d.duimel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go streamen met Chromecast "not allowed for this channel"

Wat is het toch dat je sommige voetbal livestreams niet kunt streamen naar je chromecast. Er wordt dan gezegd "not allowed for this channel". Op andere dagen lukt het prima. Of het nu gaat om Eredivisie, Champion League of samenvattinge van de KNVK beker. Altijd het zelfde riddeltje. Streamen van voetbal is niet toegestaan.

Omdat het dus altijd voorkomt is het niet zender specifiek, en heeft het iets te maken met de app die het simpelweg blokeert om voetbal te streamen.

Help, dit is toch echt vervelend. Voetbal is het enige dat ik kijk via Ziggo.

Ps. als ik mijn laptop open klapt, HDMI erin douw dan kan ik het toch ook gewoon "streamen". Waarom dan een beperking op de app? Alleen om het mensen lastiger te maken? Ik snap er geen pepernoot van.
11 Reacties 11
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo d.duimel, welkom op onze Community.

Het loopt nog niet storm met reacties op je vragen zie ik. Streamen van live tv via Chromecast moet altijd mogelijk zijn. Ook bij de door jou aangegeven zenders. Streamen van Replay TV is niet toegestaan. Het is gek dat dit alleen bij voetbal lijkt te gebeuren, maar zoals je aangeeft is dat het enige dat je kijkt via Ziggo. Kun je dit ook nabootsen met een andere smartphone of tablet?
d.duimel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo d.duimel, welkom op onze Community.

Het loopt nog niet storm met reacties op je vragen zie ik. Streamen van live tv via Chromecast moet altijd mogelijk zijn. Ook bij de door jou aangegeven zenders. Streamen van Replay TV is niet toegestaan. Het is gek dat dit alleen bij voetbal lijkt te gebeuren, maar zoals je aangeeft is dat het enige dat je kijkt via Ziggo. Kun je dit ook nabootsen met een andere smartphone of tablet?


Waarschijnlijk dat het inderdaad om replay TV gaat. Maar dan nog, dit kan ik via de laptop toch ook gewoon op de TV afspelen via HDMI....
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi d.duimel
Via HDMI is heel wat anders dan draadloos streamen.
In het systeem zijn dit twee verschillende dingen, daarom werkt het ene wel en het andere niet. Vervelend, maar het is niet anders.
tfhfony

Level 1
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Het komt ook voor bij andere programma`s. Mijn vrouw & dochter kijken nog wel eens naar TLC en ook als je dan via de Ziggo app naar je Chromecast probeert te streamen krijg je de melding dat dit niet mag.
Gelukkig heb ik een Android TV en heb de Slowaakse Horizon app op mijn TV geïnstalleerd en kan nu dus al deze zaken gewoon via een app op de TV opstarten wat wel prima werkt. Het zal wel iets rechtentechnisch zijn, maar het komt vooral neer op klantje pesten.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
tfhfony wrote:
Het zal wel iets rechtentechnisch zijn, maar het komt vooral neer op klantje pesten.

Ik denk niet dat het vooral neer komt op klantje pesten. Als Ziggo de mogelijkheid heeft om Ziggo Go door te geven via een Smart TV of via Android TV of via Apple TV, dan zouden ze dat best wel doen. Wat heeft Ziggo eraan om klanten te pesten of dwars te zitten. Niets toch? Juist!

Het zal zeker iets te maken hebben met rechten en plichten die ze moeten nakomen met aanbieders van zenders. Er zit natuurlijk een heel team achter die z'n best doet om het klanten van Ziggo zo comfortabel mogelijk te maken en te zorgen dat je tevreden bent. Als die op dan een rechten probleem hebben of een ander iets, dan willen ze het wel maar kunnen ze het niet. Ik geloof namelijk nooit dat Ziggo iets niet wil, maar domweg niet kan of anderen het tegen houden omdat die er weer geld aan zou moeten verdienen.

Maar goed, ook ik ken het fout hebben natuurlijk.
Klant pesten, daar geloof ik dus niet in. Laten we hopen dat Ziggo ermee bezig is en dat het ook snel naar Nederland komt. We moeten maar even geduld hebben.
conhen

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dat is dus wèl gewoon klantje pesten. Alle rechten kwesties zijn gewoon klantje pesten. Bij mij kan mijn nieuwe chromecast zo de prullenbak in omdat jullie klantje pesten...

