Reinder_A

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wegvallende verbinding (lan)

Ik zie meerdere topic's waarin exact dezelfde problemen staan als ik ervaar. Ik heb een Cisco EPC3928 modem en sinds afgelopen vrijdag gekozen om de pc bedraad aan te sluiten. Ik heb echter een continu wegvallende verbinding. Soms gaat het langere tijd goed en vervolgens gaat het signaal om de paar minuten even weg om vervolgens weer terug te komen. Ook op een andere aansluiting (getest met laptop) ervaar ik precies dezelfde problemen. Wat te doen? (ook de snelheid is een probleem, 2x met speedtest de snelheid weten te halen van 200 maar meestal geeft hij down 97 aan.)

Omdat ik in een ander topic las dat de docsis signal handig is doe ik die er maar meteen even bij:

Channel 1:
Channel ID: 63
Downstream Frequency: 353000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 3.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.4 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 94 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 36 dBc
Channel 2:
Channel ID: 33
Downstream Frequency: 385000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 3.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.2 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 58 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 35 dBc
Channel 3:
Channel ID: 34
Downstream Frequency: 393000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 3.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.8 dB
MER: 39.9 dB
Correctable FEC: 57 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 34 dBc
Channel 4:
Channel ID: 61
Downstream Frequency: 337000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 3.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.6 dB
MER: 39.9 dB
Correctable FEC: 85 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 35 dBc
Channel 5:
Channel ID: 62
Downstream Frequency: 345000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 3.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.4 dB
MER: 39.3 dB
Correctable FEC: 112 codewords
Uncorrectable FEC: 3 codewords
Microreflections: 36 dBc
Channel 6:
Channel ID: 64
Downstream Frequency: 361000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 3.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 88 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 36 dBc
Channel 7:
Channel ID: 65
Downstream Frequency: 369000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 3.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.9 dB
MER: 40.0 dB
Correctable FEC: 107 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 37 dBc
Channel 8:
Channel ID: 66
Downstream Frequency: 377000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 3.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.9 dB
MER: 39.9 dB
Correctable FEC: 88 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 37 dBc

Upstream Channels


Channel1:
Channel ID: 1
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 51.0 dBmV
Channel2:
Channel ID: 2
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 51.0 dBmV
Channel3:
Channel ID: 3
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 51.0 dBmV
Channel4:
Channel ID: 4
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 51.0 dBmV
Statistics

T3Timeouts: 0 timeouts
T4Timeouts: 1 timeouts
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Reinder_A
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Folkert Ziggo even een update, het nieuwe modem is nu een uur en 10 minuten online en mijn lan verbinding ook.

Bekijk in context

47 Reacties 47
Reinder_A
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wellicht staat hier ook iets nuttigs in:
About


Model: EPC3928AD
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: 262274679
MAC Address: c8:fb:26:e0:56:18
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: e3928A-E10-5-c3220r5592-161209c-ZIG
Firmware Name: e3928A-E10-5-c3220r5592-161209c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Dec 9 09:12:34 2016
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network 1: Enable
Wireless Network 2: Enable
System Uptime: 0 days 00h:58m:24s


Cable Modem State


DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled


Downstream Channels


Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 3.5 dBmV 40.3 dB
Channel 2: 3.5 dBmV 40.0 dB
Channel 3: 3.5 dBmV 39.5 dB
Channel 4: 3.1 dBmV 39.6 dB
Channel 5: 3.0 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 3.5 dBmV 40.3 dB
Channel 7: 3.2 dBmV 39.9 dB
Channel 8: 3.2 dBmV 39.6 dB


Upstream Channels


Power Level:
Channel 1: 51.0 dBmV
Channel 2: 51.0 dBmV
Channel 3: 51.0 dBmV
Channel 4: 51.0 dBmV
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Reinder,

Dankjewel voor deze gegevens, is inderdaad handig om die direct al te weten. 🙂

Je upstream is te hoog, dus die moet naar beneden 😉
Zou je een foto kunnen posten waarop te zien is hoe je modem is aangesloten? Dus graag samen met het AOP erop. (De plek waar Ziggo je huis binnenkomt)

Groet,
Evert
Reinder_A
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert,

hierbij de foto.

Met vriendelijke groet,

Reinder
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Zit je modem direct op deze PTS02 splitter aangesloten met een korte kabel van ongeveer een meter of zit er nog een splitter tussen?

