Rik999

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Windows 10 in april update: geen mail meer

Na windows 10 april update kan ik met windows mail geen Ziggo mail meer ophalen. pop3 accounts werken niet meer. outlook, gmail enz doen het wel gewoon.

Iemand een oplossing hiervoor?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Hallo Rik,

Ik had hetzelfde probleem, en heb daarover contact gehad met Microsoft. Er bleek inderdaad een bug in de Mail-app te zitten.

Het is wellicht wat omslachtig, maar het probleem wordt opgelost door de update te verwijderen en de oude Windows-versie te herstellen. Dan werkt het wel weer goed. Je krijgt dan de nieuwste Windows-update vanzelf weer binnen, en dan zou alles weer in orde moeten zijn omdat de bug is hersteld.

In een beperkt aantal gevallen werkt de app dan echter toch niet goed. Dat kan worden opgelost door de boel met de update-functie handmatig te updaten. Dan moet het wel goed gaan.

Succes!

Piet.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing
Betreffende accounts verwijderen en opnieuw instellen.
Rik999
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik geprobeerd maar helpt niet. Ook verwijderen, opnieuw opstarten en opnieuw instellen niet.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Heb je al geprobeerd vanaf een e-mailaccount een testbericht te sturen naar je Ziggo account. Kan je die zien met Windows Mail.

Zo ja, dan moet je ws in Windows Mail je synchronisatie instellingen aanpassen:

Geavanceerde postvakinstellingen controleren:

Open Windows Mail.

Kies De knop Instellingen onderaan het linkernavigatiedeelvenster.

Selecteer Accounts beheren en selecteer uw e-mailaccount.

Selecteer Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen.

Kijk of "E-mail downloaden van" op "elk gewenst moment" staat.
Rik999
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo B.
Bedankt voor je reactie. Alle instellingen staan goed, Ziggo web mail werkt ook. Andere mail accounts werken wel alleen Ziggo niet. Is enige pop3 account dus denk zelf dat het daar ergens zit.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Je hebt je Pop instellingen gecontroleerd met behulp van deze pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik heb zojuist m'n Ziggo mail toegevoegd in de mail app volgens dit stappenplan en mailtjes ontvangen en versturen gaat helemaal goed.

Enige aanpassing op dat stappenplan is dat je bij server inkomende email pop.ziggo.nl moet invullen en bij accounttype moet je kiezen voor POP3.
Hopelijk werkt het bij jou ook! 🙂
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Hallo Rik,

Ik had hetzelfde probleem, en heb daarover contact gehad met Microsoft. Er bleek inderdaad een bug in de Mail-app te zitten.

Het is wellicht wat omslachtig, maar het probleem wordt opgelost door de update te verwijderen en de oude Windows-versie te herstellen. Dan werkt het wel weer goed. Je krijgt dan de nieuwste Windows-update vanzelf weer binnen, en dan zou alles weer in orde moeten zijn omdat de bug is hersteld.

In een beperkt aantal gevallen werkt de app dan echter toch niet goed. Dat kan worden opgelost door de boel met de update-functie handmatig te updaten. Dan moet het wel goed gaan.

Succes!

Piet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
PJM van der Vooren
Zeer nuttige reaktie. Wel veel gedoe.

Als ik Rik999 was, zou ik tijdelijk maar IMAP gebruiken voor Ziggo Mail &
later nog eens gaan kijken of pop weer werkt na een nieuwe update.

Of ben ik teveel een gemaksmens?

Gr Han
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
PJM van der Vooren wrote:
Hallo Rik,

Ik had hetzelfde probleem, en heb daarover contact gehad met Microsoft. Er bleek inderdaad een bug in de Mail-app te zitten.

Het is wellicht wat omslachtig, maar het probleem wordt opgelost door de update te verwijderen en de oude Windows-versie te herstellen. Dan werkt het wel weer goed. Je krijgt dan de nieuwste Windows-update vanzelf weer binnen, en dan zou alles weer in orde moeten zijn omdat de bug is hersteld.

In een beperkt aantal gevallen werkt de app dan echter toch niet goed. Dat kan worden opgelost door de boel met de update-functie handmatig te updaten. Dan moet het wel goed gaan.

Succes!

Piet.


Hey @PJM van der Vooren. Wat een super goede informatie! #LekkerBezig!
Rik999
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor hulp Piet maar terug naar oude versie en opnieuw instaleren houdt ik als laatste optie als het na een evt. update nog niet werkt. Handmatig invullen van pop hielp ook niet dus ga maar voor het gemakkelijke Imap oplossing.

Iedereen bedankt voor t meedenken. :thumbsup: :thumbsup:
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Voor de goede orde: het probleem deed zich ook voor bij IMAP.

Piet.
HB1962

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voor het geval IMAP ook niet werkt zou je als workaround ook nog binnen Gmail (webversie) je Ziggo pop3 account kunnen instellen (Instellingen/instellingen/Accounts en import/E-mail bekijken uit andere accounts). Je krijgt je email dan gewoon binnen via je gmail account. Mocht het probleem bij Microsoft opgelost zijn dan kan je dit weer ongedaan maken (maar het kan ook makkelijk zijn om het zo te laten). Zo gebeurd en scheelt een hoop tijd in vergelijking met het terug gaan naar de vorige versie van Windows 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ook wat bij mij hielp: typ bv in de zoekbalk "oplossen" selecteer dan "probleem oplossen" er wordt div onderwerpen getoont. Kies bv nu "windows Store app" en klik op probleem oplosser uitvoeren.

Hier na waren div apps en div problemen opgelost.

Uitgelicht topic