c.sprangers

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo go app speelt geen video af op laptop (Windows 10 app)

De Ziggo Go app speelt sinds gisteren geen video's meer af in de app op mijn laptop. Daarvoor had ik hier geen problemen mee. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Update:

De uitgevoerde tests, zowel intern als extern, (ook al eerder) zijn allemaal tot dusver positief bevonden en we gaan de update spoedig voor iedereen beschikbaar maken

Als je ‘automatisch updaten’ aan hebt staan in de Windows Store, zal de app zich vandaag automatisch updaten. Heb je dat niet, controleer dan in de loop van de dag/avond of hij al beschikbaar voor je is (bij de app zelf).

In de tussentijd wil ik jullie alvast bedanken voor alle waardevolle tests & reacties! 

Als jullie tegen iets aan lopen, horen we het graag!

Bekijk in context

188 Reacties 188
RJKoning

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sinds vandaag kan ik ook geen tv of terug kijken doen via de Ziggo Go App op mijn laptops. Via mijn telefoon werkt het wel. Inloggen gaat goed en ik kan wel gewoon door de programma heen bladeren en in de tv gids kijken. Alleen de video doet het niet meer. krijg de melding: Niet beschikbaar. Ik heb gezien dat de Ziggo Go app net bijgewerkt is naar versie 2.2.3.20.568. Wat is er aan de hand? Herstarten, nieuw installeren na eerst te verwijderen heeft geen enkel effect. Gisteren deed alles het nog normaal.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @c.sprangers , van harte welkom! 

 

Wat gek dat je ineens in geen van je apparaten gebruik kunt maken van Ziggo GO. Ik kan mij voorstellen dat dit erg frustrerend is en ik ben gelijk met je mee gaan kijken naar wat er loos is. 

 

Het is duidelijk dat je niet geheel de enige bent. @RJKoning ervaart precies hetzelfde probleem. Ik ben hier dan ook aan de test geslagen en heb met mijn eigen account het onderstaande uitgeprobeerd.

In zowel de Ziggo GO app als de browserversie: 

  • Live tv kijken
  • Replay TV kijken
  • On Demand serie starten
  • On Demand film starten

 

Bij mij werkt het allemaal. Willen jullie nog eens testen of het weer werkt? 🙂
 

Heronimos

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, werkt niet.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Heronimos , 

 

  • Wat werkt er niet? Wat voor melding krijg je te zien?
  • Waar werkt het niet? 
  • Welk programma werkt er niet? 
  • Op welke zender wordt dit programma uitgezonden? En op welke dag + tijdstip?
  • Wat voor mediabox heb je bij Ziggo? (verschillende mediabox = verschillend type Ziggo GO platform in achterliggend systeem)
  • Op welk apparaat werkt het niet?
  • Wat voor software staat er op dat apparaat?
  • Hoe werkt het op andere apparaten?
  • Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? 

 

Zoals je leest, zijn er nog een hoop dingen onduidelijk. Ik ben dan ook heel erg nieuwsgierig naar je antwoorden en wacht deze met smart af 🙂 

c.sprangers
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bij mij werkt het afspelen van de video's niet. Ik kan de app openen en ik kan de programma's zien, maar als ik iets wil afspelen krijg ik de melding: niet beschikbaar, deze video kan niet worden afgespeeld. Het maakt niet uit welk programma, welke dag of welke zender. Ik kan ook gewoon in de tv gids kijken. Op mijn telefoon werkt het wel. 

Jo57

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Precies hetzelfde probleem bij mij. windows 10. App werkt niet en ook niet direct in de webbrowser Ziggo gode videos  te bekijken…...je ziet alle zenders , programmering etc maar zodra je een zender aanklikt…………"deze video kan niet worden afgespeeld. “ Zo en nu ziggo?

