Biggetje

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

WAN instellingen voor losse router

Beste allen,

Ik wil mijn eigen (Draytek) router aan mijn Ziggo modem (TC7200) koppelen en daarna het modem in Bridge mode zetten.

Welke WAN instellingen moet ik in de router aangeven?
Ik krijg de keuze: PPPoE, PPTP, L2TP, Static IP, DHCP

Nog andere WAN instellingen waar ik rekening mee moet houden, zoals inloggegevens oid?

Alvast bedankt!
Maurice
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Biggetje
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Update:

Factory reset uitgevoerd, modem in bridge. Geen effect; modem sprong direct na restart weer in router mode.
Ziggo helpdesk heeft remote het modem geconfigureerd, reboot, zelfde effect; modem springt direct na reboot weer in router mode.
Ziggo gaat me nu een nieuw modem/router opsturen.

Wordt vervolgd.

Bekijk in context

12 Reacties 12
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
DHCP en verder hoef je niets in te stellen.
Biggetje
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Hartelijk dank!

Volgens mij kan ik aan de LAN zijde de DNS velden leeg laten, correct?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ja, hij krijgt DNS servers van Ziggo.
Biggetje
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Beste allen,

De router net geïnstalleerd, en het lijkt allemaal goed te werken nu.
Ik haal ook een download snelheid van rond de 200Mbps.

Wat ik wel vreemd vindt, is dat de router aan de WAN zijde een IP adres van het Ziggo modem krijgt in de 192.168.0 range. Ik had een heel ander adres verwacht, nu lijkt het alsof het modem niet in Bridge mode staat?
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Dan staat hij volgens mij niet in bridge mode.
Mijn ConnectBox staat in bridge mode en ik heb een 212.187.x.x adres aan de wan kant van mijn router.
Biggetje
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Hmmm...ik heb net de Ziggo helpdesk aan de lijn gehad, zij zeggen dat het modem inderdaad in Bridge mode staat en dat het normaal is dat ik een 192.168 adres krijg.
De reden waarom ik het niet vertrouw is dat poort 5001 forwarding naar mijn NAS niet werkt, dus ik heb sterk de indruk dat het Ziggo modem niet netjes in Bridge staat.

Ziggo adviseert om het modem in fabrieksinstellingen terug te zetten en opnieuw in bridge zetten.
Probeer ik dat maar eens.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Biggetje, in de 7200 kun je zelf zien of deze in bridge staat of niet.
In sommige regio's kon je dit modem zelf bridgden, ik weet niet of dat nog kan, anders moet Ziggo dat doen.
Heb je nadat de modem gebridged is, door wie dan ook, wel het modem een keer opnieuw opgestart?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
N.N. wrote:

Heb je nadat de modem gebridged is, door wie dan ook, wel het modem een keer opnieuw opgestart?


...en vervolgens de eigen router opnieuw opstarten.
Biggetje
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Update:

Factory reset uitgevoerd, modem in bridge. Geen effect; modem sprong direct na restart weer in router mode.
Ziggo helpdesk heeft remote het modem geconfigureerd, reboot, zelfde effect; modem springt direct na reboot weer in router mode.
Ziggo gaat me nu een nieuw modem/router opsturen.

Wordt vervolgd.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Biggetje, dat gaat dan een Ziggo Connect Box worden, die kan alléén door de helpdesk in bridge gezet worden.
Biggetje
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
OPGELOST

Een nieuw modem/router van Ziggo ontvangen, een Connectbox.
Deze zojuist aangesloten en in bridge-mode gezet (dat kan de gebruiker zelf in het menu, geen Ziggo helpdesk nodig).

Op de WAN poort van mijn router ontvang ik nu netjes een 24.135.x.x adres, en ik haal ruimschoots mijn download en upload snelheid. 204.63/20.42 Mbps net gemeten met speedtest.nl

Dus, helemaal blij.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bedankt voor de update en veel plezier met je nieuwe apparatuur.

Uitgelicht topic