dnbas

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zender gaat spontaan op zwart of opstartscherm bij de Mediabox Next

Sinds dit weekend gaat de next regelmatig op zwart beeld (soms 3x in 2 uur) of geeft opstartscherm van de next weer, zonder dat ik iets doe.
Als ik dan van zender wissel heb ik gewoon weer beeld.
Wat is hier aan te doen? Is behoorlijk vervelend als je een sportwedstrijd of film zit te kijken!
13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Zit de HDMI kabel wel goed, probeer eens een andere HDMI.

Hoe staat het verbruik in Eco, zet hem eens op Normaal of Hoog.

Als hij op zwart gaat wat is de kleur van de Led op de box, blauw is uit/standby en wit is aan.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Check ook aub je coax en stroomkabels, haal ze er even uit en weer vastzetten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even de stroom 30 seconden van de Next zou de oplossing moeten zijn.
dnbas
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alle instellingen, kabels en aansluitingen zijn in orde.
Net helpdesk aan de telefoon gehad, want beeld werd nu elke paar minuten zwart.
Volgens hun is mijn signaal van buitenaf niet goed genoeg, waardoor dit regelmatig onder het gewenste niveau gaat. Ze sturen een monteur (alleen pas over een dikke week!).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
dnbas Heel misschien kan er al iets gedaan worden door een kleine wijziging.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
dnbas
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Be rt, vast bedankt voor je eventuele hulp, maar hier wordt jij niet veel wijzer van!
Signaal komt binnen in de woonkamer, vandaar ging! antenne naar Hirschmann versterker en Hirschmann verdeler. Paar weken geleden hier een monteur gehad omdat mijn retoursignaal storingen veroorzaakte in de rest van de straat. Hij heeft toen tussen ingangspunt en versterker een splitter gezet waarop hij de Next en de verdeler op aan heeft gesloten en toen was dit goed volgens hem. De foto kun jij nu geen wijs uit, want monteur heeft alles losgehaald met dit meten, en ik heb hier 7 bedrade TV en 8 bedrade Internet aansluiting in huis; moet alles nog wel weer netjes wegwerken. Succes bij de foto! Ik wacht de monteur wel af en daarbij na alles te herstarten heb ik voor nu al bijna 1 uur lang alweer TV beeld!
Groetjes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
dnbas Oeps, dit is een te grote puzzel.:relaxed:

In ieder geval succes gewenst met de monteur.
Gel0209

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dezelfde klacht. Dus zal wel iets in de software zijn......
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Gel0209
Gel0209 wrote:
Ik heb dezelfde klacht. Dus zal wel iets in de software zijn......

Dit is niet een vaak voorkomende klacht wat ik hier zie op het forum, dus de software kun je hier niet op aanspreken.

Kun je je klacht nauwkeurig omschrijven, dan kan een Ziggo moderator eens dieper kijken in je Next.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Gel0209 wrote:
Ik heb dezelfde klacht. Dus zal wel iets in de software zijn......


Hey Gel0209 . Welkom hier!
Je conclusie lijkt mij een beetje te kort door de bocht. Heb je meer informatie voor ons? We kunnen je vast en zeker verder helpen, als je ons de kans geeft ^^.

dnbas . Jammer dat het zo lang moet duren voor de monteur langskomt. Hou je ons op de hoogte van de voortgang? We horen heel graag hoe het uiteindelijk wordt opgelost :-).
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hoe gaat het nu, dnbas ?

En Gel0209 , heb je een update voor ons?
dnbas
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo
Sinds herstart van de next, dus wel stroomloos maken eigenlijk geen problemen meer gehad.
Monteur heeft wel wat gerommeld, maar niets bijzonders gevonden.
Gel0209

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hoe gaat het nu, dnbas ?

En Gel0209 , heb je een update voor ons?

Ik heb weinig tot niets veranderd, zover ik weet. Maar kan wel positief zijn, in de zin dat ik van deze klacht al een hele tijd geen problemen meer heb gehad....?

Uitgelicht topic