Dick L.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Youtube App op de Mediabox XL werkt niet

Wanneer wordt het probleem met YouTube via de Mediabox opgelost?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi Dick! Wat leuk dat je een kijkje neemt op onze Community, welkom!

Een hele terechte vraag! Het is bij ons bekend dat de Youtube App op de Ziggo Mediabox XL niet meer werkt. We hebben helaas nog geen verwachte oplostijd. Om eerlijk te zijn verwachten wij dat het ook nog wel enige tijd kan duren voordat er een oplossing is. Een concreet antwoord op je vraag moet ik je dan ook schuldig blijven. Sorry!

Als je veel gebruik maakt van de Youtube App en niet wilt wachten op de fix, dan kun je onderstaande overwegen:

  • Smart TV: Heb je een Smart TV met daarop een Youtube App? Dan het advies om deze te gebruiken.
  • Mediabox Next: Je kunt een overstap naar de Mediabox Next overwegen, zodat je via deze box gebruik kunt maken van de Youtube App. Op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next#bestellen kun je zelf een pakket samenstellen i.c.m. de Mediabox Next. Let wel op. Bij deze aanpassing in je abonnement ga je een nieuw contract aan voor 12 maanden en betaal je eenmalig € 19,95.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi Dick! Wat leuk dat je een kijkje neemt op onze Community, welkom!

Een hele terechte vraag! Het is bij ons bekend dat de Youtube App op de Ziggo Mediabox XL niet meer werkt. We hebben helaas nog geen verwachte oplostijd. Om eerlijk te zijn verwachten wij dat het ook nog wel enige tijd kan duren voordat er een oplossing is. Een concreet antwoord op je vraag moet ik je dan ook schuldig blijven. Sorry!

Als je veel gebruik maakt van de Youtube App en niet wilt wachten op de fix, dan kun je onderstaande overwegen:

  • Smart TV: Heb je een Smart TV met daarop een Youtube App? Dan het advies om deze te gebruiken.
  • Mediabox Next: Je kunt een overstap naar de Mediabox Next overwegen, zodat je via deze box gebruik kunt maken van de Youtube App. Op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next#bestellen kun je zelf een pakket samenstellen i.c.m. de Mediabox Next. Let wel op. Bij deze aanpassing in je abonnement ga je een nieuw contract aan voor 12 maanden en betaal je eenmalig € 19,95.
missLoa

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dus het werkt niet gaat misschien ook niet meer werken op de horizon box. Dan moet je maar een duurder abonnement nemen?!

Sorry, vind dat niet bepaalt klantvriendelijk.
Ik betaal al € 74,05. Per maand voor tv+internet.
balubeer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb een vrij duur abonnement. Ben niet van plan om nog meer uit te geven.
Heb m'n twijfels over de antwoorden van Ziggo over dit probleem. Als je al weken je medewerkers aan dit probleem laat werken kan ik me voorstellen waarom het abonnement zo duur is.
Laat m'n kleinzoon nu op de tabblad kijken. Kleiner scherm maar wel goedkoper.
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
missLoa wrote:
Dus het werkt niet gaat misschien ook niet meer werken op de horizon box. Dan moet je maar een duurder abonnement nemen?!

balubeer schreef:Heb m'n twijfels over de antwoorden van Ziggo over dit probleem.


Het lijkt mij wel duidelijk waarom dit probleem niet opgelost gaat worden; Ziggo wil af van de Horizon XL en probeert (o.a.) hierdoor iedereen te 'pushen' om toch maar zo snel mogelijk over te stappen op een NEXT. Iedere geleverde NEXT levert toch weer € 19,95 op! Na aftrek van de transportkosten (ong. € 5,-) blijft er toch (maal honderdduizenden abonnees) een leuk bedrag over en dat alleen maar om een vinkje te verzetten of een 'knopje om te draaien'.
Is natuurlijk op zich niets mis mee, dit heet gewoon zakelijk handel drijven, maar het zou Ziggo sieren als men hier wat transparanter in zou zijn en gewoon eerlijk zegt dat eventueel uitvallende functies op de XL niet meer gereanimeerd gaan worden. Da's gewoon duidelijk en eerlijk.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
cameraatje wrote:
Het lijkt mij wel duidelijk waarom dit probleem niet opgelost gaat worden; Ziggo wil af van de Horizon XL en probeert (o.a.) hierdoor iedereen te 'pushen' om toch maar zo snel mogelijk over te stappen op een NEXT.

Die aanname is volledig onjuist en ongegrond. Er blijven updates en verbeteringen komen voor de Mediabox XL. Voorlopig in ieder geval.
Het heeft hier eerder met prioriteit te maken.
volvos60d5

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We zijn inmiddels weken verder en de YouTube app werkt nog steeds niet!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@volvos60d5


In het antwoord van Mod Cecilia kun je lezen dat een fix van de Youtube app op de MBXL nog lang op zich kan laten wachten.

