fe2o2

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Webhosting en mail van vorige bedrijven - ondersteuning nodig

Ik geeft toe, zit niet vaak op ziggo of zijn voorgangers UPC of chello. Voorheen kon ik via domainclaim een homepage opgeven zodat chello een webpagina kon hosten.
Dit stond op naam van mijn vader (inmiddels overleden), maar bij voortgaan abonnement kon zijn naam blijven staan. Het zou te veel gedoe zijn om dit om te zetten. Dit ging goed totdat....
Sinds 2018 kan ik niet meer bij de pagina komen. Bij bellen wordt moeilijk gedaan, dat ik deze vraag hier moest stellen.....
Waarom kan ik niet meer een webpagina hosten en als het wel kan.....wat is dan mijn homepagina. Graag niet via dit kanaal maar via de @mail. Mijn gmailaccount. Ik heb niet veel vertrouwen in de mail van ziggo op dit moment.

Mijn tweede vraag. ik ben alle mail kwijt van mijn vader van zijn account onder chello en upcmail. Waar is dat gebleven. Is het bovenwater te halen?
17 Reacties 17
fe2o2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ZIGGO????
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Ging dat via Webspace? Meer over Webspace vind je hier:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/

Mbt de mail, hangt er een beetje vanaf hoe je vader zijn mail 'las'. Als dat via pop3 werd opgehaald en van de server werd verwijderd, staat dat niet meer zijn Ziggo, dan zou je op de computer van je vader moeten kijken, in het programma waarmee hij de email ophaalde.
Anders eens inloggen op de webmail en misschien staan daar de emails dan nog.
fe2o2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De computer van mijn vader doet het helaas al 13 jaar niet meer en ze zijn inmiddels vernietigd... Op mijn oude computer die is opgeblazen kon ik de mail wel zien en ook op deze die Ik nu gebruik kon ik de mail zien (door simpelweg in te loggen bij chello/upcmail), totdat Ziggo kwam...... Let wel het was mail dat binnen kwam via chello of upcmail, geen ander programma voor de mail.

Tot nu toe de goede pagina met info (https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/), maar hij doet het niet!! tenminste ik krijg het niet voor elkaar met FileZilla. Hij wil niet inloggen.
Dus....doe ik het fout of is er meer aan de hand??
Heeft het met het abonnement te maken. Na zijn dood heeft het nog lang op zijn naam gestaan omdat alles veranderen zoveeeeeel tijd in beslag nam en aangezien het werkte dus waarom aanpassen. Het is inmiddels aangepast naar de naam van mijn moeder, maar het adres in nog steeds hetzelfde. Dus voor 13 april 2015 heeft het zeker nog gewerkt en ook nadien!
Dus wat is er aan de hand, waarom kan ik het niet voor elkaar krijgen??

ZIGGO????
fe2o2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij geeft aan dat hij niet met de server kan verbinden. Ik heb internet....
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Dit staat op de Ziggo site, ik denk dat de naamwijziging als een abonnementswijziging wordt gezien.


Webspace
Tot 13 april 2015 kreeg je bij ons tot 500 MB opslagruimte op het internet. Zo kon je een eigen website maken of bestanden opslaan. Dit noemden we Webspace. We bieden het nu niet meer aan bij nieuwe abonnementen. Had je al Webspace voor 13 april 2015? Dan kun je het gewoon blijven gebruiken.
fe2o2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mogelijk is dit het antwoord, maar ik weet niet wanneer het abonnement veranderd is....ik krijg geen antwoord en ik kan niet niemand spreken per telefoon.......dit is geen service!
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Probeer de chat eens

https://www.ziggo.nl/chat
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Goedenavond, wat is je abonnement op dit moment? Bij een oud abonnement zal je het nog moeten kunnen gebruiken maar als je intussen een nieuw abonnement hebt dan heb je dus ook de nieuwe voorwaarden en dus zonder Webspace.

Groeten, Christiaan
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Wat betreft de mail, zie je de email adressen in Mijn Ziggo staan?

Ik begrijp dat je email adressen zijn doorgegaan?

