ivonkoek

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo horizon box stottert

Een vraag. Ik kom er niet uit. Het betreft 1 splitter. Een nieuwe coax kabel, naar een nieuwe smart t.v. lg. Uitzending gemist doet het op alle zenders. Live kijken kan vanaf net 6. Van 1-5 is er een vervelende vertraging in het beeld. Heb de Mediabox al teruggezet naar fabrieksinstellingen. Wie weet de oplossing?
15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
Goedemorgen ivonkoek en welkom op de community.

Een stotterende Media Box XL is natuurlijk nooit leuk en je wilt een werkende hebben. Dit kan een paar oorzaken hebben.

Als je de media box xl aanzet, hoe is op NPO1 door op Menu, Instellingen en dan naar Diagnostiek te gaan en dan het Signaal. 1 is 100% en de andere kan tussen slecht - goed - uitmuntend. Als de Media box in het midden van Goed staat dan is het signaal prima, bij hoger signaal kan de Media Box stotteren en protesteren.

Je had deze al op fabrieksinstelling gezet, is geen aanrader dit meteen te doen, maar de problemen blijven. Hoop dat de eerste tips je helpen, en desnoods even een foto plaatsen dan kunnen we meekijken met je.
ivonkoek
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mediabox staat aan het begin van goed.....
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
En gebruik je achter de Media Box XL een Modem of wordt de media box als modem gebruikt. Waar komt het signaal binnen in de Meterkast of in de woning. Dan kan een versterker voor de Media Box een oplossing zijn.
ivonkoek
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuus signaal sterkte is op 1 goed. Signaal kwaliteit niet aangegeven. Op 6 is beide goed
ivonkoek
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Signaal komt in woonkamer binnen. 1 splitter. Aparte modem. Horizon box is voor de t.v.
ivonkoek
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Modem staat op afstand
ivonkoek
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen tweede t.v. in huis aanwezig
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
Dan zal waarschijnlijk de AOP niet meer aan deze tijd voldoen, of er moet een versterker voor komen die het signaal optimaliseerd. Daarover kan ik niet beslissen, beste is dat dit topic snel wordt opgepakt door een moderator, ik kan je niet beloven dat dit vandaag al gebeurt door de enorme werkdruk, mocht het je echt veel te lang duren na 2 dagen neem dan even contact met de klantenservice op. Wij kunnen alleen advies geven en kan zijn dat er nog een mede persoon je vragen komt stellen.

Ik heb hier de link voor naar de klantenservice Apparatuur-Klantenservice Ziggo
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
Er is inderdaad een signaalprobleem. De kwaliteit hoort namelijk altijd volledig in uitmuntend te staan en zoals je aangeeft, staat die in Goed. Om even er zeker van te zijn of het aan het aansluitpunt van Ziggo ligt, kun je een foto plaatsen van dat aansluitpunt in de woonkamer? 🙂
ivonkoek
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij deze
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
ivonkoek Dat is een heel oude AOP en splitter, neem contact op met Ziggo, vertel je storingen en vraag om een monteur om deze oude AOP en splitter te vervangen.
Dit zal gratis gebeuren.

Je kunt contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, alleen als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En wat te denken van die haakse bocht in die ene kabel Be rt ... plus een verkeerde splitter. Hier is echt even wat aandacht nodig. Maar het lijkt ook te hebben gelekt rondom het AOP?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Een haakse bocht is funest, dan kan de koperkern breken met een kansberekening van 99,9%:relaxed:is mijn inschatting, maar ik kan er toch wel 0,2% naast zitten.Willem-A

Maar alles wordt waarschijnlijk opgelost door de monteur dacht ik.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Al breekt de kern niet, het is sowieso niet goed voor een kabel. Ook niet voor de afscherming. Het is niet voor niets dat je tegenwoordig naast dat een kabel niet scherp mag worden gebogen, je deze ook niet meermaals, vaak maar 3 keer, mag buigen op eenzelfde plaats. En dan heb ik het echt niet over de hier totaal haakse omzet van de kabel, maar over een nette buigstraal. Wegwerken achter plinten kan dus funest zijn als er hoeken worden gemaakt.

En een monteur zal ook dit wel meenemen, maar als het om de huisinstallatie gaat, zijn die kosten wel voor jezelf, al kun je wel een knap stuk kabel krijgen via Ziggo. Dat is wel iets om rekening mee te houden voor ivonkoek ...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey ivonkoek . Welkom hier. Top dat je de Community gevonden hebt om je verhaal neer te leggen en de foto's maken een hoop duidelijk. Helemaal goed!
Hoe gaat het nu? Heb je al verdere actie kunnen ondernemen of kan ik wellicht nog in iets helpen? We horen graag van je ^^.

Uitgelicht topic