De Chromecast is juist ideaal om niet wéér zo'n stomme tuner aan te hoeven schaffen. Het is RETE irritant als dan een stelletje malloten bedenkt dat dat misschien geen goed idee is, of om dat rechtentechnisch dusdanig te beperken zodat elders wellicht nog wat extra euro's uit de gebruikers te peuren vallen. Ik zeg niet dat dat probleem precies Ziggo is, maar julle maken wel de rechtensafspraken met de content-providers. Doe er wat aan, laat je niet afschepen. Spreek af met andere carriers af dat jullie dat samen niet meer pikken. Wat kan het jullie schelen of ik die serie of film of opname op mijn telefoon kijk, of op mijn televisie. Het is dezelfde content...
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Neem mij nu echt eens 1 hele goede reden waarom Ziggo klantjes zou moeten pesten?
Echt he, zo'n opmerking maakt mij best een beetje boos. Slaat toch gewoon echt nergens op. Allemaal een grote mond wat ze beter weten en wat Ziggo allemaal moet doen, ga zelf eens aan de tafel zitten met onderhandelen, kan je ook eens zien hoe moeilijk dat is.

Denk je nu echt dat als Ziggo op een simpele manier iets kan regelen, of dat ze afspraken kunnen maken met content-providers, dat ze dat kan ook niet zouden doen? Denk je nu echt dat Ziggo dan denk: laten we lekker moeilijk doen en klantjes gaan pesten?

Kom op zeg, zo werkt dat echt niet hoor. Natuurlijk wil Ziggo best meer geld betalen maar dan komt het ook weer bij jou elke maand op je rekening. Oh wacht, dat is dan ook weer klantje pesten door de rekening omhoog te gooien. Oh ja, zo blijven we bezig 🙂

Het is zoals het is, als er dingen niet werken dan moet Ziggo daar iets aan doen, wat in hun macht ligt. Maar kom aub niet aanzetten met klantje pesten: het gras bij de buren is altijd groener. Zou zeggen, ga daar voetballen!
conhen

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Er staat duidelijk in mijn reactie dat het probleem niet precies Ziggo is. Punt is gewoon dat de rechthebbenden véél te veel macht hebben bij het afdwingen van rechten. Wat kan het het nu schelen of ik op mijn tablet of TV een programma kijk? Tóch wordt dat onderscheid gemaakt, en er worden zelf speciaal technieken voor bedacht om dat onderscheid te kunnen maken. Ja, daar werkt Ziggo (en alle andere providers) aan mee omdat ze bang zijn dat ze de content anders niet krijgen. Als niemand daar aan mee zou werken zou die content heus wel verstrekt worden...

Dat Ziggo zijn best doet om niet klantjes te pesten kun je o.a. zien aan het feit dat op de Ziggo kanalen gewoon doorgespoeld kan worden tijdens terugkijken. Ik hoop dat dat zo blijft Alles behalve Ziggo en Publieke zenders wordt kunstmatig vergrendeld zodat je de reclame niet meer kunt skippen. Ik heb nieuws: ik zet dat dan gewoon af, ik hoef dat hele programma niet meer. Ik laat mijn kijkgedrag niet bepalen door marketeers... Het is sowieso enorm frustrerend dat als je p/o effe het terugkijken stopt, je weer van begin af aan moet gaan kijken omdat je niet mag doorspoelen van de aandeelhouders.

Aangezien Ziggo ook zelf content produceert ligt het risico van klantje pesten ook daar op de loer. Als adverteerders die een godsvermogen neerleggen gaan eisen dat hun reclame niet meer kan worden doorgespoeld weet ik nog niet wat Ziggo gaat antwoorden...

Dat jij boos wordt van mijn reactie betekend waarschijnlijk dat jij je erg gemakkelijk in de luren laat leggen door commerciële partijen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
conhen wrote:
Dat jij boos wordt van mijn reactie betekend waarschijnlijk dat jij je erg gemakkelijk in de luren laat leggen door commerciële partijen.

Boos? Weet niet waar je dat vandaan weet te halen?
Als je dat uit mijn teksten kan halen, nou dan wil je me niet echt boos zien dan.
Dus wat je daar schrijft klopt niet, erg jammer!

Je kan ook gewoon stoppen met TV kijken of internet te gebruiker. Dan heb je ook niemand meer die je kan controleren en/of je reclame kan toezenden. Want op elk kanaal, via TV of via Internet, men volgt je. Daarnaast kan je in de Next zelf aangeven of je wilt dat Ziggo je hebt met persoonlijke adviezen of dat je dit niet wenst. Dan zet jij die optie toch uit, niemand die met je zal mee kijken en je adviezen geeft, zeker Ziggo niet!

