Jeroen1980

Level 5
  • 77Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Wifi op bovenverdieping

Hallo,

 

Ik heb thuis een router (Sitecom WLR-9000) achter het modem van Ziggo zitten voor de Wifi. Het modem van Ziggo staat in de meterkast, de router in de woonkamer. In de woonkamer heb ik perfecte Wifi. Alleen op de bovenverdieping is het bereik niet zo goed. 

 

Nu wil ik het signaal graag verbeteren, maar zie allemaal verschillende opties:

  • Mesh systeem (best prijzig, maar ziet goed uit)
  • Wifi repeater (zou de snelheid verlagen)
  • Internet via stopcontact

Kunnen jullie me misschien advies geven hierover? Momenteel is het alleen nodig voor thuiswerken, maar in de toekomst zullen de kinderen ook internet op de bovenverdieping willen hebben.

 

Bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Je kan bij Ziggo al een Extra wifi punt huren via stopcontact voor € 2,- per maand en een wifibooster voor € 1,- zie ook deze link Extra Wifi Punt Stopcontact of Wifibooster

 

WifiMesh zijn dure systemen en ja dan heb je ook wat, en blijven van jezelf, maar als je eerst wil proberen met een Extra Wifipunt Stop contact of een Wifibooster, dan kan je hier alles instellen en als het bevalt, altijd nog overstappen naar Wifi Mesh systeem.

 

Mocht je de Wifibooster of Extra Wifipunt kopen dan zijn jou eigendom en kan je ze vrij gebruiken.

 

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Je kan bij Ziggo al een Extra wifi punt huren via stopcontact voor € 2,- per maand en een wifibooster voor € 1,- zie ook deze link Extra Wifi Punt Stopcontact of Wifibooster

 

WifiMesh zijn dure systemen en ja dan heb je ook wat, en blijven van jezelf, maar als je eerst wil proberen met een Extra Wifipunt Stop contact of een Wifibooster, dan kan je hier alles instellen en als het bevalt, altijd nog overstappen naar Wifi Mesh systeem.

 

Mocht je de Wifibooster of Extra Wifipunt kopen dan zijn jou eigendom en kan je ze vrij gebruiken.

 

 

SjekmanS

Level 7
  • 185Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

Goedkoopste optie is via marktplaats een router/accespoint kopen en die via een kabel naar boven brengen.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
SjekmanS wrote:

Goedkoopste optie is via marktplaats een router/accespoint kopen en die via een kabel naar boven brengen.

Natuurlijk is aanschaf van zo'n apparaat op marktplaats goedkoop. Maar waarom staan dat ding daar? Omdat de vorige eigenaar zo tevreden was, of omdat hij toch iets beters wilde?

SjekmanS

Level 7
  • 185Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

Omdat mensen het nieuwste van het nieuwste willen. Alleen die oude routers zijn nog prima geschikt voor andere mensen met lagere snelheden.Mits het een dualband is en de router een ac router is. 

Ik ben namelijk ook zo??

Jeroen1980
Topicstarter
Level 5
  • 77Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
SjekmanS wrote:

Goedkoopste optie is via marktplaats een router/accespoint kopen en die via een kabel naar boven brengen.

 

Bedankt voor de reactie, maar een kabel naar boven wil ik het liefste vermijden. Ons huis heeft geen kabelgoten, dus ik zou dan moeten gaan boren om naar boven te gaan. Ik weet niet hoeveel werk dat is.

SjekmanS

Level 7
  • 185Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

Ik heb hem hier langs een verwarmingsbuis lopen die door het plafond heen gaat, maar niet iedereen heeft die optie helaas.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan zou ik gaan voor een Access Point via de stroomkabel.

30 dagen vrijblijvend testen € 99.00 kopen of € 2,00 per maand huren.

 

Uitgelicht topic