Windrv61

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zenders niet goed ontvangen en geen Replay mogelijk

Ineens nadat alles zeer goed functioneerde ontvangen wij een aantal zenders niet goed meer of totaal digitaal verstoord, tevens kunnen we niet meer terug kijken. Ook na een aantal keer de mediabox gereset te hebben blijft dit aan de gang.

Heeft ziggo iets veranderd? Bij ons is namelijk niets veranderd en werkte alles goed, ziggo geeft ook geen werkzaamheden of storingen aan!

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je al je coax al even gecheckt? Alles even los en weer vastzetten . Ook met eventuele splitters.

Windrv61
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Daar is niets aan veranderd en het werkte prima, ziggo heeft dit al eens in orde gemaakt

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Voordat iets stuk gaat heeft het altijd gewerkt. Zoveel moeite is het toch niet?

Maar bestel een monteur , als het aan de eigen installatie ligt kost het maar 50 euro.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Windrv61 Op zoek naar de oorzaak.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En als er nog een wandcontactdoos of andere splitter in gebruik is, kun je daar ook een foto van plaatsen hier?

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Wat bij deze problemen kan helpen is je modem (Connectbox?) even uit en weer aanzetten. Al geprobeerd?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dolfff Als het goed is, is de Mediabox XL niet aangesloten op het modem.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Oh ik dacht tegenwoordig meestal wel, sorry dan. Zo zat het bij mij wel iig.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even voor de meelezers waarom niet de Mediabox XL aansluiten op een modem.

Het kan wel goed werken voor een tijdje tot het modem of de mediabox XL een update krijgt en dan de DHCP server weer opnieuw actief worden en IP adressen uit gaan delen aan de verbonden apparaten die hij in het thuisnetwerk ziet.

Als de Mediabox XL met een modem verbonden is heb je namelijk 2 DHCP servers in netwerk in 2 verschillende IP ranges met alle gevolgen van dien betreffende internet verbinding.
Verbinding met de DHCP server van de Mediabox XL, dan heb je geen internetverbinding, verbonden met het modem wel.
Ook kunnen verschillende apparaten die wel een IP adres krijgen van verschillende DHCP servers elkaar niet zien.

Daarnaast heeft de mediabox XL nog een eigen IP adres via de coax kabel met zijn eigen modem voor on-demand, apps, replay, de gids en de updates.
Maar er zit ook nog een bug in de Mediabox XL die blijft zoeken naar de beste IP verbinding als hij er meer ziet en dat resulteert in:

* Heel warm worden en hoge fan activiteit.
* Haperingen van replay, on-demand en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend piepend geluid.

Ziggo ontraad deze vorm van aansluiten dan ook:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/

Als je Mediabox XL in het thuisnetwerk is opgenomen, kunnen er zich problemen voordoen. Dit los je op door de box uit het thuisnetwerk te verwijderen. Hieronder leggen we uit hoe je dit kunt doen.

Uitgelicht topic