Eric073

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel wifi signaal geen internet.

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? JA
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele? Meerdere Apparaten
- Speelt het probleem constant of af en toe? Af en Toe
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele? Geen enkele
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Ja een Engenius ECB 350 ingesteld als AP
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Nee
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? Ja op mijn Ziggo modem
- Andere bijzonderheden? Nee

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

2 mogelijke oplossingen, als dit in je modem aanwezig is:

1

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Kijk eens met wifi analyzer of er geen buren of jezelf op hetzelfde wifi kanaal zitten met dezelfde of een sterker wifisignaal, zo ja, zet een rustiger kanaal vast in de instellingen van de wifipunten.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

2 mogelijke oplossingen, als dit in je modem aanwezig is:

1

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Kijk eens met wifi analyzer of er geen buren of jezelf op hetzelfde wifi kanaal zitten met dezelfde of een sterker wifisignaal, zo ja, zet een rustiger kanaal vast in de instellingen van de wifipunten.

Eric073
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DHCPv6 op stateful gezet.

Ziggo modem stond op kanaal 6 en Engenius AP ook op kanaal 6.

Heb nu het Ziggo modem op kanaal 1 gezet.

Ga het eens een paar dagen in de gaten houden of het probleem is opgelost.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ben benieuwd of het voor je werkt, succes gewenst.

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Leuk je hier te treffen op de Ziggo Community,@Eric073. Van harte welkom!

Zo te lezen heb je al wat tips van @Be rt ontvangen en ben je hier ook direct mee aan de slag gegaan. Heeft dit al voor een positief resultaat gezorgd?

Laat het ons gerust weten.

Uitgelicht topic