Zafiraatje

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Windows 10 pc wel WiFi connectie maar geen internet

Sinds 2weken heeft onze desktop problemen met de WiFi modem van ziggo. Hij krijgt wel connectie met de modem, maar dan geen internet. Bij probleem oplossing komt te staan dar er geen geldige ip-configuratie is. Hebben modem al gereset naar fabrieksinstellingen maar zelfde probleem. Oude pc is kapot gegaan vorige week en gisteren een andere pc gekregen, maar weer hetzelfde probleem. Onze mobieltjes, iPad en werklaptops hebben geen problemen. Wel had mijn vrouw 2 weken geleden wel in een keer problemen met haar werklaptop met de connectie. Ze moest een aantal keren de sleutel van de modem invoeren. Sindsdien heeft de desktop problemen met de WiFi modem. Als ik mijn mobiel als hotspot gebruik dan werkt het internet wel via de pc. Het is net of de WiFi modem van ziggo, de Ubee321b , de connectie weigert met de desktop. Om gek van te worden. Iemand enig idee. Ligt het misschien aan ziggo of. Bedankt alvast.
21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Heeft de desktop een vast IP adres?
Welk IP adres heeft de desktop als je de foutmelding krijgt?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Staat in de draadloze netwerk adapter dat de computer automatisch een IP-adres moet krijgen via de DHCP?
Zafiraatje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee de desktop maakt gewoon gebruik van dhcp. Als ik met mijn mobiel connecteer werkt het gewoon en krijg ik als ip4-adres 192.168.43.94 op netwerk kanaal 6.
Als ik via de ziggo modem connecteer krijg ik als ip6-adres ***:b86b. Dat vind ik dan weer raar. Ik heb boven nog een accesspoint van ziggo, maar als ik daarmee connecteer heb ik hetzelfde probleem. Waarschijnlijk omdat die ook via ubee modem loopt uiteindelijk. Ik blijf het een raar geval vinden. En het heeft te maken dat mijn vrouw 2 weken die dag ook problemen had met de WiFi verbinding met haar werklaptop.

** Aangepast door moderator (Mark Ziggo) **
Publiek IP adres verborgen i.v.m. privacy
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zafiraatje
Even voor de helderheid wat vraagjes.

"Als ik met mijn mobiel connecteer werkt het gewoon en krijg ik als ip4-adres 192.168.43.94"
Bedoel je hier:
Als ik mijn Mobiel gebruik als hotspot, dan etc.

Heeft je Desktop geen IPv4 address als je contact maakt met de Ziggo Ubee? Als dat er is: welk IPv4 address?
Welke Ubee Moden/Router heb je precies?

Gr Han

Noot. je kunt beter het volledige IPv6 adress hier niet compleet publiceren.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hallo hanh en Zafiraatje,

Als ik het goed lees, heb jij een Ubee 321b. Je mobiel krijgt wel een raar IPv4 adres. Bij de Ubee moet dat volgens mij in de 192.168.178.xx range liggen.

Ms een overbodige vraag, maar met welke verbinding (SSID) connect je: Ziggo27A23 of Ziggo27A23-5G. Zo heten de verbindingen bij mij. Op de sticker van de Ubee staat jouw SSID.

Gr, Beeblebrox
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ah 312b zag ik over het hoofd.
Ik vroeg het om zeker te weten of je last zou kunnen hebben van recente (andere) kwesties
tgv van een Update van de Ubee312b firmware, die spelen in:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/tonido-prive-home-cloud-server-25605/index1.html#post258308
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ubee-evw321b-geen-verbinding-meer-met-een-vpn-server-25140

Misschien vind je hier iets van je gading.
Om het je makkelijk te maken, vat ik samen, wat ik las.
In het eerste topic lijkt het of er brakke IPv6 firmware is uitgerold,
die in veel gevallen alleen schijnt te kunnen worden opgelost met een nieuw exemplaar van de Ubee. Vreemde zaak! Zou wel oorzaak kunnen zijn
van gebrek aan IPv4 connectivity op je Desktop.
In beide topics blijkt de Firewall op LOW zetten, ook te kunnen helpen.
Ik verwacht niet dat dit voor jouw probleem iets zal schelen (heeft niks met Firewall te maken), maar het is altijd te proberen.

Beeblebrox
Dat Ip address hoeft niet raar te zijn als de Phone als Hotspot wordt gebruikt
voor connectie over 4G.
TS meldt gebruik als Hotspot bij de start van het Topic.
Vandaar mijn vraag aan TS.
Anders verwacht ik inderdaad ook iets in het 192.168.178.0/24 Subnet.
Gr Han
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi hanh,

Dan heb ik het verhaal van Zafiraatje anders geïnterpreteerd.

Dit vond in nog op de Community van mguzz:

Windows probleemoplosser geeft: Wi-Fi heeft geen geldige IP configuratie, onopgelost.

Nog een tip: Windows Defender in combinatie met bv Avast of andere virusscanner wil ook nog wel eens voor onverklaarbare netwerkconflicten zorgen (Firewall e.d.)

