan dat de veroorzaker zijn. Je kunt dat controleren bij Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Automatisch schijfbeheer. Die moet dus op uit staan.

Hopelijk helpt dat! 🙂

Groet,
Evert

Bekijk in context

7 Reacties 7
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Gerlien,

Je kunt inderdaad 4 programma's tegelijkertijd opnemen. (tenzij je een Extra Mediabox XL hebt, per extra Mediabox XL kun je 1 programma minder opnemen.)
Hoeveel procent heb je nog over van de harde schijf? Het is namelijk beter dat die niet te vol zit. Zelf hou ik altijd ongeveer de grens aan van 70-80% vol. (Als je op het DVR-knopje drukt van de afstandsbediening, dan kun je rechtsonderin op het beeld zien hoe vol de harde schijf zit.)

Verder, staat automatisch schijfbeheer op uit? Zo niet, dan kan dat de veroorzaker zijn. Je kunt dat controleren bij Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Automatisch schijfbeheer. Die moet dus op uit staan.

Hopelijk helpt dat! 🙂

Groet,
Evert
Gerlien
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Hoi Evert,
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Heb eerst gekeken hoe vol de schijf is en dat is nu 35%. Tot mijn spijt kan ik echter in het Menu geen Opties vinden dus ook niet verder :slight_frown: Ik zal ongetwijfeld iets fout doen, maar kom er niet uit. Ik begin met Menu en ga dan naar Media en dan kan ik kiezen uit TV gids, Opgenomen of Geplande opnames. Hoop dat je mij nog verder kunt helpen, anders houdt het op.

Vriendelijke groet,
Gerlien
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Gerlien

zoek eens op dit onderwerp, daar er, helaas, al veel over is geschreven. Zet in ieder geval automatisch schijfbeheer uit. (Tip van ome robbo)
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Gerlien,

Je bent er in ieder geval wel bijna 🙂
Als je bij menu bent, moet je 3 keer op het pijltje naar links duwen. Met 1 keer op het pijltje naar links ben je inderdaad bij Media, maar je moet nog verder naar links.
Dan zie je als het goed is een tandwieltje met daarachter 'Opties'. Als je dat op het beeld ziet, druk dan op OK en daarna twee keer met het pijltje naar boven, dan staat als het goed is Automatisch schijfbeheer bovenaan. Weer op OK duwen en je bent er 🙂

Groet,
Evert
Gerlien
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Goedemorgen Evert,
HEB HET GEVONDEN! Zo zie je maar weer een mens is nooit te oud om te leren, jaargang '45. Het stond inderdaad "aan" en heb het gewijzigd. Hopelijk is hiermee ook mijn probleem opgelost, we wachten af.

Nogmaals hartelijk dank en fijne dag verder.

Vriendelijke groet,
Gerlien
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helemaal super! 🙂 :thumbsup_tone3:
Wil je laten weten hoe het verloopt, ook als het nu goed gaat? Zijn we altijd nieuwsgierig naar :smiley:

Graag gedaan en u ook een fijne dag!
Groet,
Evert
Juul S

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Willem-A,

Ik heb dit probleem ook regelmatig en zou er graag meer over willen lezen. Automatisch schijfbeheer heb ik nu uitgezet maar wil nog wat meer tips. Je zegt: zoek eens op dit onderwerp maar ik heb al verschillende zoektermen geprobeerd maar kom dan niet uit op dit probleem. Weet jij welke zoekterm ik moet ingeven?
Alvast bedankt,

Juul

Uitgelicht topic