Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Go app android vereist abonnement

Ik heb een Ziggo abonnement met een mediabox XL. Ook een account aangemaakt. Als ik Ziggo Go op mijn telefoon installeer krijg ik de melding: geen toestemming, je hebt een abonnement nodig. Wie helpt mij dit probleem op te lossen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Tim60 Als de Mediabox XL op het modem aangesloten is geeft dit op een gegeven moment geheid problemen, omdat de Mediabox XL een eigen DHCP server actief heeft in een andere IP range en dan kunnen er allerlei verbindingsproblemen ontstaan.

De Mediabox XL heeft daarnaast ook een eigen IP adres via de coax kabel voor de verbinding met de Ziggo servers voor replay, on-demand, apps, de gids en voor de updates.
Samen met zijn eigen DHCP server en die van het modem en zijn eigen IP adres kunnen er door een bug in de Mediabox XL ook nog problemen ontstaan met je Mediabox XL.

Helaas kun je de afstandsbediening niet gebruiken via de Ziggo Go app.

Volg deze stappen om uit de problemen te komen.

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Ziggo adviseert ook om deze wijze van aansluiten te verwijderen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/

Als je Mediabox XL in het thuisnetwerk is opgenomen, kunnen er zich problemen voordoen. Dit los je op door de box uit het thuisnetwerk te verwijderen. Hieronder leggen we uit hoe je dit kunt doen.

Video: Zo haal je de Mediabox XL uit je thuisnetwerk.

 

Begin van de zomer komt er nieuwe software op de Mediabox XL die identiek is aan de Next en kun je de afstandsbediening wel gebruiken via de Ziggo Go app.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als je abonnement sinds vandaag actief is, dan kan het makkelijk tot morgen duren voor de app werkt.

Alle abonnementsgegevens moeten in alle achterliggende servers actief worden.

Tim60
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mijn abonnement is al een paar weken actief. Ziggo maakt er in mijn geval echt een zooitje van. Alles wat fout kan gaan is fout gegaan. Ben al vele uren aan het bellen en chatten geweest echter blijven er dingen fout gaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dan wordt het tijd dat er iemand dit oppakt die gaat kijken wat er fout gaat en dit vasthoudt tot het opgelost is.

Dit kan een Ziggo moderator voor je doen, zij kunnen dieper in de systemen kijken en de nodige acties uitvoeren dan wel de juiste personen bereiken die dit moeten doen.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic, nu eerder.

Tim60
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je reactie. 

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Goedemorgen @Tim60,

Wat Be rt ook aangeeft, dit kan ongeveer 24 uur duren maar geen weken! Er is jammer genoeg veel mis gegaan. Dat verdient zeker niet de schoonheidsprijs 

Doordat je je gegevens hebt achtergelaten heb ik een kijkje genomen in het systeem. Collega's zijn er 5 maart mee bezig geweest n.a.v. van het door jou gezochte contact. Wil je eens kijken in Mijn Ziggo of er nu wel diensten beschikbaar staan en of Ziggo GO nu wel werkt?

Tim60
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO werkt nu gedeeltelijk. Het lukt me niet om een internetverbinding tot stand te brengen met de Mediabox xl. Hierdoor werkt o.a. dw afstandbediening functie niet.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Tim60 Heb je ook een apart modem?

Zo ja, heb je daar de Mediabox XL op hebt aangesloten?

Tim60
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De mediabox xl is via een coaxkabel aangesloten op het ziggo modem. En via een switchbox aangesloten op internet. De switchbox is uiteraard ook op het modem aangesloten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Tim60 Als de Mediabox XL op het modem aangesloten is geeft dit op een gegeven moment geheid problemen, omdat de Mediabox XL een eigen DHCP server actief heeft in een andere IP range en dan kunnen er allerlei verbindingsproblemen ontstaan.

De Mediabox XL heeft daarnaast ook een eigen IP adres via de coax kabel voor de verbinding met de Ziggo servers voor replay, on-demand, apps, de gids en voor de updates.
Samen met zijn eigen DHCP server en die van het modem en zijn eigen IP adres kunnen er door een bug in de Mediabox XL ook nog problemen ontstaan met je Mediabox XL.

Helaas kun je de afstandsbediening niet gebruiken via de Ziggo Go app.

Volg deze stappen om uit de problemen te komen.

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Ziggo adviseert ook om deze wijze van aansluiten te verwijderen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/

Als je Mediabox XL in het thuisnetwerk is opgenomen, kunnen er zich problemen voordoen. Dit los je op door de box uit het thuisnetwerk te verwijderen. Hieronder leggen we uit hoe je dit kunt doen.

Video: Zo haal je de Mediabox XL uit je thuisnetwerk.

 

Begin van de zomer komt er nieuwe software op de Mediabox XL die identiek is aan de Next en kun je de afstandsbediening wel gebruiken via de Ziggo Go app.

Tim60
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Be rt ik heb je instructies opgevolgd en de utp kabel verwijderd. Nu dan maar wachten op de software update?!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Helaas heeft de afstandsbediening nooit (langdurig goed) gewerkt met een eigen modem en een Mediabox XL.

Dus wordt het wachten.

Werkt verder alles nu wel goed? @Tim60 

Tim60
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Be rt ik denk het wel dat alles nu werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst.

(Nog één tip: zet in de instellingen van de Mediabox XL Automatisch schijfbeheer op Uit, die kan vreemd gaan doen als je harde schijf een stuk voller raakt.)

Tim60
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nu alleen mijn Wi-Fi in huis nog verbeteren. Maar dat heeft een lagere prioriteit. 

Tim60
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Be rt Bedankt voor al je adviezen! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75166Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Tim60 wrote:

Nu alleen mijn Wi-Fi in huis nog verbeteren. Maar dat heeft een lagere prioriteit. 

Wifi verbindingsproblemen met Android - mogelijke oplossingen.

Uitgelicht topic