Jacques54

Level 6
  • 105Posts
  • 10Oplossingen
  • 30Likes

@c.sprangers

Je zegt dat je de melding krijgt niet beschikbaar en ik neem aan dat daaronder (146) staat.
Gebruik je VPN op je laptop? Zo ja dan werkt de Ziggo Go app niet. Foutcode 146 staat voor VPN gebruik. 

Bij mij is het precies andersom daar werkt Ziggo Go niet meer op mijn telefoon (voorheen werkte het uitstekend) en wel op de PC. Krijg ook die meldig niet beschikbaar (146) maar ik gebruik helemaal geen VPN op mijn telefoon.
Gisteren er al een tijd mee bezig geweest met webcare maar daar kwam ik niet verder mee, denk ook dat Ziggo het zelf niet weet hoe 146 op te lossen.
Ik denk dat er een bug is ingeslopen bij de voorlaatste update van de Android Ziggo Go app 

 

Voor @Marije Ziggo 

  • Alles in de Android Ziggo Go app. Niet beschikbaar, Video kan niet worden afgespeeld (146)
  • Android Ziggo Go app 
  • Alle programma's in de Android Ziggo Go app
  • NVT zie boven
  • Mediabox Next maar via mobiele data werkt het ook niet.
  • Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB Grey
  • Android 9
  • Wel op PC niet op telefoon
  • Opnieuw de app geïnstalleerd, cache gewist, telefoon opnieuw opgestart na 2 minuten wachten
  • Instellingen van mijn telefoon nagekeken of er iets vreemds was maar niks gevonden
  • Via een webbrowser en www.ziggogo.tv kan ik wel TV kijken
  • Opnames plannen van programma's lukt wel via de Android Ziggo Go app dus het lijkt mij dat er wel een verbinding is
    Ik hoop dat je met bovenstaande iets kan
    Zie ook:
    https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/niet-mogelijk-om-ziggo-go-app-te-gebruiken-op-mijn-android-te...

    Jacques

 

Heronimos

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Marije Ziggo wrote:

Hoi @Heronimos , 

 

  • Wat werkt er niet? Wat voor melding krijg je te zien?
  • Video niet beschikbaar
  • Waar werkt het niet? 
  • Hier bij mij thuis..  Of bedoel je iets anders.
  • Welk programma werkt er niet? 
  • Ziggo Go App.
  • Op welke zender wordt dit programma uitgezonden? En op welke dag + tijdstip?
  • Maakt niet uit, op geen enkele zender.  Gebruik alleen om TV te kijken. 
  • Wat voor mediabox heb je bij Ziggo? (verschillende mediabox = verschillend type Ziggo GO platform in achterliggend systeem)
  • Op welk apparaat werkt het niet?
  • Mijn windows 10 PC
  • Wat voor software staat er op dat apparaat?
  • Windows 10 laatste versie. Update vandaag.
  • Hoe werkt het op andere apparaten?
  • Heb geen andere apparaten waarop het geïnstalleerd is
  • Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? 
  • Ik heb de app in windows 10 meerdere keren opnieuw geinstalleerd.   De windows store cache geschoond.  Geen effect. 

    Ik kan ook nergens een goede een goede diepgaande beschrijving vinden wat ik meer kan doen. 

 

 

 

Heronimos

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heronimos wrote:
Marije Ziggo wrote:

Hoi @Heronimos , 

 

  • Wat werkt er niet? Wat voor melding krijg je te zien?
  •  niet beschikbaar, video kan niet worden afgespeeld, geen duidelijke foutmelding met een nummer of zo (helaas)
  • Waar werkt het niet? 
  • Hier bij mij thuis..  Of bedoel je iets anders.
  • Welk programma werkt er niet? 
  • Ziggo Go App.
  • Op welke zender wordt dit programma uitgezonden? En op welke dag + tijdstip?
  • Maakt niet uit, op geen enkele zender.  Gebruik alleen om TV te kijken. 
  • Wat voor mediabox heb je bij Ziggo? (verschillende mediabox = verschillend type Ziggo GO platform in achterliggend systeem)
  • Op welk apparaat werkt het niet?
  • Mijn windows 10 PC
  • Wat voor software staat er op dat apparaat?
  • Windows 10 laatste versie. Update vandaag.
  • Hoe werkt het op andere apparaten?
  • Heb geen andere apparaten waarop het geïnstalleerd is.  Maar net even op mijn laptop (windows 10) ingestalleerd.  Werkt het ook niet op. 
  • Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? 
  • Ik heb de app in windows 10 meerdere keren opnieuw geinstalleerd.   De windows store cache geschoond.  Geen effect. 

