@Tom. met de scheiding van de SSIDs gaat de bandsteering direct uit. Het is een workaround, maar geen achterliggende oorzaak.
@Kars
“Alle apparaten (2 HP laptops en 2 mobiele telefoons) ervaren dezelfde klachten.”
Welke modellen HP laptops zijn dit en welke merken en types WiFi kaarten zitten er in (kijk even in apparaatbeheer)?
Welke merken en modellen mobiele telefoons zijn dit?
“Ik heb via UTP een Samsung hub voor de muziek aangesloten en die werkt prima.”
Gegeven de meldingen in de netwerk historie van je modem moet je wel regelmatig onderbroken streaming diensten hebben gehad.
“Zie meegestuurd foto voor de AOP aansluiting waar de modem (witte kabel) en de mediabox op aangesloten zitten.”
Die AOP ziet er niet best uit. Tom had een eerste suggestie gegeven. Als dat niet helpt is zeker een kostenloze vervanging ervan wenselijk.
“Alsmede een snapshot van de wifi instellingen.”
Zien er in principe goed uit, helemaal te beoordelen is dit nog niet, dan moet je plaatjes maken met een WiFi analyser en hier posten. Netwerk technisch heb ik nog wel 2 tips: IPv6 op stateful zetten en de DHCP IPv4 lease aanpassen naar 7 dagen; 604800.
“En zie meegestuurd een Word doc met allerlei statusgegevens die ik uit het modem heb weten te vissen.”
Observaties:
Veel T3, T4 en partial services, niet best
Ruis en lager niveau op kanalen 22, 23 en 24 (DS)