wiboek

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO casten met Miracast

Als ik met mijn Miracast verbinding maak met ZiggoGo krijg ik de meldding "helaas is het niet toegestaan om video af te spelen op een ander apparaat" terwijl ik wel het geluid van de uitzending hoor op mijn TV.
Ik wil in mijn camper als ik beschikking heb over een goede wifi verbinding gewoon via mijn TV naar tv kijken in plaats van op een kleine telefoon.

Waarom krijg ik deze melding.
2 Reacties 2
F.L.A.G.Network

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Mocht je het probleem ervaren met kanaal 1 , 2 en 3 raad ik je aan de NPO app te installeren op je telefoon of tablet.. ik maak het ook regelmatig mee met replay tv, via een Chromecast.. dat word gewoon niet ondersteund. Omweggetje, van samsung naar samsung device mirroren en dan streamen naar je Miracast 😉
Davey.D

Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Miracast is nogal een vreemde eend in de bijt tegenwoordig, het werkt weliswaar via "WiFi-Direct" net als veel andere protocollen maar Miracast zou moeten werken als HDMI via WiFi, maar de daadwerkelijk implementatie laat wat dat betreft nogal wat te wensen over....het feit dat je enkel geluid hebt en geen beeld doet mij denken aan een HDCP probleem (beveiliging probleem) ; oftewel een "handshake" probleem tussen je apparaat wat Miracast zend en het ontvangende apparaat. De Chromecast ondersteunt sowieso geen Miracast (https://en.wikipedia.org/wiki/Miracast). De Chromecast gebruikt een heel andere systeem, waarbij videostreams direct door de Chromecast zelf worden opgehaald.

Uitgelicht topic