DiederikvO

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go app streamt niet rechtsteeks via Airplay 2 op Samsung Frame tv.

Sinds de laatste update is onze Samsung tv voorzien van Airplay 2.
Daarmee kan rechtreeks content worden gestreamd van ipad naar de tv zonder dat daar een Apple TV bij nodig is.
Het systeem werkt prachtig met bijv. de NPO Start app.
Met de Ziggo Go app werkt het echter niet.
Als ik de Ziggo Go app rechtstreeks wil streamen naar de tv via Airplay 2 blijft de tv hangen in het zwarte scherm met draaiend 'wieltje'.
Ik kan wel de Ziggo Go content via de Apple TV naar de tv streamen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Het lijkt aan de Ziggo Go app te liggen, omdat NPO Start wel werkt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Robert 12 wrote:
Bij mij werkt het ook niet. App opnieuw installeren levert ook geen oplossing.

Dan kan het dus zijn wat ik schreef over de laatste regel: Momenteel is het alleen mogelijk om AirPlay te gebruiken om content van Ziggo GO op je Apple TV te streamen.

Begrijp daaruit dat het alleen via Apple TV werkt en niet via andere AirPlay dingen. Maar daar kan alleen een moderator antwoord op geven. Laten we even wachten tot die de topic tegen komen en verder kunnen helpen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi DiederikvO
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Of er meer mensen zijn met dit probleem lijkt me niet zo relevant. Het is belangrijker dat je probleem een oplossing krijgt, ook al ben je maar alleen met dit probleem 🙂

Heb je de Ziggo Go app al van je toestel delete en daarna weer geïnstalleerd? Soms wil dit wel eens helpen en dan is het snel opgelost. Nu heb ik op een website, een half jaar terug, het volgende gelezen: Momenteel is het alleen mogelijk om AirPlay te gebruiken om content van Ziggo GO op je Apple TV te streamen.

Het is dus goed mogelijk dat het nog niet werkt met elkaar. Of dat ook zo is, geen idee. Daar zouden we dan een moderator voor moeten vragen. Dit kan daar vast een antwoord op geven :). Dat het daarom niet werkt op je Samsung TV omdat het alleen werkt via Apple TV!
Robert 12

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij werkt het ook niet. App opnieuw installeren levert ook geen oplossing.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Robert 12 wrote:
Bij mij werkt het ook niet. App opnieuw installeren levert ook geen oplossing.

Dan kan het dus zijn wat ik schreef over de laatste regel: Momenteel is het alleen mogelijk om AirPlay te gebruiken om content van Ziggo GO op je Apple TV te streamen.

Begrijp daaruit dat het alleen via Apple TV werkt en niet via andere AirPlay dingen. Maar daar kan alleen een moderator antwoord op geven. Laten we even wachten tot die de topic tegen komen en verder kunnen helpen.
DiederikvO
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor je reactie EnergieBoy.
Een half jaar geleden was er ook nog geen Airplay voor beeldapparaten die niet van Apple waren. De Airplay 2 mogelijkeheid is pas een paar weken geleden toegevoegd aan een serie recente televisies van een aantal merken.
Het probleem zit waarschijnlijk in de Ziggo Go app, omdat NPO Start, Youtube etc. wel prima streamen via de nieuwe Airplay 2 functie op de Samsung tv.
Robert 12

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
DiederikvO wrote:
Dank voor je reactie EnergieBoy.
Een half jaar geleden was er ook nog geen Airplay voor beeldapparaten die niet van Apple waren. De Airplay 2 mogelijkeheid is pas een paar weken geleden toegevoegd aan een serie recente televisies van een aantal merken.
Het probleem zit waarschijnlijk in de Ziggo Go app, omdat NPO Start, Youtube etc. wel prima streamen via de nieuwe Airplay 2 functie op de Samsung tv.

AirPlay zou in principe apparaat onafhankelijk moeten kunnen werken.
Robert 12

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb ditzelfde probleem en heb dit aangekaart bij Ziggo, Samsung en de leverancier van de tv maar krijg van niemand een reaktie.
DiederikvO
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb het ook overal gemeld. Ook nog geen reactie.
Robert 12

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Volgens Ziggo ligt het aan de Samsung tv en volgens Samsung ligt het aan de Ziggo app.

....... en zo kom je er dus nooit uit!!!
smeetsmart

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb het zelfde issue: samsung tv waarbij na recente software update deze tv ook airplay 2 ondersteunt. streamen naar tv via airplay 2 werkt goed met al mijn apps (youtube, npo), behalve de ziggo app...
DiederikvO
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Er zijn dus echt meer mensen met hetzelfde probleem Ziggo.
Airplay 2 werkt met alle apps, behalve met Ziggo Go.
Logischerwijs ligt het dus aan de Ziggo Go app.
lezen jullie mee Ziggo?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all.

Ik lees mee, ja! Echter ik weet nog niet helemaal wat de oorzaak van dit probleem is. Kennelijk werkt het streamen op airplay via een AppleTV wel. Dat is ook wat we ondersteunen.
Zoals op onze site te lezen is, werkt het streamen rechtstreeks naar een tv niet. Dit wordt in elk geval niet ondersteund.

Gezien het met de AppleTV wel werkt en rechtstreeks niet, zal er toch iets anders zijn in de wijze van streamen. En deze wijze wordt dus (nog) niet ondersteund door Ziggo.
DiederikvO
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor je antwoord Lycke.
Fijn dat hier naar gekeken wordt.
Inderdaad, om een oplossing hiervoor te vinden zal Ziggo via Apple moeten uitvinden wat nou het verschil is tussen streamen naar een AppleTV en een Smart tv met AirPlay 2. Er zou eigenlijk geen functioneel verschil moeten zijn. Alle andere apps (NPO, YouTube) kunnen het ook gewoon.
Dat op jullie site staat dat je niet rechtstreeks naar een tv kan streamen verbaast me niet. Die mogelijkheid bestaat pas een paar weken. AirPlay 2 is net pas geïntroduceerd op een aantal smart tv’s.
HansH2018

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Gelukkig een bekend probleem. Vreemd is dat ik inderdaad YouTube en NPO kan streamen, maar met Ziggo Go het wieltje blijft draaien en je geen foutmelding krijgt. (Gelukkig vind ik hier mensen met hetzelfde probleem).

Zou fijn zijn als deze fout wordt opgelost in de Ziggo Go app.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Lycke Ziggo
FF zeuren. Apple TV kan ook gaan beschikken over Airplay 2. Via een Update bv. Of de aanschaf van een nieuw Boxje.

Dat is iets zeer nieuws waar alleen Ziggo Go last van lijkt te hebben bij een Samsung TV die Airplay 2 aan boord heeft.
Ik ben nog niets tegengekomen dat wijst op dat het met Apple-TV + Airplay 2 wel goed gaat.
Wel ok? Dan ligt het aan de Airplay 2 op de Samsung.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Klopt Hanh, ook daar loopt Ziggo weer mee achter 😞
Waar ik zo bang voor ben is dat Ziggo daar geen prio in geeft want via Safari kunnen we ook nog steeds niet inloggen. Maar we wachten rustig af, wie weet komen ze nu wel sneller over de brug 🙂

Uitgelicht topic