Reits

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is het voordeel van bridge stand met extra router?

Ik wil een extra router achter mijn Ubee EVW3226 modem/router zetten om het wifi signaal te versterken. Nu lees ik van alles over de bridge stand van de router van Ziggo. Waarom zou ik die in de bridge stand willen hebben? wat zijn de voor- en nadelen??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Voordeel: weer een netwerk minder in huis, nadeel als je het door de klantenservice laat doen werkt er nog maar 1 lanpoort. Dus als je meerder LAN aansluitingen in gebruik hebt, kun je beter zelf het wifi gedeelte uitzetten. Voordeel is natuurlijk dat een losse router sterker wifi heeft dan het modem van ziggo.

Teun

Bekijk in context

8 Reacties 8
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Voordeel: weer een netwerk minder in huis, nadeel als je het door de klantenservice laat doen werkt er nog maar 1 lanpoort. Dus als je meerder LAN aansluitingen in gebruik hebt, kun je beter zelf het wifi gedeelte uitzetten. Voordeel is natuurlijk dat een losse router sterker wifi heeft dan het modem van ziggo.

Teun
Reits
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Teun, bedankt voor je reactie.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Graag gedaan.



Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
even een aanvulling: het gebruik van evt. ziggo wifi spot wordt dan ook niet mogelijk. Uw modem kan in dit geval niet meer gebruikt worden om verbinding te maken met/voor deze dienst. Zodoende wordt het dan ook niet mogelijk meer voor u met andere ziggo modems voor ziggo wifi spot deze dienst te gebruiken.
Bosje

Level 1
  • 610Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
even een aanvulling: het gebruik van evt. ziggo wifi spot wordt dan ook niet mogelijk. Uw modem kan in dit geval niet meer gebruikt worden om verbinding te maken met/voor deze dienst. Zodoende wordt het dan ook niet mogelijk meer voor u met andere ziggo modems voor ziggo wifi spot deze dienst te gebruiken.


Wifi spots is best leuk hoor

Eens Ziggo router zo laten en Eigen Router gebruiken voor WIFI en je SOHO. Evt in Ziggo router DMZ aanzetten dan kan je alle dingen op je eigen router doen zoals port forwarding. Zet de routers min 4-5m uit elkaar en dan storen de wifi signalen elkaar normaliter niet (bij mij is dat zo).

Je eigen router is zeer veilig want die kan allen via de wifi ervan gehacked worden en dat betekent eeen vd buren.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Routers fysiek verder uit elkaar plaatsen in weinig zinvol, wel minimaal 50 cm, het wifibereik is enkele honderden meters, beter is een goede kanaalscheiding toe te passen, minimaal 4 plaatsen van elkaar verwijderd, dus bijvoorbeeld modem op kanaal 5 en router op kanaal 1 of 9.
Herrie

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Leuke opmerking, kanaalscheiding.
Probeer dat maar eens te fixen met de combi Ziggo Wan router (cisco) en de router op de Horizon box!
Horizon box is extréém eigenzinnig of aanhankelijk, het op de Cisco ingestelde kanaal volgt hij! Neemt het gewoon over.
Leuk als de Cisco in de meterkast hangt en de Horizon binnen een straal van 5 meter bij de TV staat!
Als je een oplossing weet, deel die maar
ruudhermens

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Reits wrote:
Ik wil een extra router achter mijn Ubee EVW3226 modem/router zetten om het wifi signaal te versterken. Nu lees ik van alles over de bridge stand van de router van Ziggo. Waarom zou ik die in de bridge stand willen hebben? wat zijn de voor- en nadelen??


als je router in Bridsmode zet kunnen andere wifibronnen niet meer storen op je netwerk
wel kun je dan nog gebruik maken van Internet en adere diensten van Ziggo
alleen een naardeel is het als je de bridsmode laat inschakelen kan het zijn dat je een week goed bereik hebt en daarna allerlei problemen ondervindt heb ikook gehad ik heb de oplossing zelf gevonden een modem in de wookamer waar het sinaal binnen komt daar bij de wifi-versterker koppelen met het Modem
de externe router naar een ander gedeelte van het huis zetten en daar de accionpont aansluiten
Heb je ook elders e huis wiffi

werkt bij mij beter dan het modem in bridsmode zetten

Uitgelicht topic