Wickeren

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

WPA2 enterprise/radius

Werkt WPA2 enterprise eigenlijk wel op de horizon box? Het is volledig te configureren maar er komen NOOIT authenticatieverzoeken op de RADIUS server binnen. Via een los access point met dezelfde instellingen werkt het vlekkeloos... die authenticatieverzoeken komen WEL binnen, ook (bewust) foute, maar van de Horizon box ontbreekt elk spoor in de logging. Het is net alsof er nooit verzoeken naar de RADIUS server worden gestuurd.
Zijn er anderen die dit gebruiken?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Wickeren, door een bug in de software van de Mediabox XL werkt het router-gedeelte niet betrouwbaar en het is dus verstandiger de (draadloze) accesspointmodus binnen de box te sluiten en de thuisnetwerkmodusbinnen de box uit te schakelen. Voorgaande wordt ook niet (meer) ondersteund door Ziggo dus op je Enterprisevraag zul je waarschijnlijk ook geen antwoord (meer) krijgen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Wickeren,
Gebruik je de mediabox xl (voorheen Horizon) als modem? Anders is die vraag niet aan de orde.
Alleen wpa-psk en/of wpa2-psk is mogelijk en geen enterprise versie, ook niet op de modems van Ziggo.
Wickeren
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nee, niet als modem, enkel als access point. Ik heb een los modem.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat als ik WPA2 Enterprise kan kiezen bij beveiliging, dat het dan ook zou moeten werken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Wickeren,

Als jij zegt dat je binnen de Mediabox XL voor de enterprise optie kan kiezen geloof ik je op je woord, ik kan het niet verifiëren. Ik weet alleen dat WPA2-PSK/AES het hoogste beveiligingsniveau is dat je in kunt stellen als particuliere gebruiker.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Maar je kunt wel het ip adres van de radius server ingeven?
Wickeren
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja, zodra ik voor Enterprise kies, komt er de mogelijkheid een radius server IP en radius shared secret in te geven. Ook op save drukken geeft geen error ofzo.
Het is alleen zo dat er op de radius server NOOIT een verzoek binnenkomt, althans niet van de mediabox
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
N.N. in fUPC kun je inderdaad ook WPA2 Enterprise kiezen. Ik vermoed dat dat niet werkt omdat momenteel wordt afgeraden om de XL in een netwerk op te nemen vanwege problemen (tenzij de XL ook als modem staat) en problemen met routering.
Wickeren
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het werkt in zoverre, dat een cliënt wel om username/password vraagt. Hij staat dus echt in Enterprise. Maar daarna mislukt de authenticatie. Anders dan bij een wel werkend access point komt ook de vraag om het radius certificaat te accepteren nooit. In combinatie met het ontbreken van de logging kan ik niet anders dan constateren dat het opgegeven radius ip wordt genegeerd of niet kan worden bereikt. Het zit wel gewoon in hetzelfde subnet van het thuisnetwerk.
Ik heb de vraag ook bij Ziggo voorgelegd, maar verwacht daar eigenlijk ook niet echt wat van.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Wickeren, door een bug in de software van de Mediabox XL werkt het router-gedeelte niet betrouwbaar en het is dus verstandiger de (draadloze) accesspointmodus binnen de box te sluiten en de thuisnetwerkmodusbinnen de box uit te schakelen. Voorgaande wordt ook niet (meer) ondersteund door Ziggo dus op je Enterprisevraag zul je waarschijnlijk ook geen antwoord (meer) krijgen.
Wickeren
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Spijtig, ook omdat de bug(s) dus blijkbaar niet wordt opgelost.
Een ping vanuit diagnostiek vanaf de mediabox naar het IP van de radius server werkt wel gewoon, dat sluit een routeringsissue of ander netwerkissue dus uit. Strict genomen is er van routering zelfs geen sprake omdat alles binnen hetzelfde subnet zit...

Uitgelicht topic