Neill

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Connectbox i.c.m Ubiquiti AC-AP Pro

Binnenkort ontvang ik een ziggo connectbox voor in de meterkast. Om goede WiFi te krijgen wil ik gaan werken met 2 acces points van ubiquiti (ubiquiti AC-AP Pro). Kunnen deze acces points aangesloten worden op de router van ziggo? Of is een router + switch van ubiquiti hierbij verplicht? Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Dat kan gewoon hoor. Houd er wel even rekening mee dat je de access points moet configureren, met de controller. Die kun je op evt op een PC installeren.

Bekijk in context

6 Reacties 6
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Dat kan gewoon hoor. Houd er wel even rekening mee dat je de access points moet configureren, met de controller. Die kun je op evt op een PC installeren.

Neill
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor uw antwoord. Dat scheelt een hoop werk en kosten. Alle acces points werken dan als 1 SSID toch? En deze communiceren onderling met welke je dan verbonden bent? 
 

wanneer ik dit doe, staat de WiFi op de ziggo router dan ook nog aan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zou het eerst eens proberen met de 2 acces points van ubiquiti (ubiquiti AC-AP Pro).

Mocht de modem/router van Ziggo functies te kort komen die je wel wenst te gaan gebruiken, dan kun je altijd nog een router + switch van ubiquiti aanschaffen.

Let wel op de router + switch van ubiquiti heeft mega veel functies en instellingspagina's waar je gemakkelijk in kunt verdwalen als je geen onderliggende kennis hebt van een eigen router, met dan ook het eigen beheer van DHCP en firewall.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik weet niet of het een Mesh systeem is, weet jij dat @efok ?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Neill wrote:

Bedankt voor uw antwoord. Dat scheelt een hoop werk en kosten. Alle acces points werken dan als 1 SSID toch? En deze communiceren onderling met welke je dan verbonden bent? 
 

wanneer ik dit doe, staat de WiFi op de ziggo router dan ook nog aan?

 

Je kunt ze gewoon dezelfde SSID en wachtwoord geven, dan regelen je apparaten zelf dat ze met het accesspoint met het sterkste signaal zijn verbonden. Het is geen echt “mesh” systeem, maar dat hoeft ook niet, als je ze bedraad aansluit. De Wifi van Ziggo kun je zelf uitzetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even een kleine waarschuwing.

Niet alle apparaten die een wifi verbinding nodig hebben, kunnen lekker omgaan met dezelfde SSID/wifinamen bij 2,4 en 5 GHz.

Ook springen sommige apparaten ook niet snel over als een aantal 2,4 GHz en/of 5 GHz punten dezelfde namen hebben.

Mijn voorkeur ging ook altijd uit naar dezelfde namen op alle punten en 2,4 en 5 GHz., maar dat gaat nu hier niet meer vanwege een paar apparaten die geen goede verbinding kunnen maken met 2,4 en 5 GHz met dezelfde SSID namen en niet goed overspringen met dezelfde SSID namen op verschillende wifipunten, met verschillende namen en overal een keer verbinding mee gemaakt te hebben springt alles wel heel vlot over, ook die wel werkten met alles hetzelfde.

Uitgelicht topic