Briannn

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Mediabox Next niet meer op voorraad

Hallo ik heb gebeld voor het nieuwe ziggo kastje next 

Ik hoor dat die niet meer op voorraad is en dat ik extra per maand moet gaan betalen. 

Ik vind dat niet normaal aangezien ik al zolang klant ben bij jullie en ik er totaal niet over geïnformeerd ben. Kunt u mij vertellen wanneer de nieuwe boxen op voorraad zijn en heb ik nog recht om die te krijgen of is dat pas als ik extra per maand ga betalen? Anders ben ik genoodzaakt per direct het abonnement stop te zetten bij jullie 

gr brian de bruin 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ziggo heeft klanten niet pro-aktief voorgelicht over nieuwe abonnement opties en de Next,

Zelf ontwikkelingen een beetje in de gaten houden op de Ziggo Site of via TV nieuws sites, zou hebben geholpen op de hoogte te blijven. Als je eerder had toegeslagen, was je beter uit geweest. Dat hebben geschat zo’n 150.000 klanten gedaan die nu 300.000 stuks Next in huis hebben. Soms meer dan 1. En toen veranderde er iets, door onverwacht succes en bijbehorende schaarste van Boxen. Volgens de officiele lezing….

Sinds kort is de Next nog slechts uitsluitend beschikbaar bij het TV-Max abo onderdeel. Een extra Next is voorlopig niet meer mogelijk.
Bij TV-Complete hoort nu weer de Mediabox-XL, ipv voorheen de Next.
Voor de huidige opties, kosten en evt bestellen zie:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Er is aangekondigd dat de MBXL in de loop van volgend jaar een Upgrade krijgt waardoor het een Cloud Box wordt, zoals de Next. Overigens zonder 4k optie. Het is dus niet meer te verwachten dat de Next terugkomt bij TV-Complete. Wel zal meer keer Next bij het TV-Max abo weer mogelijk worden, is mijn verwachting. Wanneer is onbekend.

Overstappen kan natuurlijk ook. Zoek goed uit wat je opties zijn voor Internet snelheid, TV/Radio gebruik en -pakket. Besef dat je je coax netwerk niet meer kunt gebruiken. Dat kan alleen bij Ziggo. Hoewel dit altijd beter is dan gebruik van Wifi, is de noodzaak voor een UTP bekabeld netwerk,  bij een andere Provider wat groter dan bij Ziggo, omdat TV en Radio ontvangst afhankelijk is van een verbinding van een set top box met het computernetwerk. Behalve bij gebruik van Digitenne. Dat is nog steeds mogelijk, zover ik weet. Ihb bij ADSL abo’s met een erg lage Internetsnelheid. Bij VDSL en vooral glasvezel zit je qua snelheid beter, als je dat tenminste totaan de deur hebt.

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

De next is wel leverbaar; alleen een extra box niet en het is ook niet bekend wanneer extra boxen weer leverbaar worden. Dus de door jou verkregen info dat de Next niet leverbaar is, klopt niet.

Aangezien je nog niets hebt ingevuld bij je profiel, o.a. welk pakket je momenteel afneemt van Ziggo, kan ik niet beoordelen hoeveel meer je per maand zou moeten betalen.

In ieder geval is de Next sinds 30 september j.l. uitsluitend nog verkrijgbaar met een Max Next pakket en dat is 50 cent duurder dan het oude pakket. Wanneer je momenteel een Complete pakket hebt, ben je op jaarbasis zo'n 240 euro duurder uit.

N.B. ik ben geen Ziggo medewerker. Ik informeer je over de feitelijke situatie. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ziggo heeft klanten niet pro-aktief voorgelicht over nieuwe abonnement opties en de Next,

Zelf ontwikkelingen een beetje in de gaten houden op de Ziggo Site of via TV nieuws sites, zou hebben geholpen op de hoogte te blijven. Als je eerder had toegeslagen, was je beter uit geweest. Dat hebben geschat zo’n 150.000 klanten gedaan die nu 300.000 stuks Next in huis hebben. Soms meer dan 1. En toen veranderde er iets, door onverwacht succes en bijbehorende schaarste van Boxen. Volgens de officiele lezing….

Sinds kort is de Next nog slechts uitsluitend beschikbaar bij het TV-Max abo onderdeel. Een extra Next is voorlopig niet meer mogelijk.
Bij TV-Complete hoort nu weer de Mediabox-XL, ipv voorheen de Next.
Voor de huidige opties, kosten en evt bestellen zie:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Er is aangekondigd dat de MBXL in de loop van volgend jaar een Upgrade krijgt waardoor het een Cloud Box wordt, zoals de Next. Overigens zonder 4k optie. Het is dus niet meer te verwachten dat de Next terugkomt bij TV-Complete. Wel zal meer keer Next bij het TV-Max abo weer mogelijk worden, is mijn verwachting. Wanneer is onbekend.

Overstappen kan natuurlijk ook. Zoek goed uit wat je opties zijn voor Internet snelheid, TV/Radio gebruik en -pakket. Besef dat je je coax netwerk niet meer kunt gebruiken. Dat kan alleen bij Ziggo. Hoewel dit altijd beter is dan gebruik van Wifi, is de noodzaak voor een UTP bekabeld netwerk,  bij een andere Provider wat groter dan bij Ziggo, omdat TV en Radio ontvangst afhankelijk is van een verbinding van een set top box met het computernetwerk. Behalve bij gebruik van Digitenne. Dat is nog steeds mogelijk, zover ik weet. Ihb bij ADSL abo’s met een erg lage Internetsnelheid. Bij VDSL en vooral glasvezel zit je qua snelheid beter, als je dat tenminste totaan de deur hebt.

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @bra4662363

Allereerst welkom op de Community! 🙂 

Ik zie dat je al flink wat informatie hebt gekregen van @hanh en @Zeeburgia. Super! 

Het is niet het geval dat de nieuwe Mediabox Next helemaal niet meer leverbaar is. Deze is op dit moment alleen leverbaar als je bij ons het TV Max Next pakket afneemt in combinatie met het Internet Complete of Internet Max pakket. Je huidige pakket zal dus gewijzigd moeten worden naar het pakket waarbij de Next in bruikleen wordt geleverd en daaraan zitten inderdaad bepaalde kosten verbonden. Een Mediabox Next in bruikleen ontvangen met je huidige abonnement is niet mogelijk er zal een wijziging plaats moeten vinden. 




 

Uitgelicht topic