Als je de kabels omdraait op die splitter, is daarna je upstream lager?
Je upstream moet namelijk onder de 50 liggen, het meest ideaal is 42.

Groeten!
Reinder_A
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Vanaf de splitter rechtstreeks naar het modem. Ik zal ze eens even omwisselen.
Reinder_A
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ze nu andersom aangesloten out 1 op out 2 en andersom en het ziet er nu zo uit:

About


Model: EPC3928AD
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: 262274679
MAC Address: c8:fb:26:e0:56:18
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: e3928A-E10-5-c3220r5592-161209c-ZIG
Firmware Name: e3928A-E10-5-c3220r5592-161209c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Dec 9 09:12:34 2016
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network 1: Enable
Wireless Network 2: Enable
System Uptime: 0 days 01h:55m:56s


Cable Modem State


DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled


Downstream Channels


Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 3.6 dBmV 40.8 dB
Channel 2: 3.7 dBmV 40.8 dB
Channel 3: 3.6 dBmV 40.3 dB
Channel 4: 3.3 dBmV 39.4 dB
Channel 5: 3.3 dBmV 38.9 dB
Channel 6: 3.8 dBmV 40.8 dB
Channel 7: 3.7 dBmV 40.4 dB
Channel 8: 3.7 dBmV 40.4 dB


Upstream Channels


Power Level:
Channel 1: 51.0 dBmV
Channel 2: 51.0 dBmV
Channel 3: 51.0 dBmV
Channel 4: 51.0 dBmV
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Okee, jammer, maakt dus geen verschil.

Je kunt als laatste nog de splitter eraf halen en je modem rechtstreeks op het AOP zetten (als test of het aan de splitter ligt). Je upstream zal dan sowieso wat lager zijn, maar als hij nog steeds richting de 50 zit, zit het probleem verder het netwerk van Ziggo in en heb je een monteur nodig die het komt oplossen.

Als je zonder splitter opeens een veel lagere upstream heb, kun je misschien een andere splitter proberen.
Reinder_A
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert,

nu rechtstreeks aangesloten ziet het er zo uit:

About


Model: EPC3928AD
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: 262274679
MAC Address: c8:fb:26:e0:56:18
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: e3928A-E10-5-c3220r5592-161209c-ZIG
Firmware Name: e3928A-E10-5-c3220r5592-161209c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Dec 9 09:12:34 2016
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network 1: Enable
Wireless Network 2: Enable
System Uptime: 0 days 02h:02m:16s


Cable Modem State


DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled


Downstream Channels


Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 8.1 dBmV 40.9 dB
Channel 2: 7.9 dBmV 40.4 dB
Channel 3: 7.9 dBmV 40.4 dB
Channel 4: 7.8 dBmV 40.2 dB
Channel 5: 7.9 dBmV 38.7 dB
Channel 6: 8.1 dBmV 40.6 dB
Channel 7: 7.8 dBmV 40.4 dB
Channel 8: 7.7 dBmV 40.3 dB


Upstream Channels


Power Level:
Channel 1: 51.0 dBmV
Channel 2: 51.0 dBmV
Channel 3: 40.0 dBmV
Channel 4: 42.5 dBmV
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat is een enorm verschil in de upstreamwaardes onderling!

Je kunt het beste morgen contact opnemen met Ziggo en vragen om een netwerk monteur. Zeer waarschijnlijk komt je internet uitval vanwege deze te hoge upstream.

Wil je het verloop laten weten?
Reinder_A
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik ga morgen bellen en laat het verdere verloop weten. In ieder geval bedankt!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Reinder_AEvert96
De officiële referentie waarden voor de US streams moeten lager dan 53dB zijn, zelf heb ik dit verlaagd door de modem via de 0dB poort van de versterker fra752n te laten lopen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
N.N. Ziggo hanteert als maximale bovengrens voor de US 50 dBmV, omdat daarboven kans is op problemen, maar het kan goed gaan. Echter, ts heeft internet problemen, dus moet die US naar beneden.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Evert96 wrote:
N.N. Ziggo hanteert als maximale bovengrens voor de US 50 dBmV, omdat daarboven kans is op problemen, maar het kan goed gaan. Echter, ts heeft internet problemen, dus moet die US naar beneden.

