Frankvv

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Wisselende/lage downloadsnelheid. Gigantisch veel errors op kanalen 7 t/m 10

Beste forumleden / medewerkers van Ziggo.

Ik heb een 200 mbit abonnement. Ik had een technicolor 7200 die het altijd goed heeft gedaan maar de afgelopen weken had ik wisselende snelheden en packetloss. Klantenservice gebeld --> Connectbox gekregen ivm de mogelijkheid tot het verbinden met meer kanalen.

Connectbox gekregen: Snelheid nog slechter. Wisselt gigantisch maar over het algemeen rond de 40 mbit. Downstream gegevens bekeken en krijg het volgende:

Oftewel: Dat ziet er slecht uit. Ik met Klantenservice gebeld. Vervolgens moest ik het verder aardige meisje aan de andere kant van de lijn uitleggen wat downstream channels waren en waar dit in het modem stond (misschien toch eens wat meer onderlegde mensen aan de telefoon zetten?). Zij heeft een monteur ingepland waar ik nu een week op moet wachten....

Ik denk ik zet hem hier nog even neer om te kijken of een van de ziggo medewerkers op dit forum mij sneller / beter kan helpen.
13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Maar we kunnen alvast op zoek naar de oorzaak van de waarschijnlijk mogelijke instraling van de 4G mobiele zender.
Ergens zit een stekker, kabel of het eerste punt van Ziggo waar dit signaal binnen kan komen en niet hiervoor afgeschermd is.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Beste Bert,

Dank je voor de snelle reactie. Hierbij de gevraagde gegevens:

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Frankvv,

Denk dat wij op het forum momenteel weinig voor u kunnen betekenen, er zit ook een forse dip in kanalen 7 t/m 10, dit wijst meestal op een probleem met aansluitmateriaal (intern/extern).

Ik neem hierbij aan dat u het vervangen van uw coax kabel naar het modem en ook direct aansluiten op AOP geprobeerd heeft om inhouse aansluitmateriaal uit te sluiten.

Mocht u dit niet geprobeerd hebben doe dat dan eerst, indien het SNR van 7 t/m 10 in lijn is met de rest na direct aansluiten AOP, dan ligt het ergens aan inhouse aansluitmaterialen. probleem, veranderd er niks en is het extern dan kan alleen de monteur dit oplossen.

MVG
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Frankvv Bert wil meer zien, dat weet ik zeker.
Dwz alles over UP en Downstream waardes van je Modem.
Ik vermoed dat ie je AOP wel ok zal vinden.
Gr Han
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Jonathan-458 wrote:
Beste Frankvv,

Denk dat wij op het forum momenteel weinig voor u kunnen betekenen, er zit ook een forse dip in kanalen 7 t/m 10, dit wijst meestal op een probleem met aansluitmateriaal (intern/extern).

Ik neem hierbij aan dat u het vervangen van uw coax kabel naar het modem en ook direct aansluiten op AOP geprobeerd heeft om inhouse aansluitmateriaal uit te sluiten.

Mocht u dit niet geprobeerd hebben doe dat dan eerst, indien het SNR van 7 t/m 10 in lijn is met de rest na direct aansluiten AOP, dan ligt het ergens aan inhouse aansluitmaterialen. probleem, veranderd er niks en is het extern dan kan alleen de monteur dit oplossen.

MVG

Beste, ik heb de coaxkabel die 2 jaar geleden door de eerste monteur was aangeleverd gebruikt. In de doos van de vervangende modem zat geen nieuwe coaxkabel namelijk. Ik heb hem inderdaad direct op de AOP geprobeerd.
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Nogmaals een poging tot alles dan. meer heb ik niet 🙂


hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jonathan-458 Inderdaad. Die dip in SNR zag ik eerst niet. Beter opletten dus, voortaan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
hanh wrote:
Frankvv Bert wil meer zien, dat weet ik zeker.
Dwz alles over UP en Downstream waardes van je Modem.
Ik vermoed dat ie je AOP wel ok zal vinden.
Gr Han

Frankvv
he ik zie ineens nu meer plaatjes. Prima!
Zal wel aan Community software liggen of je was nog bezig ze in te voegen.
Gr Han
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
hanh,
Kan gebeuren.

Frankvv,
Vraag het toch nog even voor de zekerheid, u heeft aangegeven direct vanaf AOP ook te hebben gemeten, u bedoelt hierbij zonder POA-01-UPC splitter toch?

Indien er een Ziggo shop in de buurt is, kunt u eventueel naar een vervangende kabel vragen, meestal doen ze daar niet moeilijk over.

Maar ben bang dat u het bezoek van de monteur moet afwachten.

MVG
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Jonathan-458

Ook direct op het punt, dus zonder splitter naar de tv, heeft hij op dezelfde kanalen erg veel errors.
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Update:

internet viel uiteindelijk helemaal weg. KS stuurde een installatiemonteur (want nieuw modem) en die heeft het AOP punt vervangen. Volgens hem was het geïnstalleerde punt geschikt voor de meterkast met een aarde-aansluiting. Omdat de kabel bij mij in de huurwoning in de huiskamer binnenkomt, en daar geen aarde beschikbaar is, gaat deze niet gebruikte aansluiting dienen als antenne voor allerlei andere signalen waardoor er dus ruis optreedt.

AOP is vervangen voor een nieuw punt en het ziet er nu als volgt uit:



Kanalen 7 t/m 10 hebben nu in ieder geval een stuk sterker signaal en daarnaast een hele hoop minder errors, en dan met name op de post Reeds Solomon errors.

Eerste signalen zijn positief, we wachten het af! Dank allen voor de feedback 🙂
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Frankvv kanaal 10 bevalt me niet wegens afwijkende PRE Errors en SNR.
Het is nog niet goed, lijkt het. Hou het in de gaten, maar dat doe je al.
Han
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
hanh

Klopt. Er is nu ook een nieuwe situatie ontstaan: Fouten op alle kanalen. Zie het plaatje. Het gekke is dat de verbinding voorlopig wel "stabiel" blijft. Dus maximale snelheid en geen packetloss of hoge ping.

Uitgelicht topic