Annelies_123

Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Wel wifi maar geen verbinding via bedraad internet

Hallo,

Ik heb sinds kort internet via Ziggo. In de eerste instantie leek alles goed te werken, een stabiele en redelijk snelle verbinding via wifi.
Nu wil ik erg graag mijn Smart Tv verbinden met het internet via een kabel; is toch net wat beter bij het kijken van films en gamen (werkte in mijn vorige huis perfect!)

Ondanks verschillende kabels te proberen lukt het niet via een kabel internet te krijgen. Zowel mijn tv als mijn laptop maken verbinding met het lokale netwerk, maar geen verbinding met het internet.
Gezien de Wifi het gewoon doet lijkt het mij geen internet probleem.

Moet ik ergens een instelling veranderen?

Hieronder wat gegevens over de verbinding als ik een kabel tussen modem en laptop plaats:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel:
Beschrijving: Realtek PCIe GBE Family Controller
Fysiek adres: ‎30-65-EC-9C-38-C8
DHCP ingeschakeld: Ja
IPv4-adres: 192.168.178.21
IPv4-subnetmasker: 255.255.255.0
Lease verkregen: maandag 20 augustus 2018 16:56:40
Lease verloopt: maandag 20 augustus 2018 18:53:32
IPv4-standaardgateway: 192.168.178.1
IPv4 DHCP-server: 192.168.178.1
IPv4 DNS-server: 192.168.178.1
IPv4 WINS-server:
NetBIOS via TCPIP ingeschakeld: Ja


Ik hoop dat iemand mij kan helpen...
Dank alvast!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Ik heb het probleem gevonden :smile:
Na een lange kabel te trekken richting mijn PC blijkt het internet wel te werken. Toen ben ik gaan nadenken wat het verschil is met mijn laptop (beide Windows 10)... op mijn laptop heb ik een VPN aanstaan. Als ik mijn VPN uitzet dan werkt het internet via de kabel gewoon :blush:
Had het toch iets te maken met de IP-adressen 😉 Een mooie pitfall

Veel dank voor jullie hulp!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
IPv4 DNS-server: 192.168.178.1 is niet correct, moet je leeg laten of als dat niet lukt 0.0.0 invullen.
Meestal werkt het beste om alles helemaal opnieuw in te stellen, en dan zoveel mogelijk de apparatuur het zelf te laten uitzoeken. Dus zoveel mogelijk auto.
Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Beste Steefb,

Veel dank voor je snelle reactie!
Het lukt mij helaas niet de DNS server leeg te laten. Bij het invullen van 0.0.0 krijg ik de melding dat ik een getal moet geven tussen 1 en 223
Is er nog een ander nummer wat ik kan invoeren? Moet het daarna gewoon werken of moet ik nog iets anders doen?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je zou 8.8.8.8 kunnen doen. Maar ik heb iets verder gekeken en 192.168.178.1 kan waarschijnlijk toch wel. Ik denk dat toch nog oude gegevens in je apparatuur staan.
Daarom probeer eerst alles vanaf een schone lei beginnen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Steefb wrote:
Je zou 8.8.8.8 kunnen doen. Maar ik heb iets verder gekeken en 192.168.178.1 kan waarschijnlijk toch wel. Ik denk dat toch nog oude gegevens in je apparatuur staan.
Daarom probeer eerst alles vanaf een schone lei beginnen.

Hallo Steefb en Annelies_123,
Die DNS van 192.168.178.1 is prima, dat wordt standaard door het systeem ingevuld en is tevens het gatewayadres van het modem waarmee je altijd de juiste DNS servers bereikt.
Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Dank!!
Dan laat ik DNS server zoals ie was.
Nog maar een keer de modem resetten en kijken wat er gebeurd..
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik heb wel eens succes gehad met de windows probleemoplosser, maar omdat het op 2 apparaten niet werkt en via WIFI wel dacht ik aan oude instellingen die er nog in staan. Dat het lokale netwerk ook werkt sluit kabels ook uit.

Annelies weet je zeker dat je met je eigen WIFI verbinding maakt?
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Hallo Annelies_123

Heb je misschien een Mediabox XL wat vroeger de horizon box heette. Indien ja zorg er voor dat er geen netwerkkabel loopt van je modem naar je Mediabox. Ik heb meegemaakt dat die precies veroorzaakt wat je nu ervaart.

Gr. Eddy
Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Dank voor het meedenken 🙂

Steefb: ik weet zeker dat ik verbinding maak met mijn eigen Wifi
Eddy: ik heb een Connectbox van Ziggo, geen Mediabox XL. De Connectbox staat in de meterkast op de begane grond en ik heb een Wifi booster in m'n appartement staan (woon op de 1e verdieping)

Pff moeilijk probleem..
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Annelies_123,
Sluit je de kabels aan op de wifibooster?
Is de wifibooster van Ziggo?
Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Ja de wifibooster is van Ziggo. Ik heb een kabel getest van Wifibooster naar m'n laptop, werkt niet. Maar het werkt ook niet als ik met mijn laptop bij de meterkast ga staan en een kabelverbinding maak tussen de Connectbox en de laptop.
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Welke foutmelding geeft je laptop? Heb je evt vervangende kabels geprobeerd?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wat gebeurt er als je bedraad verbinding maakt met de inlog van je router (connect box)? http://192.168.178.1/ let op geen www ervoor.


Ik neem aan dat je deze hebt.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/
Als je dan niets ziet begin ik aan een defecte router te denken.
Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Ik heb 3 verschillende kabels geprobeerd, dus denk niet dat het aan de bedrading ligt.

Er is bij de kabelaansluiting wel een lokale verbinding tussen de laptop en Wifibooster (danwel modem), maar geen verbinding naar het internet. Krijg ook niet echt een foutmelding!? (er staat gewoon 'geen internet')

Heb overigens de modem gereset, maar er veranderd niets aan de situatie.
Ik las op het internet wat dingen over IP-adressen instellen... heb hier geen ervaring mee. Is dat nog een idee? :disappointed_relieved:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Annelies_123,
Met ip adressen heb je niets van doen, gewoon automatisch laten.
Annelies_123
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Ik heb het probleem gevonden :smile:
Na een lange kabel te trekken richting mijn PC blijkt het internet wel te werken. Toen ben ik gaan nadenken wat het verschil is met mijn laptop (beide Windows 10)... op mijn laptop heb ik een VPN aanstaan. Als ik mijn VPN uitzet dan werkt het internet via de kabel gewoon :blush:
Had het toch iets te maken met de IP-adressen 😉 Een mooie pitfall

Veel dank voor jullie hulp!

Uitgelicht topic