    Ik kan ook nergens een goede een goede diepgaande beschrijving vinden wat ik meer kan doen. 

 

 

 

 

c.sprangers
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Jacques54  

Er wordt bij mij geen foutcode weergegeven. Alleen: Niet beschikbaar, video kan niet worden afgespeeld.

m.smit

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem als topic starter; kan de app openen, zie de tv gids, maar als ik wil kijken krijg ik de melding “niet beschikbaar, deze video kan niet worden afgespeeld”.  Maakt niet uit of ik live wil kijken of iets wil terug kijken. Op mijn telefoon werkt het wel.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Een mogelijke oplossing die eerder geholpen heeft.

Wil iemand dit eens uitproberen op een Windows machine waar de app niet werkt.

Vink IPv6 uit in Windows, mocht dit het probleem oplossen, dan kan het aan IPv6 liggen op je modem, laat het hier weten, dan kan er gezocht worden naar een definitieve oplossing:

 

m.smit

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het geprobeerd, IPv6 uitgevinkt in Windows maar ik krijg nog steeds dezelfde melding; niet beschikbaar, deze video kan niet worden afgespeeld.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@m.smit Dank voor je test.
Jammer, het was een poging om een workaround te kunnen vinden.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle informatie en meldingen tot dusver. We hebben het probleem op dit moment in onderzoek en ik ben alle gegevens aan het verzamelen. Waar ik op dit moment nog benieuwd naar ben;

-Gebeurt het ook bij een serie/film via Movies & Series?

-Wat gebeurt er op het moment dat je de melding simpelweg wegklikt via ‘ok’ ? 

 

@Jacques54 Het lijkt erop dat deze storing zich alleen afspeelt bij Non-Next gebruikers, vandaar dat jouw Windows 10 app nog wel werkt. Ik zie dat je je inmiddels ook in een ander topic over het Androidprobleem hebt gemeld 🙂

Cage

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ge de melding wegklikt via ‘ok’, kom je weer in het beginscherm terecht.

Ik kijk geen film of series, dus daar kan ik geen antwoord op geven

NicoleB

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle informatie en meldingen tot dusver. We hebben het probleem op dit moment in onderzoek en ik ben alle gegevens aan het verzamelen. Waar ik op dit moment nog benieuwd naar ben;

-Gebeurt het ook bij een serie/film via Movies & Series?

-Wat gebeurt er op het moment dat je de melding simpelweg wegklikt via ‘ok’ ? 

 

@Jacques54 Het lijkt erop dat deze storing zich alleen afspeelt bij Non-Next gebruikers, vandaar dat jouw Windows 10 app nog wel werkt. Ik zie dat je je inmiddels ook in een ander topic over het Androidprobleem hebt gemeld 🙂

Bij het wegklikken via ‘ok ‘ kom je weer terug in het overzicht scherm dus niet in het voorgaande scherm waar je reeds voor een programma hebt gekozen 

c.sprangers
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bij een film of serie zelfde probleem.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Bedankt voor de snelle reacties! Voorbeelden & antwoorden zijn op dit moment niet meer nodig. Ik heb alle informatie doorgezet en hoop dat er spoedig een update volgt. Tot die tijd raad ik iedereen aan van www.ziggogo.tv gebruik te maken.

 

Update: We hebben toch voorbeelden nodig, zie mijn laatste bericht.

Uitgelicht topic