Reclame is een bron van inkomsten en daarom niet mogelijk om door te spoelen. Ik begrijp dat wel. Als we met z'n allen niet nog meer willen betalen aan Ziggo, dan moeten we reclame zien. Er is nog een oplossing, misschien wel beter dan die jij geeft: Gewoon zoveel mogelijk opnemen, kan je de reclame ook lekker doorspoelen. Kijk, opgelost toch 🙂

Ik laat me niet zo snel in de luren leggen door commerciële partijen hoor. Neem alles op en spoel de reclame gewoon door. No Problem bij Ziggo!
conhen

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Boos? Weet niet waar je dat vandaan weet te halen?

Hier dus:
Neem mij nu echt eens 1 hele goede reden waarom Ziggo klantjes zou moeten pesten? Echt he, zo'n opmerking maakt mij best een beetje boos. Slaat toch gewoon echt nergens op.


Daarnaast kan je in de Next zelf aangeven of je wilt dat Ziggo je hebt met persoonlijke adviezen of dat je dit niet wenst.

We hadden het over streamen via de chromecast dat actief geblokkeerd wordt. En als ik het over reclame heb, dan heb ik het niet over de advies-dienst van Ziggo (die ik inderdaad uitgeschakeld heb want ik kijk haast nooit on-demand va de Next)

Reclame is een bron van inkomsten en daarom niet mogelijk om door te spoelen. Ik begrijp dat wel

Dat heb je fout. Reclame is een EXTRA bron van inkomsten. Dat zijn inkomsten waarmee duur betaalde TV bonzen en duurbetaalde acteurs NOG meer krijgen dan ze al deden. Doordat al die grootverdieners niet met minder genoegen nemen moeten jij en ik NOG meer reclame kijken en inderdaad gaat OOK het Ziggo abonnement nagenoeg jaarlijks omhoog. Dat is een vicieuze cirkel die leker doordraait zolang jij en ik al dat reclame-vergif blijven slikken.

Als we met z'n allen niet nog meer willen betalen aan Ziggo, dan moeten we reclame zien.
Volgens mij gaan de reclame inkomsten niet naar Ziggo, maar naar de zenders... Ik betaal gráág wat extra aan Ziggo als ik daarmee zou kunnen bereiken dat ik mijn tijd niet meer hoef te verdoen aan reclame. Ik vind zelfs dat reclamevrije producten (naast eventueel middels reclame betaalde producten) verplicht zou moeten worden bij de wet. Vroeger werd reclame gebruikt om producten aan te bieden, tegenwoordig is het een financiering voor de productie van een programma waarvan de budgetten alleen maar stijgen omdat er toch genoeg reclame gemaakt kan worden.

Er is nog een oplossing, misschien wel beter dan die jij geeft: Gewoon zoveel mogelijk opnemen, kan je de reclame ook lekker doorspoelen. Kijk, opgelost toch 🙂

Weet jij eigenlijk wel wat de functie van de Next is? Je neemt niks meer op. Een programma wat jij "opneemt" wordt in jouw profiel aangevinkt voor terugkijken. Dat is een middel om DRM toe te kunnen passen op jouw opnames. Houdt er maar alvast rekening mee dat in jouw "opnames" straks de reclame ook niet meer door te spoelen is, en dat de beschikbaarheidsduur van je "opnames" beperkt wordt als de content-provider dat wilt.

ALLE nieuwe "features" hebben als enig doel het toepasbaar maken van DRM. Als Ziggo straks met een knop komt om naar het volgende reclameblok te kunnen skippen zie jij dat vast als een "feature", maar eigenlijk is het dan een middel om je reclame op te dringen. Op DIT moment is opnemen inderdaad iets wat héél veel mensen doen. Blijkbaar vinden toch best wel veel mensen de reclames bezwaarlijk...

Ik laat me niet zo snel in de luren leggen door commerciële partijen hoor.

Ik zie dat toch heel anders...
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo EnergieBoy en conhen volgens bedoelen we allemaal hetzelfde. Het liefste gaven wij alle klanten toegang tot het casten van alles wat je ook gewoon met de app kan zien. Dit doen wij niet omdat we dat hebben afgesproken met de content leveranciers. En afspraak is afspraak. Inhoudelijk lichten we nooit een tip van de onderhandeling sluier op, dat is niet chique. Ook de zenders kopen uitzendingen op hun beurt in bij andere leveranciers met daaraan per item afzonderlijk ingekochte rechten wat er wel en niet mee mag gebeuren. Weergave op mobiele devices, Casten en Digitale opnamen aanbieden zijn allemaal extra's waarover onderhandeld kan worden. Rechten op Casten van Digitale opnamen zijn ongebruikelijk.

Uitgelicht topic