verhoefsel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WIFI booster via stopcontact - browser traag / host vaststellen

Ik heb nog niet zo lang Ziggo. In het begin had ik mijn desktop pc via een kabel van mijn pc direct op het modem aangesloten. Het internet liep als een zonnetje.

Ik moest hiervoor echter een kabel door te gang trekken en dat wilde ik eigenlijk niet. Nu zag ik dat Ziggo ook wifiboosters via het stopcontact aanbood zodat ik op een andere plek ook bekabeld kon aansluiten. Nu heb ik hier goede ervaringen mee gehad bij KPN dus dit leek mij een goed idee. Zo geschiedde. Nu heb ik mijn desktop pc dus aangesloten via een kabel in de wifibooster, maar dit werkt gewoonweg slecht.

Als ik nu een internetpagina wil bezoeken moet ik minutenlang wachten voordat deze naar voren komt terwijl het nog steeds prima werkt als ik dit direct op het modem aansluit. Ik heb op dit forum meerdere posts hierover gezien, maar geen concrete oplossing kunnen vinden.

Als ik via Chrome een URL intik ben ik minutenlang aan het kijken naar een combinatie van meldingen als "Host vaststellen...", "Wachten op ..." en "Verbinden...". Dat slaat natuurlijk nergens op. WIFI zelf werkt prima, maar via een kabel in de WIFIbooster is een drama.

Ik heb meerdere kabels geprobeerd (Cat6), meerdere resets, instellingen bekeken (zie echter niks raars of iets waarmee ik het zou kunnen verbeteren). Andere beveiliging van de WIFIbooster (of helemaal eraf) helpt ook niet. Andere browsers heb ik hetzelfde probleem.

Wie heeft een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
verhoefsel Dit zijn de laatste berichten over dit issue van Ziggo:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index7.html#post274541

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Er is een issue met de Wifibooster via het stopcontact, de oplossing komt er binnenkort aan, maar tot dan:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifibooster-via-stopcontact-onregelmatig-met-snelheid-en-verbinding-25034/index1.html#post250622

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
verhoefsel
Begrijp ik het goed dat dit probleem ("host vaststellen") zich niet voordoet zonder WiFi-booster? Ik heb nl. hetzelfde probleem zonder WiFi-booster. Ik gebruik alleen de CB WiFi.
verhoefsel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Boompieapp wrote:
verhoefsel
Begrijp ik het goed dat dit probleem ("host vaststellen") zich niet voordoet zonder WiFi-booster? Ik heb nl. hetzelfde probleem zonder WiFi-booster. Ik gebruik alleen de CB WiFi.


- WIFI van de CB werkt prima
- Kabel via de CB werkt prima
- WIFI van de WIFI booster/AP werkt prima
- Kabel via de WIFI booster/ap werkt niet prima 🙂
verhoefsel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Er is een issue met de Wifibooster via het stopcontact, de oplossing komt er binnenkort aan, maar tot dan:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifibooster-via-stopcontact-onregelmatig-met-snelheid-en-verbinding-25034/index1.html#post250622

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.


Ik had inderdaad al een post van jou gezien waar dit instond. Dit heb ik ook gedaan, maar het lost het probleem niet op. Wordt ietsjes sneller, maar is minimaal. Maar ik had niet gezien dat dit een bekend probleem is bij Ziggo waar aan gewerkt wordt dus dat is goed nieuws. Bedankt voor de info.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
verhoefsel Dit zijn de laatste berichten over dit issue van Ziggo:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index7.html#post274541

Uitgelicht topic