sche0892

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

wifi verbinding printer werkt niet

hoi,
Ik heb een dell XPS en een Epson XP425 printer
Een paar weken geleden werkte mijn printer niet meer, Er iemand bijgehaald. Na proberen (laptop en printer werden gecontroleerd en opnieuw geinstalleerd) . Er werd geadviseerd om een andere printer te kopen. Dus een Epson XP425 gekocht en laten installeren door een monteur. Werkte goed bij ibstallatie/aflevering. Na een week wilde ik printen maar weer niets, kreeg op het scherm te zien geen verbinding . Weer de monteur laten komen, weer opnieuw geinstalleerd, maar niks, uiteindelijk de router uit/aan gezet en ja ik kon printen. Nu vanavond wilde ik weer printen maar wat dacht je niks. Ziggo gebeld, hele verhaal vertelt ( ca 45 minuten aan de telefoon gehangen = wachttijd + gesprek) kwam de dame tot de conclusie dat het niet aan ziggo ligt maar aan mijn printer/laptop. Tijdens het gesprek de router weer uit/aan gezet en wat gebeurt er: ik kon printen en het lag nog steeds niet aan Ziggo. Ik heb dat in twijfel getrokken. Er waren 2 opties 1) vraag stellen op de community-ziggo site of 2) ziggo monteur langs laten komen maar dat gaat mij altijd geld kosten. Stelde voor een monteur van Ziggo langs te laten komen en als het aan de router lag dan alles voor rekening Ziggo maar dat werd zondermeer afgewezen.
Of te wel ik heb een nieuwe printer gekocht, 2x monteur langs laten komen ( doen dat echt niet voor niks) en nog steeds niks.
Ik wordt ik echt niet blij van.
Gevraagd of het mogelijk was om een andere router te proberen, wat de monteur voorstelde, werd direct afgewezen.
Ziggo help mij op de juiste Manier!!!!!!
ik hoor het graag p.o.
mvg
Jeanne Schellekens
6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Welkom Jeanne op de Community.

Problemen met een printer en wifi is nooit leuk, en je verwacht na een verse installatie dat het toch wil werken.

Heb je geprobeerd de wifi installatie van de printer, het Macadres van je modem toe te voegen, om mooi woord ( te herkennen ) zolang als je printer het modem niet ziet, ziet hij geen verbinding. Je kan de verbinding instellen bij Wifi dan Lan/WLan instellingen en dan krijg je een macadress van het modem te zien dan klik je op verbinden en als goed gaat moet het werken. Ik heb hieronder een Link gezet van je printer met de opties, bij wifi instellingen kan je het vinden, de verbindingen.
Epson EXPRESSION HOME XP‑425 Wifi Troubleshoot

Epson XP-422-423-425 Series Handleiding PDF

Laat maar even weten of dit gewerkt heeft.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik begrijp dat het misgaat als de printer een tijdje verbinding heeft.

Even op zoek naar een mogelijke oplossing:

Zie je hier een IPv6 adres onder IP connectivity? http://ipv6-test.com
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
sche0892 Je hebt het over een router, bedoel je hiermee je modem of heb je een eigen aparte router?

Welk modem heb je in gebruik?
Graag merk, model, cijfers en letters.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey sche0892 . Welkom hier! Goed dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen. Zoals je ziet zijn hier mensen aanwezig die je hier graag bij verder helpen! Inmiddels zijn we een paar dagen verder. Hoe gaat het nu? 🙂
sche0892
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo helaas ben ik er nog niet uitgekomen.
Be rt als modem/router combi heb ik een ch7465lg-zg
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mogelijke oplossing: op pagina 87 staat een gebruiksaanwijzing hoe een vast IP adres in te voeren.

Gebruik bij voorkeur een adres wat niet door je DHCP server wordt uitgegeven.
b.v. 192.168.178.2

Voer in Windows in Eigenschappen van de printer in poorten in de aangevinkte poort -> poort configureren dit IP adres is en er is altijd een IP verbinding, als alles goed staat.

Uitgelicht topic