Ziggo heeft klanten niet pro-aktief voorgelicht over nieuwe abonnement opties en de Next,
Zelf ontwikkelingen een beetje in de gaten houden op de Ziggo Site of via TV nieuws sites, zou hebben geholpen op de hoogte te blijven. Als je eerder had toegeslagen, was je beter uit geweest. Dat hebben geschat zo’n 150.000 klanten gedaan die nu 300.000 stuks Next in huis hebben. Soms meer dan 1. En toen veranderde er iets, door onverwacht succes en bijbehorende schaarste van Boxen. Volgens de officiele lezing….
Sinds kort is de Next nog slechts uitsluitend beschikbaar bij het TV-Max abo onderdeel. Een extra Next is voorlopig niet meer mogelijk.
Bij TV-Complete hoort nu weer de Mediabox-XL, ipv voorheen de Next.
Voor de huidige opties, kosten en evt bestellen zie:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
Er is aangekondigd dat de MBXL in de loop van volgend jaar een Upgrade krijgt waardoor het een Cloud Box wordt, zoals de Next. Overigens zonder 4k optie. Het is dus niet meer te verwachten dat de Next terugkomt bij TV-Complete. Wel zal meer keer Next bij het TV-Max abo weer mogelijk worden, is mijn verwachting. Wanneer is onbekend.
Overstappen kan natuurlijk ook. Zoek goed uit wat je opties zijn voor Internet snelheid, TV/Radio gebruik en -pakket. Besef dat je je coax netwerk niet meer kunt gebruiken. Dat kan alleen bij Ziggo. Hoewel dit altijd beter is dan gebruik van Wifi, is de noodzaak voor een UTP bekabeld netwerk, bij een andere Provider wat groter dan bij Ziggo, omdat TV en Radio ontvangst afhankelijk is van een verbinding van een set top box met het computernetwerk. Behalve bij gebruik van Digitenne. Dat is nog steeds mogelijk, zover ik weet. Ihb bij ADSL abo’s met een erg lage Internetsnelheid. Bij VDSL en vooral glasvezel zit je qua snelheid beter, als je dat tenminste totaan de deur hebt.