Gradj3

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemd gedrag Ziggo spamfilter

Sinds kort komen veel van de ontvangen emails in de spam-folder, ook van vrienden en bekenden, zonder dat ik iets heb aangepast aan de spam instellingen.
Wanneer ik op de server de emails in de spam folder allemaal selecteer en markeer als 'veilig' worden ze weer netjes in de inbox geplaatst.
Voor een uurtje of zo.
Want na dat uurtje verdwijnen ze weer automatisch in de spam-folder.
Erg irritant.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt,
Gerard
4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas kun je dit niet verhelpen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Zij kunnen dit naar de juiste afdeling doorgeven en mogelijk hebben zij een antwoord terug.

Ik zie ook nog veel spam binnekomen in een inbox, terwijl ik dit consequent naar de spammap verplaats.
De automatisch spamfilter doet het dan weer goed en dan is het weer niet goed.
Men is er mee bezig, maar dat is al wel heel erg lang.
Wat is lang, al meerdere maanden en langer.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Heel even kort door de bocht:
het spamfilter is onlangs door de fabrikant aangepast en leert dagelijks bij.
Men kan ook zeggen het filter is hardleers.
Hierover is contact met de fabrikant en er wordt aan gewerkt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het Ziggo SPAM Filter heeft geen al te beste reputatie.
De leerfunctie werkt niet naar behoren. Dat is al heel lang zo.
Het Filter laten leren is: verplaatsen van verkeerd inschatte berichten van Inbox naar Spam Folder, of andersom.
Dat doe je met Ziggo WebMail of mbv van een IMAP Account van een Email Client voor het Ziggo Email address.
Persoonlijk heb ik weinig hoop dat dit in de toekomst snel beter zal worden. Je weet echter maar nooit.
ISPs, dus ook Ziggo, doen, lijkt het, email er een beetje bij en dat kan zo zijn gevolgen hebben.
Daarom gebruik ik zelf het Email address van een ISP bij voorbaat niet.
Is ook handig als je eens wilt overstappen naar een andere ISP.
Dus ....
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
hanh Helemaal mee eens. Het beetje hoop dat er soms gloort, neemt steeds meer af. Het zij zo.

Uitgelicht topic