Juulke

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Go op Lineage Custom ROM (zonder root)

Beste mensen,

Sinds een aantal maanden gebruik ik op mijn Samsung S5 plus een Custom ROM van Lineage versie 16.0. Dit tot grote tevredenheid. De voornaamste redenen:

  • Steeds de nieuwste Android versie;
  • Minder bugs en andere problemen;
  • Geen bloatware en andere software die ongevraagd meegeleverd wordt

Met nadruk zeg ik erbij dat het toestel niet geroot is.

Mijn probleem is nu dat Ziggo Go niet meer opstart. Onder de vorige Lineage versie 15.1 werkte de app nog wél. Echter sinds mijn overgang naar Lineage versie 16.0 niet meer. Lineage versie 16.0 is overigens te vergelijken met Android 9 Pie.

De foutmelding die ik krijg luidt Ziggo GO stopt steeds.

Graag een oplossing voor mijn probleem.


Groet

Juulke
7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ziggo ondersteunt allerlei andere versies van Android niet, dan de standaard, vermoed ik.
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Heb je alleen die melding met de ZiggoGo app?
Lineage heeft tegenwoordig problemen met alle Google apps sinds Google iets veranderd heeft.
Werkt het nog bij jou dan zou ik voorzichtig zijn met het updaten van Google Play.
(Een reden om mijn tablet weer de originele oude firmware er weer op te zetten)
Meer info op XDA website
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Be rt wrote:
Ziggo ondersteunt allerlei andere versies van Android niet, dan de standaard, vermoed ik.

Heeft altijd goed gewerkt op mijn Lineage ROM.
Maar nu niet meer, zie mijn vorige posting...
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Juulke, welkom op onze Community!

Ik heb ook een Custom Rom op mijn telefoon, OnePlus doet dat standaard (OxygenOS 9.0.4) en ervaar daarmee geen problemen i.c.m. Ziggo GO. Maar als het wel werkte in LineageOS 15.1 en niet meer in 16.0 dan kun je vast voorspellen waar ik de schuld op af zal schuiven...
Verder heb ik geen mogelijkheden om dit te escaleren, tenzij je het probleem kunt reproduceren in je stock Android versie (6) op de Samsung Galaxy S5.

Heb je al geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Vast wel, maar ik lees het niet in je bericht.
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
OxygenOS is stock Rom 🙂
Werkt hier ook goed, nu updaten naar OxygenOS Beta 27, zal hopenlijk ook dan goed werken.
Juulke
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo
Het was inderdaad zo dat hij goed werkte onder de Lineage 15.1. De reden voor mij om bij te werken naar 16.0 was voornamelijk om het systeem up to date te houden.

Ik heb al een aantal keren geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Helaas geen effect.

Onder de Stock Rom waren er evenmin problemen. Dus escaleren...... Ik vrees het ergste :rolling_eyes:

Alternatief: terug naar 15.1 maar of dat te overwegen is?

HaroldFrl
Voor zover ik kan overzien geeft alleen de Ziggo GO App problemen.
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Ja, ik heb even op XDA gekeken naar Lineage voor de S5, daar praat niemand over niet werkende Google apps, dus het zal (nog?) wel werken.
Voor de ZiggoGo app weet ik zo niet, app wel eens gestopt en cache geleegd?

Uitgelicht topic