robinios

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wijziging videoinstellingen in Mediabox Next??

De afgelopen maanden had ik prachtig beeld met de Next. Dit kwam doordat ik in het video opties menu kon kiezen voor de optie “volg framerate”. Werkte perfect. Nu lijkt deze optie plotseling verdwenen en is het menu aangepast. In mijn geval houdt de box maar 1 framerate aan ook voor alle tv programma’s (24p). Dit werkt niet ideaal. Kan de optie “volg framerate” weer terug??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Echter als ik een film op Netflix kijk (24p) en ik schakel de ziggo box uit (stand by) zonder dat ik eerst terug ben geschakeld blijft de ziggo box hangen in de 24p modes.”

Dit is een inmiddels bekend fenomeen waar gelukkig aan gewerkt wordt.

Maar laat je vooral niet weerhouden zaken te melden, hoe meer meldingen hoe duidelijker bepaalde issues worden.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Welke software versie?

DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Als je bedoelt Framerate gelijk zetten, die optie zit er gewoon in. Anders even fabrieksinstellingen resetten.

Moet staan bij Beeld en Geluid-Framerate gelijk zetten.

 

robinios
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De framerate gelijk zet optie is er inderdaad nog. Ik ben er echter achter dat er nog een bug lijkt te zitten in de framerate optie. Als ik Netflix kijk zet hij bij een film de framerate op 24p, dat is perfect. Schakel ik dan over naar tv dan gaat hij terug naar 50p. Ook perfect.

 

Echter als ik een film op Netflix kijk (24p) en ik schakel de ziggo box uit (stand by) zonder dat ik eerst terug ben geschakeld naar een tv zender, dan blijft de ziggo box hangen in de 24p modes.

 

Wanneer ik deze dan weer aanzet en live tv wil kijken schakelt hij niet meer over naar 50p, maar blijft hij alles weergeven op 24p. Het gevolg hiervan is dat de films op netflix het geweldig doen, maar normale live tv ziet er ineens heel slecht uit (doordat deze op 50p hoort te draaien).

 

Dit kan ik alleen handmatig oplossen door in de beelmodus even 720p te forceren en dan weer terug te gaan naar 1080p. Dan doet hij weer wel actief de framerate veranderen voor films op netflix en weer 50p voor live tv.

 

Ik weet niet of dit al eerder gemeld is, maar lijkt dus een bug te zijn in de optie “framesnelheid gelijk zetten”

 

ik zit op ziggo next versie 4.19

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Echter als ik een film op Netflix kijk (24p) en ik schakel de ziggo box uit (stand by) zonder dat ik eerst terug ben geschakeld blijft de ziggo box hangen in de 24p modes.”

Dit is een inmiddels bekend fenomeen waar gelukkig aan gewerkt wordt.

Maar laat je vooral niet weerhouden zaken te melden, hoe meer meldingen hoe duidelijker bepaalde issues worden.

robinios
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ok bedankt!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik schreef er nog onder: “Maar laat je vooral niet weerhouden zaken te melden, hoe meer meldingen hoe duidelijker bepaalde issues worden.”

Veel succes gewenst verder.

Uitgelicht topic