Als je wilt
overstappen naar een Gmail Account, dan is automatisch Forwarden van Ziggo Mail je oplossing.
Bij verzonden mail is het geen probleem, dat je Gmail address de afzender is, want je stapt over. Dat moet juist.
Alle Replies -ook op het Ziggo Account- komen binnen op het Gmail Account.
Dat trekken van Gmail heb ik ooit wel eens gebruikt, maar ik twijfel een beetje wat er bv gebeurt met Emails die Ziggo in de SPAM Folder aflevert. Komen die ook, of wordt alleen naar Inbox gekeken? Geen idee. SPAM moet ook naar Gmail want er kan per ongeluk iets waardevols bij zitten. Gmail beoordeelt SPAM opnieuw en het kan best zijn dat wat Ziggo als SPAM ziet door Gmail wordt afgeleverd in Inbox.
Als berichten in de SPAM Folder tenminste ook met de pull meekomen! Dat moet je gaan testen.
Verder zie ik wat praktische problemen bij
ok geteste pull en toch het originele Account blijven gebruiken.
Het Gmail Account wordt bekeken ivm betere SPAM Filtering, maar je kunt niet gaan verzenden via https://mail.google.com/ Goed onthouden dit, anders is het afzendadres je Gmail address en komen Replies alleen terecht in het Google Account.
Niet echt lekker en duidelijk, dunkt me.
Het zal dus altijd met een Client moeten voor het Google Account & dan smtp.ziggo.nl:587 als Uitgaand gebruiken.
Ook dat moet getest worden.
- lukt dat- vermoedelijk wel
- wat komt er in het From adres=Afzendadres en het Reply-To adres?
Wat ik weet is dat je een Ziggo Email Account kunt verzenden via smtp.google.com:587. De omgekeerde situatie dus.
Dan komt het Google address als afzender, maar de Reply-To blijft het Ziggo adres, waardoor het min of meer wel weer op zijn pootjes terecht komt.
Is wat mysterieus voor ontvangers.
Etc.
Kortom: een overstap naar een Gmail Account met Forwarding van het Ziggo Account is naar mijn smaak transparanter voor de gebruiker zonder kans op ongelukjes. Bovendien: de pull optie moet goed worden getest of die doet wat moet gebeuren. Dat is bij overstap niet nodig.
Kies maar.
Han