Je kunt daar de wachtwoorden veranderen en dan inloggen via de webmail van Ziggo.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey fe2o2 . Welkom op de Ziggo Community.

Ondanks dat het abonnement is aangepast op augustus 2017, zou je nog wel moeten kunnen inloggen op de webspace. Ik quote tekst uit 1 van de eerdere berichten hier: "Had je al Webspace voor 13 april 2015? Dan kun je het gewoon blijven gebruiken."
Nu is dus vooral de vraag; waarom lukt dit bij jou niet. Daarvoor moeten we vooral even weten wat er niet lukt. Je zegt "hij wil niet inloggen". Kan je iets meer vertellen over wat je ziet/doet? Krijg je een melding of iets dergelijks?

Wat betreft de mail; ook daar zie ik nu nog niet exact voor me wat er aan de hand is. Vooropgesteld; ook chello en upcmail adressen moeten nog gewoon werken! Lukt het wel om in te loggen op het betreffende account? En begrijp ik goed dat je helemaal geen mail meer kunt zien/vinden wanneer je ingelogd bent via de webmail?
fe2o2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gebeld met ziggo en het abonnement is in 2007 overgezet naar mijn moeder. Dus hij zou moeten werken.

Mail doet het, geen probleem met inloggen.

Bij over gaan naar ziggo was alles weg en werd bij bellen naar ziggo een paar jaar geleden aangegeven, weg is weg..........dus wat er stond kon niet meer terug gehaald worden....
Mail nu zie ik wel.

Hij zegt als ik alles invul dat hij geen connectie met de server kan maken.
Maakt het uit welk mail adres ik gebruik voor de inlog. Dit omdat de naam van de mail niet overeen komt met de naam van mijn moeder. Als het goed is moet het niks uitmaken denk ik.....maar ik heb twijfels.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
fe2o2 Als je via deze link inlogt in de mail met het email adres, dan zou je mails moeten kunnen zien: https://mail.ziggo.nl/appsuite

Ben je wachtwoorden krijt kun je die wijzigen in Mijn Ziggo onder producten.

Als je mail wilt lezen via IMAP hoef je alleen maar je mailadres met het wachtwoord in te vullen in b.v. Windows mail en Outlook.

Voor andere mailprogramma's kun je mogelijk ook deze instellingen nodig hebben:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
fe2o2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo? Een gewoon normaal abonnement sinds 2007, wellicht aangevuld de laatste tijd ivm acties met Vodafone....
bij inloggen geeft hij een serverprobleem aan....
DIT IS MIJN HOOFDPROBLEEM!!!


Mail is geen probleem...ik kan inloggen en mailen. Ging mij meer om de mail die weg is geraakt bij de omzetting van upc naar Ziggo......daar baal ik van...…en die mail wil ik graag terug omdat deze van mijn vader is met oa zijn arts.
Via IMAP kan ik oude mail die eerder niet is doorgekomen met de omzetting naar Ziggo weer zien????
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey fe2o2 . Ik heb een beetje moeite je verhaal over de mail te volgen. Gezien je zelf aangeeft dat dit geen probleem is en het inloggen op de webspace je hoofdprobleem is; zullen we dan eerst even volledig richten op het stukje webspace?

Wat is nou de exacte melding die je krijgt, wanneer je inlogt? En met welk e-mailadres log je in? Je zegt "Maakt het uit welk mail adres ik gebruik voor de inlog". Ja, dat lijkt me wel. Je moet inloggen met het e-mailadres dat gekoppeld is aan de webspace. Gebruik je die?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Gaat het om dezelfde melding/hetzelfde verhaal als in dit topic? Zo ja; wil je daar aanhaken op de vragen die ik gesteld heb? 🙂
fe2o2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij geeft aan fatale fout: kan niet verbinden met de server.

Ik log in met de @mail waar ik voorheen ook altijd mee inlogde. xxxxxx@chello.nl.
Chello staat ook domeainclaim, dus kan niet missen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Wil je mij even een privebericht sturen met de naam waarop het contract staat, de postcode/huisnummer en het e-mailadres waarmee je inlogt, fe2o2 ? 🙂

Uitgelicht topic