Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

wel erg veel spam ...

Nadat ik recent vaker dan eens spam emails in mijn reguliere inbox had ontvangen, heb ik vandaag maar eens in mijn webmail account ingelogd.

Ik zag dat ik tenminste 85 emails in mijn spam folder had. Het was wel erg veel, en deze namen een deel van de beschikbare ruimte voor email in beslag. Vroeger had Ziggo het zo handig geregeld dat die emails gewoon direct geblokkeerd werden.
Ziggo zal zijn beleid wel niet veranderen vanwege deze opmerking, maar kan er niets aan gedaan worden ?

Ik heb dat email adres nooit ergens op het internet gepubliceerd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een deel van de spam wordt sowieso geblokt wat van servers komt die duidelijk spam zijn en komen ook niet in je spambox.
Deze spamservers sturen naar alle mogelijke mailadressen, dus ook naar je niet bekende mailadres.
Bij twijfel laat de spamfilter van Ziggo de mail door en plaatst die in de spambox.
Mocht dit niet goed gaan, dan kun je de goede mail vanuit je spam map naar de inbox verplaatsen, slepen via IMAP of in je webmail en foute mail in je inbox naar de spam map slepen.
Hier leert de spamfilter van.

Dit loopt nog niet geheel lekker, maar er zit progressie in.
Bij mij loopt het in sommige mailboxen uitstekend en in sommige heel slecht, maar men is er mee bezig en in onderzoek.

Hier nog veel meer informatie van Ziggo Brax : https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een deel van de spam wordt sowieso geblokt wat van servers komt die duidelijk spam zijn en komen ook niet in je spambox.
Deze spamservers sturen naar alle mogelijke mailadressen, dus ook naar je niet bekende mailadres.
Bij twijfel laat de spamfilter van Ziggo de mail door en plaatst die in de spambox.
Mocht dit niet goed gaan, dan kun je de goede mail vanuit je spam map naar de inbox verplaatsen, slepen via IMAP of in je webmail en foute mail in je inbox naar de spam map slepen.
Hier leert de spamfilter van.

Dit loopt nog niet geheel lekker, maar er zit progressie in.
Bij mij loopt het in sommige mailboxen uitstekend en in sommige heel slecht, maar men is er mee bezig en in onderzoek.

Hier nog veel meer informatie van Ziggo Brax : https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606
Ivom

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is inderdaad de laatste week (juli 2018) weer volledig hopeloos.
Zeer slecht excuus van Ziggo om dit niet beter op orde te brengen.
Ik heb ook diverse andere mail providers, waar echt niet van deze rotzooi op binnenkomt.
en de oplossing: merk verdachte mails aan als SPAM... het werkt van geen meter.

Per dag minstens 15 mailtjes van Hema, Gilette, Energie nieuws,... en allemaal van nieuwe, zeer verdachte afzenders.
Ik heb 3 parallelle mailboxen van Ziggo, en daar komt tegelijkertijd dezelfde troep binnen.
Ziggo: waardeloos... wel elk jaar het abonnement 1 a 2 Euro duurder maken, maar aan fatsoenlijke mailservers werken... ho maar.

Of iemand moet me nog uitleggen hoe de filters wel beter in te stellen zijn?
Groet; Ivo.

Uitgelicht topic