Hallo Evert96,
Waar kan ik die normen van Ziggo terugvinden?
Onderstaande reactie kreeg ik een keer van Anne_Ziggo inzake de US waarden:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internet-valt-regelmatig-even-weg-17885/index2.html
Kijk ook eens bij onderstaand artikel:
http://www.nldit.com/hardware/network-equipment/201309/45442.html#.WmWOGXrvLMI
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi N.N.,
Of ze ergens online te vinden zijn, weet ik niet, heb op dit moment ook geen tijd om dat uit te zoeken, maar als je contact opneemt met Ziggo, dan zul je dat te horen krijgen. Net als dat de downstream niet onder de -10 en niet boven de +10 mag zitten, ook al staat er op internet dat -15/+15 kan.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Evert96,
Zoals je in de reactie van Anne B Ziggo aan mij in die link hebt kunnen lezen, kijkt Ziggo met hele andere ogen naar de juistheid van de US-waarden, zij kijken naar waarden, die wij als klant niet in onze modems kunnen zien en aan de hand daarvan bepalen ze of de US-waarden binnen de norm vallen of niet. Dus die getallen die op het forum rondgaan zijn geen bepalende getallen voor Ziggo.
Ik ga dus geen oordeel (meer) geven aan een klant of de US-waarden goed zijn of niet.
Bij de Ziggo Connectbox modems hanteer ik een hele simpele regel, log in, klik op de tab 'netwerkcontrole' komt alles daar goed uit en je hebt nog geen goede verbinding dan Ziggo bellen. Het log met die vermeende foute T3-waarden zegt ook niets, behalve voor een Ziggo-engineer. Als ik wel eens in het log kijk zie ik ook constant T3 'fouten', maar heb perfect internet, daar verwijs ik een medeforumlid dus ook niet naar, want, nogmaals, dat is voer voor Ziggo-techneuten en een 'normale' klant, zoals de meesten van ons zijn, kunnen die waarden toch niet op hun juiste waarde beoordelen.
Misschien dat Anne B Ziggo daar nog iets aan toe kan voegen, als hij dat wil, om aan alle verwarring een einde te maken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
N.N. Evert96

Huidige grenzen die nu aangehouden worden volgens Ziggo moderator:

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV
Randje: -8 tot -10 dBmV / +8 tot +10 dBmV
Slecht: -11 dBmV en hoger / +11 dBmV en hoger

Upstream:
+35 dBmV tot +49 dBmV
Een aantal modems van Ziggo gaan bij +50 haperen.

SNR:
33 dB of hoger.

TC7210 en Connect box lijken downstream tot -15 en +15 te kunnen verdragen, maar -11 en + 11 is de grens voor actie, omdat het dan al wel ver is en om in de toekomst problemen te voorkomen.

Bij mij is de TC7210 downstream van 9.3 tot 12.6 op de 16 kanalen zonder issues of log meldingen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Be rt,
waar kan ik die mededeling van welke moderator terugvinden?
Mijn gegevens zijn gebaseerd op de officiële DOCSIS 3.0-richtlijnen volgens de betreffende website, eerder genoemd.
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hi Reinder_A Welkom op de Community. Zo te lezen is iedereen al druk bezig om je te helpen. :blush:

Aan de hand van het serienummer heb ik een uitlees op je modem gedaan. Op dit moment ligt de Upstream Power Level (Upstream Tx) van je modem tussen de 40.0 en 42.5 dBmV en de afgelopen 19 uur zit je signaal er stabiel uit. Goede oplossing van @Evert96 om je aanslutiing aan te passen! Je modem moest met de eerdere waarden 'te hard' zenden om verbinding met het Ziggo-netwerk te houden en dit kan uitval geven.

Vanaf hier lijkt alles goed, mijn advies is om de komende tijd je aansluiting op deze manier te testen. Gaat er iets mis of kan ik iets doen, laat het weten!
Reinder_A
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dag Folkert Ziggo ik heb de tip van Evert96 inderdaad uitgevoerd. Heb nu de splitter er weer tussen en zit nu bij alles upstreams op 51

Upstream Channels


Power Level:
Channel 1: 51.0 dBmV
Channel 2: 51.0 dBmV
Channel 3: 51.0 dBmV
Channel 4: 51.0 dBmV

Ben ook maar weer overgegaan van LAN naar wifi omdat de verbinding blijft wegvallen. Ook bij verwijdering van de splitter en alleen de modem aangesloten blijft dit probleem bestaan.

Uitgelicht topic