robertweyn

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wifi traag en valt weg

Mijn internet verbinding is de laatste tijd traag en valt soms weg. Via WiFi valt 5G soms weg. 2,5 en 5G hebben verschillende SIDS. Boven heb ik een wifibooster bekabeld en ook via die verbinding is internet soms traag. Met de tester heb ik soms 8 Mbit verbinding. De andere keer begint hij bij 8 Mbit en loopt hij na een paar seconde op tot 190 Mbit. Volgens Ziggo is de verbinding goed. De boel hier is aangesloten door Ziggo zelf dus ligt niet aan kabels. Kan het zijn dat mijn Connectbox defect is of maar half werkt af en toe.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Heb je al je Wifipunten op een ander kanaal staan?
Als ze op hetzelfde kanaal staan, dan storen ze elkaar.

Kijk gelijk even of de buren ook niet op hetzelfde kanaal zitten, dit kun je doen met Wifi Analyzer uit de app stores.

Zet dan het kanaal vast op ieder Wifipunt op een rustig kanaal.
b.v. of 1 / 6 / 9 een stuk uit elkaar en niet op dezelfde van je andere Wifipunt in huis.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo robertweyn dit klinkt niet echt als een verademing allemaal! Wegvallende wifi kan komen door problemen met wifi zelf, of misschien is de verbinding vanuit ons naar de modem al niet in orde. Dit laatste heb ik voor je bekeken, die verbinding met de modem gaat helemaal lekker. Ik zie rond de 10 met wifi verbonden apparaten in huis.

Ervaar je op alle wifi apparaten in huis dezelfde problemen en is de uitval op alle apparaten tegelijk? Als je daar iets meer over kan zeggen krijg je hier vast goede tips!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Heb je al je Wifipunten op een ander kanaal staan?
Als ze op hetzelfde kanaal staan, dan storen ze elkaar.

Kijk gelijk even of de buren ook niet op hetzelfde kanaal zitten, dit kun je doen met Wifi Analyzer uit de app stores.

Zet dan het kanaal vast op ieder Wifipunt op een rustig kanaal.
b.v. of 1 / 6 / 9 een stuk uit elkaar en niet op dezelfde van je andere Wifipunt in huis.
robertweyn
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja andere kanalen heb ik geprobeerd en inderdaad met WiFi analyzer. Ik heb dan gewoon verbinding alleen dan bijvoorbeeld maar 8Mbit. Verschillende apparaten merken de traagheid of het wegvallen van internet terwijl WiFi vol ontvangst geeft op de telefoon. Merk het zowel in Netflix, Videoland of de Ziggo Go app. Beeld blijft dan hangen omdat het dan te traag is. Zowel geprobeerd op 2,5 als 5 GHz verbinding. Soms gaat het dagen goed en dan opeens vaker wegvallen op 1 dag.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Als het Android toestellen zijn, kan dit ook mogelijk een oplossing zijn:
Problemen met trage/slechte verbinding op Android
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zet je 5G in ieder geval op kanaal 48 of lager, anders kan hij inderdaad regelmatig uitvallen vanwege het verplichte DFS systeem.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo robertweyn heb je met deze tips verbetering weten te krijgen? Het is natuurlijk al een tijdje terug. Wanneer de problemen met instellingen niet te fixen zijn zit je waarschijnlijk ver af van de modem. Dan helpt een extra wifipunt vaak erg goed!
robertweyn
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De meeste tips had ik al toegepast en nu gaat het een tijdje goed. Kan het zijn dat het door graaf werkzaamheden is geweest van de aanleg van glasvezel in de wijk. Allerlei huizen werden geactiveerd op glasvezel.Anne H Ziggo
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Glasvezel naar huizen is niet van Ziggo, dat zou geen invloed moeten hebben, behalve als er een Ziggo kabel kapotgetrokken zou zijn, maar dan heb je ineens niets meer.

Uitgelicht topic