MollyDunja

Level 3
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Waarom is de ondertiteling voor doven/slechthorenden in verschillende kleuren?

Hoi.

 

Mijn moeder zou wel eens graag willen weten, waarom als ze dus de ondertiteling voor slechthorenden aan zet, dat die dan steeds in andere kleuren te zien is?

Zo heb je een regel in het vuur rood, dan in het groen of in het geel.

Soms is een gedeelte van de tekst rood maar staan er ook groene of gele stukken van de zin er tussen.

Wat soms erg lastig is om goed te kunnen lezen als de achtergrond bijvoorbeeld ook groen is. 

Maar ook speelt het probleem dat de tekst veel te lang blijft staan, je kan daardoor niet goed volgen waar ze het over het over hebben omdat de vorige tekst er nog staat .

 

Zou u eens kunnen uitleggen waardoor dat is dat de tekst in verschillende kleuren op beeld staat, en waarom de ondertiteling te lang in beeld blijft staan, waardoor dat iemand die slecht kan horen niet alles goed kunnen volgen???

Dan kan ik mijn moeder dat tenminste uit leggen.

2 Reacties 2
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Die kleuren zijn BEDOELD om verschillende sprekers aan te duiden. Ik heb echter gemerkt dat dit niet goed werkt. Klopt niks van.

Die timing was erger maar zou inmiddels verbeterd moeten zijn. Maar blijkbaar toch niet goed genoeg. Ik kan alleen maar hopen dat een Ziggo moderator dit oppakt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen @MollyDunja

Wat lief dat je even voor jouw moeder in de bres springt en navraag doet. Wat betreft de verschillende kleuren bij de ondertiteling voor doven en slechthorenden. Zoals @Dolfff terecht aangeeft is dit om de verschillende sprekers aan te duiden. Dit is overigens het geval bij iedere box die wij aanbieden. Momenteel zijn er geen problemen (meer) bekend met de timing van de ondertiteling. Hier zijn enkele verbeteringen in doorgevoerd. Uiteraard zijn we ook altijd van afhankelijk van de leverancier die de ondertiteling bij ons aanlevert. Op dit laatste hebben wij als provider geen invloed. Ik ben dan ook benieuwd of jouw moeder het probleem met de timing ervaart op een enkele zender of dat dit aan de orde is bij meerdere of alle zenders? 

Uitgelicht topic