jang2018

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi booster TP-Link C7 toont geen tweede SSID

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Wifibooster TP-link C7 van Ziggo.
Ik heb op allerlei manieren geprobeerd de SSID van het 5Ghz wifi netwerk te veranderen (door aan de oorspronkelijke naam -5Ghz toe te voegen). De verandering wordt geaccepteerd en is zichtbaar. Echter de SSID van het 2.4Ghz is dan ook veranderd en heeft het zelfde SSID als het 5Ghz gedeelte. Verander ik de naam van het 2.4Ghz, dan is de SSID van het 5Ghz automatisch hetzelfde als die van het 2.4 Ghz.
Inmiddels heb ik de booster gereset en alles opnieuw geprobeerd. Dit bood geen oplossing.
Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van Ziggo. Zij hadden hiervoor geen oplossing en ik werd verwezen naar de Ziggo community.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martijn75

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Heb je het vinkje Band Steering aanstaan? Want dan is de naam hetzelfde voor 2.4 en 5 Ghz.
Vind ik persoonlijk alleen maar handig.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo jang2018,
Als je inlogt in de accesspoint vind je ook een rubriek 'geavanceerd'.
Daar kun je per band, 2,4 en 5.0, je persoonlijke instellingen aanpassen.
jang2018
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord, maar dat had ik al gedaan (en niet vermeld).
Door op het knopje save te drukken, lijkt alles oké, maar dat is dus niet zo.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er is recent nieuwe firmware uitgerold.
Zou dat het probleem geven?

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/software-update-voor-wifibooster-via-stopcontact-en-internetkabel-24286
Lijkt te gaan over de Booster via het stopkontakt, maar zie de reaktie van
Folkert Ziggo.

Zou een (factory) reset toch kunnen helpen? Probeer het desnoods nog eens.
Anders maar wachten tot een Ziggo Moderator hier langskomt.
Er lijkt iets fundamenteel fout te zitten. Je krijgt dan een nieuwe, denk ik.

Gr Han
jang2018
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Best hanh,

bedankt voor je reactie.

Uit de status gegevens lees ik het volgende

Firmware Version: 2.1.1
Hardware Version: Extra wifi-punt Ziggo C7 V2 00000000

Volgens de Ziggo Site heeft de klaarstaande firmware update versie 2.0
Dus updaten heeft dan geen zin.

De wifibooster heb ik (voordat ik me heb aangemeld bij deze community) al twee keer compleet gereset.

Dus wachten op de moderator?

mvrgrt
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja doe maar, na nog eens een reset zonder succes geprobeerd te hebben.

CC Folkert Ziggo of een collega.

Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
hanh wrote:
Ja doe maar, na nog eens een reset zonder succes geprobeerd te hebben.

CC Folkert Ziggo of een collega.

Han

Hallo hanh,
jang2018 heeft in zijn topictitel duidelijk aangegeven dat het om een C7 gaat en dat is dus een wifibooster met netwerkkabel en NIET via het stopcontact.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo jang2018,
in die nieuwste software (2.1.1) blijkt (nog) een fout te zitten, kun je deze terugdraaien naar versie 2.0, die wèl op de website staat, dan moet het wèl goed gaan met mijn eerdere advies?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
N.N.
Dat weet ik. Heb het dus alleen over de Wifi Booster met een UTP-kabel.

hanh wrote:
Er is recent nieuwe firmware uitgerold.
Zou dat het probleem geven?

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/software-update-voor-wifibooster-via-stopcontact-en-internetkabel-24286
Lijkt te gaan over de Booster via het stopkontakt, maar zie de reaktie van
Folkert Ziggo.
............
Martijn75

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Heb je het vinkje Band Steering aanstaan? Want dan is de naam hetzelfde voor 2.4 en 5 Ghz.
Vind ik persoonlijk alleen maar handig.

Verwijderd account
Niet van toepassing
Inderdaad, het vinkje weghalen bjj 'bandsteering' is de oplossing, dan kun je verschillende namen kiezen.
jang2018
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Martijn,

Bedankt voor je antwoord. Dat was/is de oplossing.
Jammer dat de Ziggo helpdesk hier niets van weet (maar dat staat los van jouw deskundigheid)
:thumbsup_tone4:

Uitgelicht topic