Ik heb nog niet zo lang Ziggo. In het begin had ik mijn desktop pc via een kabel van mijn pc direct op het modem aangesloten. Het internet liep als een zonnetje.
Ik moest hiervoor echter een kabel door te gang trekken en dat wilde ik eigenlijk niet. Nu zag ik dat Ziggo ook wifiboosters via het stopcontact aanbood zodat ik op een andere plek ook bekabeld kon aansluiten. Nu heb ik hier goede ervaringen mee gehad bij KPN dus dit leek mij een goed idee. Zo geschiedde. Nu heb ik mijn desktop pc dus aangesloten via een kabel in de wifibooster, maar dit werkt gewoonweg slecht.
Als ik nu een internetpagina wil bezoeken moet ik minutenlang wachten voordat deze naar voren komt terwijl het nog steeds prima werkt als ik dit direct op het modem aansluit. Ik heb op dit forum meerdere posts hierover gezien, maar geen concrete oplossing kunnen vinden.
Als ik via Chrome een URL intik ben ik minutenlang aan het kijken naar een combinatie van meldingen als "Host vaststellen...", "Wachten op ..." en "Verbinden...". Dat slaat natuurlijk nergens op. WIFI zelf werkt prima, maar via een kabel in de WIFIbooster is een drama.
Ik heb meerdere kabels geprobeerd (Cat6), meerdere resets, instellingen bekeken (zie echter niks raars of iets waarmee ik het zou kunnen verbeteren). Andere beveiliging van de WIFIbooster (of helemaal eraf) helpt ook niet. Andere browsers heb ik hetzelfde probleem.
Wie heeft een idee?