Wiebren

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wi-Fi heeft geen geldige IP-configuratie

Ik kan niet inloggen op de modem van Ziggo.
Ik ben wel verbonden maar heb geen internet, begrijp ik hieruit.
Dit geldt alleen voor mijn laptop HP Probook 4720s met Windows 10.
Al mijn overige apparaten hebben geen probleem, dus zegt Ziggo van onze kant werkt de modem goed. Het probleem zit in jouw laptop. Zoek het maar uit.
Mijn modem is een Ubee EWV321b. De netwerkdriver is Ralink RT 3090 802.11b/g/n WiFi adapter.
Bij Computer Service Medemblik is het inloggen geen probleem. Mijn kennis is zeer beperkt dus is dit bedrijf mijn pc dokter. Bij mij thuis heeft hij de beveiliging van de modem uitgeschakeld en vervolgens ingelogd hetgeen lukte. Ik ben nu ten einde raad. Wie heeft een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wiebren
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Router ingeplugd in het modem en kan via de router weer op internet

Bekijk in context

16 Reacties 16
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hoi Wiebren Is misschien je anti virus software verlopen of heb je 2 naast elkaar draaien bv Windows Defender of McAfee? Ik ben deze foutmelding vaker tegen gekomen en vaak ligt het aan deze software.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Wiebren
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Gebruik je misschien vreemde tekens in je Wifi wachtwoord?
Misschien dat je deze eens zou kunnen aanpassen, gewoon om te kijken of het werkt, met een simpel wachtwoord. En staat 5Ghz & 2,4Ghz beide op een andere naam?

Over anti virussen gesproken... Het kan ook zijn dat je meerdere anti virus programma's hebt op je pc. Handig is om daar ook 1 van te verwijderen, tijdelijk.

Heel soms kan daar wel eens een probleem in voorkomen. Verder weet ik zelf niet zoveel van windows, dus ik laat het dan graag over aan andere experts, als mijn idee niet werkt 🙂
Wiebren
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Na de 1e keer dat dit probleem zich voordeed ben ik naar CMS gegaan. Daar lukte het inloggen wel. Toen heeft hij probleem 2 aangepakt. Dat was de update van W10 1803 installeren. Daartoe moest de laptop opnieuw opgebouwd worden. Mijn programma's moest ik opnieuw installeren, maar ik kon niet op internet komen. Normaal heb ik de standaard beveiliging van Ziggo erop staan. Maar ook die moest ik opnieuw installeren hetgeen niet kan want ik kom niet op internet. Nu staan alleen de beveiligingen van Windows 10 aan.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Beveiligingen van Windows 10 zijn goed genoeg. Maar je probleem lijkt op je laptop te zitten, daar kan (en mag) de helpdesk je niet mee helpen. Heb je de probleemoplosser van windows al eens geprobeerd? Geef anders eens duidelijk aan welke (fout)meldingen je krijgt en wat je geprobeerd hebt.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-fix-network-connection-issues
Wiebren
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Na mislukt inloggen Probleemoplosser gestart.
Resultaat: WiFi heeft geen geldige IP-configuratie Niet opgelost.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk dan hier eens. Daar was het probleem dat er nog resten van een oude virusscanner actief waren.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/wifi-heeft-geen-geldige-ip-configuratie-21109

En anders google

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=WiFi+heeft+geen+geldige+IP-configuratie&gws_rd=ssl
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ja Steefb dat was mijn oplossing vandaar dat ik dit hier weer vermeld:grin:
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Raar verhaal. voor een update naar 1803 hoef je normaal gesproken je computer niet opnieuw te installeren. "De beveiliging van het modem thuis uitschakelen" klinkt me ook heel vreemd in de oren.

Het lijkt erop dat je laptop via wifi geen juist Ip adres krijgt aangereikt. Heb je tussen je modem en laptop nog extra routers/repeaters of andere zaken?

Prik eens een kabel in je laptop naar je modem, werkt dat wel?
Wiebren
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Geen extra zaken tussen modem en laptop
Met een kabelverbinding is het resultaat het zelfde.
Wiebren
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Router ingeplugd in het modem en kan via de router weer op internet
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Wiebren wrote:
Geen extra zaken tussen modem en laptop
Met een kabelverbinding is het resultaat het zelfde.Router ingeplugd in het modem en kan via de router weer op internet


Dus toch een 2e router........staat je modem in bridge?
Wiebren
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Erik, op jouw eerste vraag was er nog geen router tussen geplaatst. Dat heb ik als laatste redmiddel gedaan. Hoe kan ik zien of de modem in bridge staat?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik zie heel veel problemen op het internet met de Ralink RT 3090 802.11b/g/n WiFi adapter.

De enige werkende oplossing, tussen de tig mogelijke, die ik heb gevonden is een nieuwe USB Wifi adapter kopen die onder Windows 10 kan draaien.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Maar ik zie dat het met een andere router wel werkt?
Dan kan het hardware incompatibiliteit zijn, dat komt helaas nogal eens voor.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Wiebren wrote:

Met een kabelverbinding is het resultaat het zelfde.


Dat je problemen hebt met een wifi adapter kan ik me nog wel voorstellen, maar dat het bedraad dan ook niet werkt is vreemd. Een extra router heeft het nu opgelost, maar eigenlijk weten we niet wat het probleem nu is (geweest).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Bedraad is helemaal vreemd, ik denk hardop: Heeft de Windows op je Probook een vast IP adres?

Uitgelicht topic