@missLoa@balubeer
Als je met een standaard abo een Mediabox XL vervangt door een Next, dan blijven de maandelijkse kosten van je abo gelijk. Dat is eenvoudig te controleren via de link die Mod Cecilia gaf.

Snap dus nog niet meteen, waarom je denkt dat je duurder uit zou zijn met een Next.

Alleen als je nog een oud voordelig aktie-abo hebt, kan de prijs omhoog gaan.
Maar dat zal toch gaan gebeuren, omdat Ziggo dit soort abo's aan het opruimen is & vervangt door een duurder gelijkwaardig abo zonder Next. Daar krijg je per Email een bericht over. Je kunt dan op het wijzigingsvoorstel ingaan of iets anders kiezen, dat je qua maandelijkse kosten en geleverde Internet- en TV-diensten beter uitkomt.

fundiving

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik belde met de storingsmelding dat de Youtube-app niet werkte en dit al enige tijd. De frontoffice-medewerker gaf aan dat dit een service van google is en ik dan maar Google moest bellen. Raar maar waar, maar dat werd als antwoord gegeven. Hierop gaf ik aan dat Ziggo de leverde organisatie en zij mijn aanspreekpunt zijn.
Mdw gaf aan dat bij Ziggo Next de storing niet is en ik daar naar toe kon overstappen. Voor mij is dit geen optie, aangezien ik net in de 3 maanden van een kortingsperiode zit. Het gesprek was intussen aardig geëscaleerd. Mdw zou me doorzetten naar een collega zodat alles met korting doorgezet kon worden naar Ziggo Next. Achteraf bleek dat mdw van Ziggo mij gewoon in een ontzettende lange wachtlus had gezet en ik uiteindelijk zelf na 35' de verbinding maar heb verbroken. Dit probleem geldt ook voor Ziggo abbo van mijn schoonmoeder op leeftijd die Youtube via ziggo beluisterd op de tv. Kan hieraan aub iets gedaan worden dan wel enige ondersteuning. Bij voorbaat dank.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Voor mij is dit geen optie, aangezien ik net in de 3 maanden van een kortingsperiode zit.

Dan neem je de Next over drie maanden.
Dit probleem geldt ook voor Ziggo abbo van mijn schoonmoeder op leeftijd die Youtube via ziggo beluisterd op de tv.

Heeft zij ook nog een korting lopen, die overstap naar Next belemmert?

De behandeling door de telefonische helpdesk, klinkt niet best.
Het gesprek was intussen aardig geëscaleerd.

Werd je boos? Dat is niet handig. Vaak schiet je je doel dan voorbij.

Het is inderdaad nogal gedoe met Youtube op de MBXL. Ik vrees dat wij als klanten daar op korte termijn weinig aan kunnen veranderen.
fundiving
fundiving

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:

Voor mij is dit geen optie, aangezien ik net in de 3 maanden van een kortingsperiode zit.
Dan neem je de Next over drie maanden.

Dit probleem geldt ook voor Ziggo abbo van mijn schoonmoeder op leeftijd die Youtube via ziggo beluisterd op de tv.
Heeft zij ook nog een korting lopen, die overstap naar Next belemmert?

De behandeling door de telefonische helpdesk, klinkt niet best.

Het gesprek was intussen aardig geëscaleerd.
Werd je boos? Dat is niet handig. Vaak schiet je je doel dan voorbij.

Het is inderdaad nogal gedoe met Youtube op de MBXL. Ik vrees dat wij als klanten daar op korte termijn weinig aan kunnen veranderen.
fundiving
fundiving

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik word nooit boos, maar de opmerking: ‘dan moet u even Google bellen’, is dezelfde orde van vraag als:’neem even contact op met Trump’. Zeer slecht advies en ondersteuning gekregen.
Nog gevraagd als tegemoetkoming een paar films, kwam als reactie: ‘meneer, u krijgt helemaal niets’
fundiving

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
als ik na drie maanden overstap heb ik wellicht de activatiekosten niet. Dat gaf mdw wel aan dat dat kon....Wat kost de Next per maand extra en heb ik extra aansluitingen naar TV of zo nodig....of gewoon alles 1-op-1 omzetten?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja, dat 'even Google bellen' is flauwekul natuurlijk.

Je zult het moeten doen met wat Ziggo voor je heeft of overstappen naar een andere provider in de hoop dat het daar beter is. Kan ook nog wel eens tegenvallen.

Vaak is het probleem bij overstap dat je dan de gewenste Internet-snelheid niet kunt krijgen, omdat er nog geen glasvezel of VDSL beschikbaar is in je wijk.
Dat je je coax-netwerk na overstap niet meer kunt gebruiken, kan soms ook erg bezwaarlijk gevonden worden.

Leuk en fraai, is anders. Zo lopen de hazen nu eenmaal in NL op Internet en TV gebied. Als consument zit er niets anders op, dit te accepteren.
Met bv concurrentie op de Ziggo kabel zou je wellicht beter uit kunnen zijn. Zover is het nog niet.

Uitgelicht topic