Dan de laatste tip (mguzz). Er stond nog een (verlopen) proefversie van AVG op die zolang de proefperiode liep prima werkte en geen problemen gaf. Die was nu toch verlopen dus eraf gegooid, laptop opnieuw opgestart en..... BINGO, weer Wi-fi!


Gr, Beeblebrox
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
En ik heb ook nog dit in de aanbieding.
http://www.sysprobs.com/fixed-windows-10-limited-connectivity-not-getting-ip-from-dhcp
Het blijft wat giswerk, want ken het probleem niet aan den lijve.
Het woord is nu aan: Zafiraatje
Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Met al deze problemen zou ik Ziggo bellen en vragen of ze het modem weer op IPv4 willen zetten en van Dual Stack Lite (= IPv4 gedeeld met 20 anderen en een uniek IPv6 adres) af willen halen.
Zafiraatje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi bedankt voor de reacties. Als ik alles lees,ook de topics dan lijkt het probleem in de ziggo modem te zitten vanwege die IP4 issue. De firewall in de modem staat al in low. Dus dat is helaas geen oplossing.

Ik heb ook de test via http://ipv6-test.com gedaan via de Ipad en mijn werklaptop. Het enige verschil met die van de Ipad is dat de Ipad bij IPv6 Connectivity bij ICMP filtered laat zien en bij mijn laptop not tested.


De pc die we nu gebruiken is een andere dan de degene van vorige week waar we het probleem ook mee hadden. Die heeft het begin deze week begeven. En degene(gebruikte) is opnieuw geconfigureeerd. Dus ik denk niet dat er iets is met de virusscanner of zo. Zeker omdat het probleem identiek is als met de oude pc.
Het is net wat Be rt aangeeft. Ik zal weer met Ziggo moeten bellen en proberen uit te leggen wat Be rt aangaf. Ik zal dit eens morgen proberen en laat het nog wel weten. Bedankt voor de support alvast.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat er bij deze IPv6 test bij IPv6 ICMP staat, is niet van belang.
Er wordt slechts getest of er Response komt op een IPv6 ping.
Dat mag, maar moet niet.

Wat ik interessant vind is of je probleem-Desktop een IPv4 address heeft &
wat dat dan is.
Daar vroeg ik je in mijn eerste reaktie al naar, maar een antwoord gaf je helaas niet.
Je kunt dit met de IPv6-test bekijken (of met ipconfig in een cmd-Window).
Mocht er geen IPv4 addresss zijn of eentje in de Range 169.254.0.0 to 169.254.255.255,
dan kan daar een oplossing voor zijn.
Ik gaf je eerder daarvoor al deze link:
http://www.sysprobs.com/fixed-windows-10-limited-connectivity-not-getting-ip-from-dhcp
Je meldt niet dat je dit geprobeerd hebt.

Waar ik helemaal benieuwd naar ben, is wat voor type IPv6 firmware
nu op de Ubee staat. Is het DS-Lite of Full Stack IPv4-IPv6?
Daar is nog nergens duidelijkheid over.
De IPv6 test die je gebruikte, geeft hier geen uitsluitsel over.
Je kunt dit wel bekijken op de Status Page van de Ubee.
Als er alleen een extern IPv6 address is, dan is het DS-Lite.
Als er zowel een extern IPv4 als IPv6 address is, dan is het Dual Stack.
Ik laat in twee plaatjes het verschil zien. Die zijn overigens niet van de Ubee,
maar ik vermoed dat er gelijkenis zal zijn.
Plaatje1: DS-Lite.
Plaatje2: Dual Stack.
Kun je dat ff bekijken en evt een plaatje van maken?

Als de huidige Ubee firmware de oorzaak zou zijn van je probleem met de Desktop dan
kan terugzetten naar de vorige versie door de HelpDesk een oplossing zijn.
Dat zie ik in een van de andere topics over de Ubee-problemen inderdaad gebeuren.
Of dit dan IPv4-only firmware is, wordt niet duidelijk, maar ik vermoed
dat dit wel zo is.
Bij mijn weten is op de Ubee312b eerder nooit IPv6 firmware richting klant uitgerold. Waarom dit nu wel is gebeurd, kan een vergissing zijn geweest.
Ook hier is nog geen duidelijkheid over.

Gr Han
Zafiraatje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Han, de desktop krijgt geen IPv4 adres. Daarom maakte ik er ook geen melding van. Als ik via ipconfig/all in de commandprompt de gegevens op vraag, staat er alleen een IPv6 adres vermeld.
Ook de link die jij mij stuurde brengt helaas geen soelaas. Na deze actie en opnieuw opstarten heb ik het zelfde probleem.
De ubee ziggo modem staat in dual-stack modus zoals jullie dat noemen. Zie bijgevoegde screenshot.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. We zijn nu wel rond.
Bedankt voor de moeite die je nam & jammer dat die W10 fix niet hielp.
Ben blij dat ik nu weet welk type IPv6 op het kastje staat.
Om andere slachtoffers goed te kunnen helpen wil ik soms het naadje van de kous weten.....

