paparichard

Level 1
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO app blokkeert shadow play

Hallo,

zit achter me pc met 2 schermen via de app de tour te kijken en wil wat gameplay via shadowplay (Nvidia) opnames maken, enkel de go app zet de replay steeds uit.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is?

Ik heb wat tests gedaan en replay blokkeert enkel als ook de go app aanstaat. Mocht dit door de app gedaan worden is dit denk ik in strijd met heel veel regels.

BvD Richard
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi paparichard,

Gamen en de Tour, dat is een prima combinatie :slight_smile:

De Ziggo GO-app is beveiligd tegen het maken van schermopnames. Als jouw screen capture programma gewoon op het volledige beeld staat ingesteld dan herkent Ziggo GO dit en stopt dan met afspelen. In de gebruikersvoorwaarden onder punt 3 'Berperkingen' staat het volgende hierover: (v) een video of andere inhoud die kan worden weergegeven met de Software voor gebruik met een ander mediaplayer-softwareproduct vast te leggen of te bekijken, of proberen vast te leggen of te bekijken;

Je zal dus het schermopnameprogramma moeten instellen op het scherm waarin je aan het gamen bent, of de Tour op een opzichzelfstaand scherm bekijken :thumbsup_tone2:

Bekijk in context

6 Reacties 6
paparichard
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Gameplay van een game die ik speelde op het andere scherm......was niet duidelijk.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Volgens mij blokkeert de Ziggo Go App om opnamen te kunnen maken i.v.m. met rechten van de beelden.
paparichard
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Volgens ziggo niet.....zou ook in strijd zijn met allerlei regels.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Even grofweg wat ik me herinner uit een ander topic.
Er zijn functies die blokkeren opnamen maken van een uitzending via de Ziggo Go app.
Als de Ziggo Go app opnames detecteert, dan stopt hij de uitzending.

Dit is niet in strijd met allerlei rechten, maar een recht van de makers en eigenaren van beelden, geheten beeldrecht en copyright en mogen beelden alleen uitgezonden of opgenomen worden met uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar van de beelden en ook de kopieer beveiliging van beeld en geluid valt onder deze rechten.
paparichard
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Beetje vreemd dan dat Ziggo ontkent dat dit gebeurd. Ik denk wel dat het in strijd is met bepaalde regels aangezien de ziggo app bepaalde dingen op mijn computer aanpast. En copyright werkt niet zoals jij het zegt. Je bent ZELF verantwoordelijk over dingen met betrekking tot copyright. Als Ziggo dit zou zijn moeten ze ook hun nieuwsservers offline halen aangezien daar juist allemaal copyright materiaal aangeboden wordt.

Het heeft in mijn geval ook niks met copyright te maken want ik mag gewoon opnemen wat ik wil (zolang het voor eigen gebruik is). Het copyright verhaaltje gaat hier niet op.

er is ook niks over te lezen in de gebruikersovereenkomst....

https://www.ziggogo.tv/nl/ziggo-gebruiksvoorwaarden.html
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi paparichard,

Gamen en de Tour, dat is een prima combinatie :slight_smile:

De Ziggo GO-app is beveiligd tegen het maken van schermopnames. Als jouw screen capture programma gewoon op het volledige beeld staat ingesteld dan herkent Ziggo GO dit en stopt dan met afspelen. In de gebruikersvoorwaarden onder punt 3 'Berperkingen' staat het volgende hierover: (v) een video of andere inhoud die kan worden weergegeven met de Software voor gebruik met een ander mediaplayer-softwareproduct vast te leggen of te bekijken, of proberen vast te leggen of te bekijken;

Je zal dus het schermopnameprogramma moeten instellen op het scherm waarin je aan het gamen bent, of de Tour op een opzichzelfstaand scherm bekijken :thumbsup_tone2:

Uitgelicht topic