arjanvanduivenb

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Website adres niet meer bereikbaar

In huis, dus internet via ziggo modem, heb ik een aantal sites die niet bereikbaar zijn.
voorbeelden:
www.pernix.nl
www.dokkeren.nl

schakel ik over op 4G (wifi uit) of zit ik op kantoor dan zijn deze sites prima te bereiken.
Op de modem kan je een trace doen, maar die stopt na 30

melding blijft, in alle browsers, deze site is niet bereikbaar
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
arjanvanduivenboden Leiden Ik zou even contact opnemen met ziggo helpdesk. Zij kunnen op afstand zien of er iets fout staat. En evt op afstand een "koude reset geven"

Ik denk dat wat je zelf hebt kunnen doen wel gedaan is... Met name omdat het bij alle apparaten speelt, browsers etc.... niet specifiek is vast te stellen waar het aan kan liggen.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Het zou best kunnen dat er een storing is en even niets te bereiken was.

Je kan daarvoor even Modem 30 seconde van de stroom halen, eventueel Router/Switch ook even van de stroom.

Vanmiddag hadden we hier ook een probleem alles op data 4G deed het prima maar op Wifi niet.

Wat voor modem heb je thuis als ik vragen mag.
arjanvanduivenb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
mijn modem is een Connectbox (Compal CH7465LG)
ik kom er meer dan een week niet op de sites. Heb zelfs me Modem helemaal gereset. zonder succes...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Als je inlogt op http://192.168.178.1/ en ga dan eens naar Geavanceerde Instellingen en kies Firewall - Hoe staat je Poortscan en IP - Flooddetectie, zet deze eens uit.
arjanvanduivenb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
helaas. alles maar uitgezet, maar ook zonder resultaat...de site is niet bereikbaar....
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Is dit zowel wifi als bedraad? arjanvanduivenboden Leiden
arjanvanduivenb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
yep! beide. ik begrijp er echt helemaal niets van....modem tot 3x toe gereset enz enz
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
arjanvanduivenboden Leiden Op meerdere apparaten? Hoe wel je dat wellicht aangaf, maar niet geheel duidelijk voor mij.
arjanvanduivenb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ja, op alle apparaten, zowel mobiel (wifi) als laptop (wifi en ethernet)
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Heb je iets van een firewall aanstaan :slight_smile:
arjanvanduivenb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ja, zie bovenstaand plaatjes. gewoon de standaard instellingen lijkt me?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik bedoel gebruik je ook Ziggo Safe online of ander Virus programma die dit kan blokkeren
arjanvanduivenb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
nee, op mijn pc van werk staat F secure, maar op werk zijn de sites gewoon beschikbaar. gebruik geen Ziggo Safe online. En op mijn iphone staat ook niet voor blokkering oid
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
Andere DNS server proberen.
De betreffende sites zijn via het KPN netwerk (bij mij thuis) gewoon te bereiken. Er zijn in dit forum vast wel mensen die weten hoe je een andere DNS server kan configureren in een Ziggo modem.
Gr, Arie
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
broekhua wrote:
Andere DNS server proberen.
De betreffende sites zijn via het KPN netwerk (bij mij thuis) gewoon te bereiken. Er zijn in dit forum vast wel mensen die weten hoe je een andere DNS server kan configureren in een Ziggo modem.
Gr, Arie


Hide.me VPN (gratis, gelimiteerd op 2GB pm).

Neostrada (beide sites), daar kan ook de oplossing liggen (blacklist). Maar dat zou met een VPN-verbinding dan waarschijnlijk wel moeten werken.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
broekhua wrote:
Andere DNS server proberen.
De betreffende sites zijn via het KPN netwerk (bij mij thuis) gewoon te bereiken. Er zijn in dit forum vast wel mensen die weten hoe je een andere DNS server kan configureren in een Ziggo modem.
Gr, Arie

Op de conect box is dit (nog) niet mogelijk om dit in te stellen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
arjanvanduivenboden Leiden Ik zou even contact opnemen met ziggo helpdesk. Zij kunnen op afstand zien of er iets fout staat. En evt op afstand een "koude reset geven"

Ik denk dat wat je zelf hebt kunnen doen wel gedaan is... Met name omdat het bij alle apparaten speelt, browsers etc.... niet specifiek is vast te stellen waar het aan kan liggen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
robbo wrote:
arjanvanduivenboden Leiden Ik zou even contact opnemen met ziggo helpdesk. Zij kunnen op afstand zien of er iets fout staat. En evt op afstand een "koude reset geven"

Ik denk dat wat je zelf hebt kunnen doen wel gedaan is... Met name omdat het bij alle apparaten speelt, browsers etc.... niet specifiek is vast te stellen waar het aan kan liggen.


Ik verwacht niet dat de helpdesk je hiermee zal.kunnen helpen. Dikke kans dat ze je verwijzen naar de community ?. Ik verwacht niet dat het aan je modem ligt. Beide genoemde sites worden gehost bij neostrada. Zijn het toevallig je eigen sites?
Wellicht is je IP adres op een blacklist van neostrada terecht gekomen. Dat kan al gebeuren door een aantal mislukte inlogpogingen. Ik zou het neostrada eens vragen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
efok wrote:

robbo wrote:
arjanvanduivenboden Leiden Ik zou even contact opnemen met ziggo helpdesk. Zij kunnen op afstand zien of er iets fout staat. En evt op afstand een "koude reset geven"

Ik denk dat wat je zelf hebt kunnen doen wel gedaan is... Met name omdat het bij alle apparaten speelt, browsers etc.... niet specifiek is vast te stellen waar het aan kan liggen.
Ik verwacht niet dat de helpdesk je hiermee zal.kunnen helpen. Dikke kans dat ze je verwijzen naar de community ?. Ik verwacht niet dat het aan je modem ligt. Beide genoemde sites worden gehost bij neostrada. Zijn het toevallig je eigen sites?
Wellicht is je IP adres op een blacklist van neostrada terecht gekomen. Dat kan al gebeuren door een aantal mislukte inlogpogingen. Ik zou het neostrada eens vragen.

Kan natuurlijk! Ha ha.:smile: Ik had eigenlijk geen idee en ook niet gezien dat het neostrada was als dit zo is... Maar we horen het wel.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
efok wrote:

robbo wrote:
arjanvanduivenboden Leiden Ik zou even contact opnemen met ziggo helpdesk. Zij kunnen op afstand zien of er iets fout staat. En evt op afstand een "koude reset geven"

Ik denk dat wat je zelf hebt kunnen doen wel gedaan is... Met name omdat het bij alle apparaten speelt, browsers etc.... niet specifiek is vast te stellen waar het aan kan liggen.
Ik verwacht niet dat de helpdesk je hiermee zal.kunnen helpen. Dikke kans dat ze je verwijzen naar de community ?. Ik verwacht niet dat het aan je modem ligt. Beide genoemde sites worden gehost bij neostrada. Zijn het toevallig je eigen sites?
Wellicht is je IP adres op een blacklist van neostrada terecht gekomen. Dat kan al gebeuren door een aantal mislukte inlogpogingen. Ik zou het neostrada eens vragen.


Daar dacht ik ook aan. Als het via het mobiele netwerk wel werkt maar via Ziggo op diverse apparaten niet dan is een vermelding op een blacklist het meest logisch.

Uitgelicht topic