dannymue

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Connect Box - Port forwarding werkt niet

Hallo,
voor mijn NAS wil ik een aantal poorten open zetten. (bijvoorbeeld 5000, 5001, 1723 enz.)

Dit kon erst niet omdat de Connect Box op IPv6 stond. Ik heb dus bij support aangevraagd de Connect Box op IPv4 te zetten. Dit is gelukt, port-forwarding staat er nu bij.

Ik heb eerst de IP adres van de NAS gereserveerd, daarna mijn benodigde regels in port-forwarding toegevoegd, deze verschijnen ook in de lijst. Alleen kan ik mijn NAS nog steeds niet extern bereiken. Ook als ik een test doe via een open-port-finder geeft hij aan dat alle poorten nog steeds "closed" zijn. Het is alsof de regels wel in de lijst verschijnen maar de connect box er verder niets mee doet.

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Hebben jullie wellicht een oplossing?

Groeten, Dan.
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er zijn nogal wat mogelijkheden, ik weet hier te weinig van, maar hier hebben anderen hun oplossing gevonden: https://community.ziggo.nl/search?q=nas%20port
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je de box al een keer opnieuw laten starten?
dannymue
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Heb je de box al een keer opnieuw laten starten?

Al een aantal keren, heeft geen nut. Heb de regels verwijderd en opnieuw toegevoegd, ook niks. Een medewerker van Ziggo heeft de Box gecheckt en kan geen technische defect zien. Ik werd doorverwezen naar de community.

Uitgelicht topic