Cschotanus

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Wifi-netwerken op de Wifibooster (TP-Link C7) disabled

Beide frequenties (2,4 en 5 Ghz) zijn "disabled" en beide kanalen zijn 0. ik zie de booster dus ook niet in de lijst met netwerken. Hoe krijg ik die SSID's weer aan de gang?

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een hele goedenavond @Cschotanus!

Ah, dat schiet natuurlijk niet op! Het is wel van belang dat de Wifibooster de wifi-netwerken uitzendt, anders heb je er niets aan. Je kunt de wifi op twee manieren weer inschakelen, namelijk door middel van de fabrieksinstellingen of door in te loggen op de interface van jouw Wifibooster. 

Voor de fabrieksinstellingen druk je 30 seconden het reset knopje op jouw Wifibooster in. Het kan max. 10 minuten duren voordat de Wifibooster weer up and running is. De wifi hoort automatisch ingeschakeld te worden. 

Gebeurt dit niet? Dan raad ik je aan om even in te loggen op de Wifibooster. Let op! Je moet hiervoor verbonden zijn met het netwerk van de Wifibooster. In jouw situatie moet je dus even een netwerkkabel bevestigen tussen de Wifibooster en het apparaat waarmee je wilt gaan inloggen. Volg vervolgens de volgende stappen voor het inloggen: 
 

  • Log in op je wifi-punt via http://ziggo-ap.
  • Vul bij gebruikersnaam in: ziggo
    Vul bij wachtwoord in: draadloos
  • Eenmaal ingelogd kun je bij de frequenties de netwerken weer inschakelen. 
     

Laat je ons weten of het hiermee is gelukt? Zo niet, laat vooral weten waar je precies vastloopt. Dan kunnen wij en andere users je vanaf dat punt weer verder op weg helpen met tips! 

Cschotanus
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dag @Cecilia Ziggo, dank voor dit antwoord. Ik heb vanmiddag idd alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dat heeft resultaat dat ik nu de ssid's van de AP weer vindt. Wel vindt ik het vreemd dat, als ik aanlog aan de AP, bij de geavanceerde instellingen nog steeds staat dat beide frequenties "disable" zijn en dat de automatische channels 0 zijn. ook kan ik de keuze voor dual, 2,4 of 5 Ghz niet wijzigen (alles staat uit). Zie afbeelding.

 

Uitgelicht topic