Poelsma

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi valt iedere keer uit

Beste Ziggo, op mijn pc en andere apparaten valt sinds enige tijd steeds de wifi verbinding weg. Als ik met mijn pc of andere apparaten ergens anders ben dan blijft de verbinding stabiel dus het ligt aan de wifi verbinding bij ons thuis. De afgelopen jaren is de wifi steeds trager geworden en valt nu steeds vaker weg. Moet nu om de 15 minuten de wifi verbreken en opnieuw aanmelden. Begint nu onwerkbaar te worden. Alles al meerdere keren opnieuw opgestart maar dat zorgt niet voor een verbetering. Hoop dat jullie zinnige tips hebben of een andere oplossing weten. Hoor jullie graag Groeten
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Poelsma wrote:
...... Hoop dat jullie zinnige tips hebben of een andere oplossing weten......


Die vindt u hier.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Poelsma wrote:
...... Hoop dat jullie zinnige tips hebben of een andere oplossing weten......


Die vindt u hier.
Poelsma
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank Jan, had die al gezien maar daar zit geen oplossing tussen en ik ga niet voor een vermogen aan boosters kopen als het WiFi het eerst wel goed deed en nu niet meer. De bron doet het niet goed naar mijn idee dus ik hoop dat Ziggo andere oplossingen heeft. Het internet is hier overigens al jaren niet al te best ondanks dat ik een ruim pakket heb genomen. Lijkt wel of het iederjaar achter uit gaat.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als de Wifi-storing niet te correleren is aan een uitval van het (bekabelde) internetsignaal, ligt de oorzaak toch echt binnenshuis. Vooral de 2.4 GHz band is gevoelig voor storing door buren, niet alleen door hun Wifi-uitzendingen, maar ook door andere apparaten zoals magnetrons, babyfoons e.d. Zoek daarom met een Wifi-analyzer het minst drukke kanaal in de reeks 1, 6 of 11 en zet dan de bandbreedte op 20 MHz. De 5 GHz is minder gevoelig voor storingen, maar heeft minder bereik. Kies daar een vast kanaal in de reeks van 36-52 en zet de bandbreedte op 20/40 MHz. Ziggo levert de Wifi-boosters tegen kostprijs.
Poelsma
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bandbreedte ook al eens aangepast. Volgens mij staat die nu op 5. Gaf toen geen problemen. Verder is hier de afgelopen jaren niet veel veranderd qua apparaten ed. Ik begrijp niet dat de wifi er nu om het kwartier uitknalt terwijl het eerder wel gewoon goed ging. Moet zeggen dat de problemen zijn ontstaan sinds ik Ziggo WiFi heb (was eerst UPC). Daar gaat wat mis. Voor wat betreft die prijs van de WiFi boosters: 99 euro lijkt me nou niet bepaald een kostprijs. Dan heeft Ziggo wel een enorme domme inkoper.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Bandbreedte 5 is er niet, bekijk uw instellingen nog eens. Bij u is er misschien niet veel aan apparaten veranderd, maar geldt dat ook voor uw buren? Uw omgeving wordt steeds meer vervuild door apparatuur van uw buren, helaas tenzij u in een zeer ruim opgezette woonwijk woont.
Als u de apparatuur die Ziggo biedt voor een betere prijs kunt kopen moet u dat zeker doen. Verder heeft u nog steeds de zelfde Wifi. UPC heeft Ziggo overgenomen en is doorgegaan onder de merknaam Ziggo.
Poelsma
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks Jan, ga denk maar de helpdesk bellen want ik word hier niet veel wijzer. Dank voor je antwoorden in ieder geval.

Uitgelicht topic