Hoi,
Dit lijkt me een behoorlijk vervelend probleem! Om de juiste oorzaak te vinden een heel aantal vragen
🙂Is je telefoon het enige apparaat wat internet problemen heeft? Valt bijvoorbeeld het internet ook weg bij andere apparaten of bij een andere telefoon?
Wat je in ieder geval kunt controleren is of er ingesteld staat dat wifi uitgezet wordt wanneer de telefoon niet gebruikt wordt. Ga hiervoor naar
Instellingen >
Wifi > rechtsboven aan
Meer >
Geavanceerd en dan moet er een kopje zijn met iets van
Wifi aan tijdens standby. Ik weet niet precies hoe dit genoemd wordt in de Nederlandse taal op die telefoon. Deze instelling moet in ieder geval zo staan dat wifi altijd aan blijft staan.
De 5Ghz is aangezet geef je aan, maar standaard hebben de 2,4Ghz en 5Ghz dezelfde naam. Is dat nu ook het geval? Zo ja, maak ze dan verschillend om zo te kijken bij welke van de 2 dit gebeurt. Hoe dat moet, kun je
hier vinden.
Wat ook kan helpen, is het wifi kanaal wijzigen. Hoe dit moet, staat
hier uitgelegd. Kies voor de 2,4Ghz voor kanaal 1,6 of 11 en voor de 5Ghz voor een kanaal tussen de 36 en 48.
Wanneer dit allemaal niet helpt, kun je proberen de netwerkinstellingen te resetten.
Ga hiervoor naar
Instellingen en gebruik de zoekfunctie die rechts bovenaan het scherm te vinden is. Typ
Netwerk in, als de netwerkinstellingen op deze telefoon gereset kunnen worden, zou die optie gevonden moeten worden. Nadat de netwerkinstellingen gereset zijn, moet je wel opnieuw weer het wachtwoord invullen om verbinding te kunnen maken met de wifi.
Probeer bovenstaande stappen één voor één om er zo achter te komen welke van de stappen de oplossing biedt
🙂Groet,
Evert