Fabio1980

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xbox one nat type strict naar open: hoe?

Ik heb sinds een update van ziggo problemen met mijn nat type. Voorheen nooit problemen en nu blijft mijn nat type strict.
Ik heb als modem een technicolor 7200 en mijn vraag is hoe kan ik dit volle elkaar krijgen iemand een idee ???
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik opperde een nieuw modem vanwege de NAT problemen, maar als je dit modem wilt houden, prima.

Voor het instellen van de port forwards op de TC7200:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/port-forwarding-op-de-technicolor-tc7200-16140

Je kunt ook UPNP aanzetten in je modem, dan hoef je geen port forward in te stellen en gaat dit vanzelf.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er is misschien nog een makkelijkere oplossing.

Je hebt nu een modem wat wifi op de 2,4 Ghz- of 5 GHz-frequentieband kan uitzenden.

Als je Ziggo belt kun je vragen om een modem wat wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband uitzend voor een betere Wifi ervaring.

Misschien is dat andere probleem ook direct opgelost.
Fabio1980
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn modem heeft beide frequenties maar gebruik mijn modem niet voor de WiFi wat compleet bagger is ! Ik heb daar een beter voor gekrocht. Maar mijn probleem is niet mijn WiFi mijn probleem is mijn nat type voor mijn Xbox one.
Ray_mon

Level 4
  • 60Posts
  • 8Oplossingen
  • 11Likes
Fabio1980 wrote:
Mijn modem heeft beide frequenties maar gebruik mijn modem niet voor de WiFi wat compleet bagger is ! Ik heb daar een beter voor gekrocht. Maar mijn probleem is niet mijn WiFi mijn probleem is mijn nat type voor mijn Xbox one.


Je modem heeft inderdaad beide frequenties maar heeft alleen de mogelijkheid om of via de 2,4ghz of via de 5ghz uit te zenden. Wanneer je contact opneemt met Ziggo zullen ze je een apparaat bieden wat op 2,4ghz en 5ghz uitzend. Je wifi ervaring zal dus ook een stuk beter zijn met dat nieuwe modem.

De nat typte strict zou verder niet veel uit moeten maken met je gaming ervaring. Wil je toch graag een open nat type dan moet je bepaalde poorten in je modem open gaan zetten. Hier kun je meer informatie daarover vinden: https://support.xbox.com/nl-NL/xbox-one/networking/network-ports-used-xbox-live
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik opperde een nieuw modem vanwege de NAT problemen, maar als je dit modem wilt houden, prima.

Voor het instellen van de port forwards op de TC7200:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/port-forwarding-op-de-technicolor-tc7200-16140

Je kunt ook UPNP aanzetten in je modem, dan hoef je geen port forward in te stellen en gaat dit vanzelf.
Fabio1980
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap niet waarom iedereen het heeft over me WiFi en een beter WiFi ervaring . Dank je wel voor de tip ik zal daar zeker naar kijken.
Maar dit gaat om mijn nat type dat ik graag open wil hebben . Voor de duidelijkheid mijn Xbox is bedraadt aangesloten op mijn modem voor een stabielere verbinding en dus niet via de WiFi en de Microsoft stappenplan zo ver ben ik al .
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Fabio1980 Ik opperde een nieuw modem vanwege je bericht: "Ik heb sinds een update van ziggo problemen met mijn nat type. Voorheen nooit problemen en nu blijft mijn nat type strict."

Als je een probleem aangeeft bij Ziggo met bepaalde oudere modems, dan worden de oude modems meteen vervangen.
Omdat je vanwege een update een probleem had, hoopte ik dat dit probleem opgelost zou zijn met een nieuw modem, of het lag aan de update of aan het modem.
"Misschien is dat andere probleem ook direct opgelost."

Maar werkt het nu zoals je wilt?
Dat is het belangrijkste.
Fabio1980
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt .

Nu valt eindelijk het kwartje Bert mijn excuses , ik ga morgen gelijk een nieuwe modem aanvragen als ze me die geven dan want ziggo kenende wordt dit een strijd ?? , want heb alles en nog wat geprobeerd maar zonder succes . Stappen plan van Xbox, andere tips via de community en de nat blijft dicht . Het is heel vervelend aangezien je niet of soms wel en soms niet goed gebruik kan maken van Xbox live en met kids en mezelf die nogal online gaan om te spelen is het vervelend. Als dit niet werkt met een nieuwe modem denk ik dat ik misschien een andere provider moet gaan zoeken . Ik laat jullie weten hoe en wat . Grt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Fabio1980 Als je het nieuwe modem hebt, laat het weten wat er wel en niet werkt.
Er zijn hier een heleboel mensen die hier zeer veel van weten uit de praktijk en je op weg kunnen helpen om het werkend te krijgen.

Veel succes gewenst.:relaxed:

Uitgelicht topic