gcmichel

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Go De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.

Sinds vandaag krijg ik deze foutmelding op mijn werk. Als ik een IP check doe zie ik dat ik vanuit 

London, England (GB) 

probeer te kijken. Is het vanaf heden niet meer mogelijk om vanuit een GB IP adres naar Ziggo Go te kijken? Dat zou mooi beroerd zijn. De Brexit is bij Ziggo al in werking getreden?? Ik zit gewoon in Nederland momenteel, alleen het IP adres zit in GB.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gcmichel
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

 

Iedereen bedankt voor de reacties. Dit topic kan gesloten worden. Op de 1 of andere manier lukt het nu wel weer om Ziggo Go te kijken via de werk pc terwijl ik niet kan zien dat er iets is veranderd. Heel apart.

 

Mvg,

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dat Ziggo en andere bedrijven al met de Brexit bezig zijn is niet zo gek want het treft natuurlijk wel een goede voorbereiding en iedere uitstellen van oktober naar december, zal Ziggo dan ook wel doen, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te vermelden, dat kan alleen een Moderator vertellen die daar meer over weet, zei zijn medewerkers van het bedrijf.

 

Probeer eens uit te loggen van de app.

Dan je modem 30 seconde van de stroom te halen en weer opnieuw opstarten, wacht even tot alles weer online is, en log dan in op de Ziggo Go App.

 

Heb je dan de melding nog steeds.

gcmichel
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de tip. k denk niet dat dit gaat werken maar ik ga het vanavond zeker proberen!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Laat maar even weten, er komen elke werk dag moderators lang die dit topic in de gaten houden en noteren. Zei kunnen kijken waar het eventueel aan kan liggen.

gcmichel
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Helaas heeft het stroomloos maken van het modem niet tot het gewenste resultaat geleid. Ik ben zeer benieuwd of een moderator kan bevestigen of het niet meer mogelijk is via Groot Brittanie te kijken. Zowel KPN als Ziggo hebben hetzelfde probleem, ik kan niets meer online kijken op mijn werk. 😞

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @gcmichel . Welkom hier! Kijk je via een VPN verbinding? Dan kan het namelijk heel goed zijn dat hierin het probleem zit. Ik quote hierbij even een eerdere reactie van mijn collega Mark
 

 Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.

Sinds 1 april 2018 is het mogelijk om Ziggo GO te gebruiken binnen de EU en vanaf 1 augustus 2019 zelfs binnen de EER (zie Ziggo GO in het buitenland), maar buiten deze landen mogen wij niets uitzenden.

Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN ip-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het ip-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald ip als 'bekend VPN ip-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN ip-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het ip-adres als zodanig is geregistreerd.

In Nederland en in de EU (of EER vanaf 1-8-19) kun je gewoon gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.

gcmichel
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Aangezien ik niet in de IT werk bij mijn werk weet ik niet zeker of ik via een VPN kijk maar het klinkt wel aannemelijk. Ik weet wel dat er kort geleden veranderingen op het netwerk zijn geweest dus het kan maar zo. Bedankt voor de uitleg!

gcmichel
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

 

Iedereen bedankt voor de reacties. Dit topic kan gesloten worden. Op de 1 of andere manier lukt het nu wel weer om Ziggo Go te kijken via de werk pc terwijl ik niet kan zien dat er iets is veranderd. Heel apart.

 

Mvg,

Uitgelicht topic