Dan maar, zoals je al van plan was, de Helpdesk bellen om de Ubee in
(vermoedelijk) IPv4-mode te laten zetten.
Het blijft een vaag probleem dit alles.

NB: het kan zijn dat de helpDesk je betere IPv6 firmware geeft.
Check de Status Page.
Als er alleen een IPv4 address is, dan staat ie in IPv4-mode.
Laat dit nog ff weten.

Gr Han
Zafiraatje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Han, ik heb met de helpdesk gebeld maar die konden de modem blijkbaar niet terugzetten. Ze sturen nu een nieuwe modem op die ik dan binnen 2 tot 5 werkdagen zou moeten ontvangen. Ik laat nog wel weten of het daarmee opgelost is.
Bedankt voor de support.
Groetjes
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Zafiraatje, welkom op onze Community! Wat een vreemd probleem ineens. Ik hoop dat het nieuwe modem geen problemen geeft, maar daarmee is een mogelijk probleem in de Ubee nog niet opgelost.

Kun je mij nog wat meer informatie sturen van de PC die problemen geeft:

Krijgt de PC ook een IPv4 adres en zo ja welke? (via: cmd - ipconfig /all)
Welke draadloze netwerkadapter zit er in de PC? (via: configuratiescherm - netwerk en internet - wifi - hardware-eigenschappen)
Welke stuurprogrammaversie is geïnstalleerd? (staat ook bij hardware-eigenschappen)
Zafiraatje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Mark, erg vreemd probleem. En door dit gedoe is waarschijnlijk onze oude pc overleden. Ik ben ook met vaste kabeling bezig geweest en op netwerkkaart brande oranje lampje(wat volgens mij niet ok is) en pc probeerde een driver/update hiervan te installeren. Maar dat ging dus eindelijk niet goed. En ook herstelpunt terug zetten leverde niets op. De pc startte niet mee door en een nieuwe configuratie ging ook niet meer, want dat liep elke keer vast. Nu denk ik dat dit issue waarschijnlijk de druppel was dat de pc het begaf. Maar ja. Nu heb ik een gebruikte pc met nieuwe installatie. Het is een HP P6370nl, i5-750 - 2,67 Ghz met 6 Gb geheugen en 1.5 Tb harddisk en NVIDIA GeForce GT230 kaart. Het wifi deel betreft 802.11n Wireless PCI Express Card LAN Adapter van Lite-On Technology Corporation met stuurprogramma 5.0.57.0 .
De PC krijgt geen IPv4 adres toegewezen. Alleen de IPv6 zoals ik in eerdere bericht doorgaf.
Hopelijk is dit issue met de nieuwe modem opgelost. Is dit voldoende info of heb je nog meer nodig :-).
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zafiraatje
Dat de oude PC door je perikelen zou zijn overleden, lijkt me sterk.
Hij was anders ook wel dood gegaan.
Gr Han
Zafiraatje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Han, dat gaf ik al deels aan. Maar ik vermoed wel dat als ik dit issue niet had gehad de pc waarschijnlijk nog wel even vol had gehouden. Echter door met de vaste kabel proberen te werken is het laatste zetje gegeven helaas.
Belangrijkste voor mij is dat het issue met de modem/IPv4 opgelost wordt. Bedankt nogmaals voor de tips etc. Zoals ik al aangaf laat ik nog weten of het probleem opgelost is met de nieuwe modem.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Mark Ziggo hield een slag om de arm of dit je zou gaan helpen.
Of je een ander exemplaar krijgt van de Ubee of een ConnectBox,
weet ik niet.

Wat ik nu wel weet is dit.
-- je Ubee had altijd al Dual Stack IPv4-IPv6 firmware (wist dat nog niet & ben blij dat nu wel te weten; info ligt niet op straat; is alleen van toepasing op voormalig Ziggo gebied; Mark bevestigde dit desgevraagd)
-- de laatste upgrade van de Firmware geeft problemen (met VPN in het bijzonder)
Ik koppelde tenslotte jouw andere vreemde probleem aan die mogelijk foute firmware
-- de HelpDesk kan de firmware niet terugzetten naar de vorige versie, wat handig zou zijn

De oplossingen die nu soms werken zijn:
-- Firewall op LOW zetten
-- Ziggo Hotspot uitzetten (ook bij Mijn Ziggo, kan ff duren voordat dat effectief wordt)

Als je allerlei instellingen op de Ubee deed, zoals bv andere Wifi SSIDs of Port Forwards, dan zou ik die ergens noteren/screenshot van maken.
Mocht je onverhoopt een ConnectBox krijgen, dan moet/kun je die instellingen daarop 'makkelijk' overnemen. Leuk is dan anders.
Mocht het een Ubee zijn dan is een Save/Restore van de instellingen
een handige optie.

Ik ben benieuwd naar hoe dit verder verloopt.

Gr Han

Uitgelicht topic