Nielzzz85

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Weer access denied op diverse websites

Beste Ziggo,

Wanneer komt er nu eens een oplossing voor de access denied problemen die klanten ondervinden op diverse websites? Ik heb dit probleem nu sinds 3 dagen en dat is niet de eerste keer. En ik ben die service van Ziggo nu ook wel een beetje zat. Wanneer gaan jullie deze problemen nu eens serieus nemen? Ik heb de klantenservice gebeld, super aardige medewerker die nog nooit van het probleem had gehoord. Ik moest hem op de diverse topics op dit forum wijzen zodat hij een beter inzicht kreeg in het probleem. Helaas kwam hij tot dezelfde conclusie dat er geen duidelijke oplossing is. Normaal denk je, ach wat boeien die websites nou toch? Super vervelend als je niet naar de website van https://www.klm.com/ aangezien we daar net een ticket hadden geboekt. Ook betalen we maandelijks 9 euro per maand om via https://www.videoland.com/ televisie te kunnen kijken. Je raad het al.. Werkt ook niet.

Maar de ellende gaat nog verder. Gister ging onze harde schijf stuk van de desktop, nieuwe HD gekocht en even snel een opstart USB maken. Ware het niet dat http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 het ook niet doet!! Als dit probleem niet snel wordt verholpen dan loopt het aardig in de papieren voor mij. Ik heb ook nog een B.V. dat ik grotendeels vanuit huis run.

Topics
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/acces-denied-sommige-websites-39164

https://ziggoforum.nl/topics/blokkade-websites.90074/

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/access-denied-op-een-aantal-websites-23723


Mogelijke "oplossingen" uit de verschillende topics die niet werken

DNS flush
Modem reset (op advies van de medewerker)
Handmatig DNS instellen
Mail gestuurd naar Akamai Support met de vraag om IP te deblokkeren

Voor de duidelijkheid doet het probleem zich op ALLE apparaten voor die zich met ons Ziggo netwerk verbinden. Het ligt dus niet aan onze apparaten. Zijn er nog opties die ik over het hoofd heb gezien? De VPN is natuurlijk nog een optie, maar ik heb geen idee welke VPN ik dan het beste kan gebruiken. Ik heb namelijk geen ervaring met het gebruik van een VPN verbinding. Blijft natuurlijk een dwijl oplossing, wil liever de kraan gerepareerd.

Fijne nacht...

**Edit**

Net via mijn chrome een VPN extensie geïnstalleerd. Nu werkt het wel, helaas moet ik gaan betalen als ik geen vervelende reclame wil..
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nielzzz85
Zoals je in de Topics kunt lezen heb je een IP-blokkade te pakken voor Sites in het Akamai Network. Terecht dat je ze een mailtje stuurde, want daarvoor moet je bij Akamai zijn. Niet bij Ziggo. Ziggo kan hier niets aan doen.

Op grond waarvan zo'n blokkade onstaat is niet duidelijk. Ik kan me voorstellen dat te vaak achter elkaar proberen in te loggen met een verkeerd wachtwoord een trigger kan zijn. Bij Akamai heeft dat meteen effect op meer dan 1 Site. De eigenaars van die Sites maken dan gebruik van dezelfde security policy van Akamai.
Gr Han

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ook zonder VPN werkt het hier prima, er zal iets in het modem niet goed staan of op je pc. Vind het voorbarig om meteen te zeggen dat het aan Ziggo ligt en niet bij jou, terwijl ik zonder VPN de site's wel kan benaderen.

Wat voor modem gebruik je?

Hoe staat alles ingesteld.


De omschreven website's die het hier gewoon doen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nielzzz85
Zoals je in de Topics kunt lezen heb je een IP-blokkade te pakken voor Sites in het Akamai Network. Terecht dat je ze een mailtje stuurde, want daarvoor moet je bij Akamai zijn. Niet bij Ziggo. Ziggo kan hier niets aan doen.

Op grond waarvan zo'n blokkade onstaat is niet duidelijk. Ik kan me voorstellen dat te vaak achter elkaar proberen in te loggen met een verkeerd wachtwoord een trigger kan zijn. Bij Akamai heeft dat meteen effect op meer dan 1 Site. De eigenaars van die Sites maken dan gebruik van dezelfde security policy van Akamai.
Gr Han
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh wrote:
Nielzzz85
Zoals je in de Topics kunt lezen heb je een IP-blokkade te pakken voor Sites in het Akamai Network. Terecht dat je ze een mailtje stuurde, want daarvoor moet je bij Akamai zijn. Niet bij Ziggo. Ziggo kan hier niets aan doen.

Op grond waarvan zo'n blokkade onstaat is niet duidelijk. Ik kan me voorstellen dat te vaak achter elkaar proberen in te loggen met een verkeerd wachtwoord een trigger kan zijn. Bij Akamai heeft dat meteen effect op meer dan 1 Site. De eigenaars van die Sites maken dan gebruik van dezelfde security policy van Akamai.
Gr Han



Ik kan ook bij elke door TS genoemde website.

Niks aan de hand bij Ziggo dus

Uitgelicht topic