twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes

Zeer trage internet verbinding

Ik heb de laatste tijd weer zeer trage internet verbinding, ook als ik op youtube livestreams bekijk valt het internet regelmatig voor ca 30 seconden uit, zonder foutmeldingen. Ik zie bij de gebundelde upstream kanalen bij Vermogen (dBmV) 4.2 staan wat eerder 42 was.
Ik weet niet of dat het probleem veroorzaakt, misschien dat iemand anders dat wel weet.
Ook haal ik de 250 mbps vaak niet, meestal tussen de 130 mbps en 200 mbps.
Gaat om bekabeld internet, maar via wifi op bv tablet ook erg traag. Arris modem.

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Die 4.2 is een bekende bug in de software van de Arris Connectbox. De waardes die u laat zien zijn normaal. 4.2=42,0.
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Oké bedankt JanF
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Zie je veel post RS errors in je modem?
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Aan de hand van de getoonde waardes is niet duidelijk waar het probleem ligt. U zou bekabeld, direct op de modem aangesloten, uw abonnementssnelheid moeten halen. Misschien dat een Ziggo monteur dat kan realiseren. Als het aan de ziggoverbinding, het AOP of de eerste splinters ligt is het gratis. Ligt de oorzaak in uw eigen bekabeling of apparatuur, dan kunnen kosten in rekening worden gebracht.
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ik heb met webcare contact gehad en die gaven mij deze link voor de test:
https://www.speedtest.net/run en daar haalde ik wel de 250Mbps wel.
Ik had het eerst via speedtest ziggo getest en daar haalde ik die snelheid dus niet.

Ik ga nog eens testen met livestreams van Youtube want blijft toch raar dat dan internet uitvalt.

Uitgelicht topic