Carl66

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN werkt niet meer

Ik heb sinds ongeveer 2 weken thuis problemen met mijn VPN verbinding. Die wordt niet meer tot stand gebracht via mijn router (EBEE 321). Gebeld met mijn VPN aanbieder en de verbinding getest. Blijkt via hot-spot via telefoon en op andere locaties probleemloos te werken. Alleen zodra thuis contact wordt gemaakt via de router dan werkt de verbinding niet. In de voorgaande 1,5 jaar heb ik er nooit problemen mee gehad en er heeft ook geen wisseling in apparatuur plaatsgevonden.

Vervolgens via de helpdesk van Ziggo geprobeerd het probleem op te lossen omdat VPN aanbieder aangaf dat mogelijk een update naar IPv6 had plaatsgevonden waar VPN niet op werkt. Bij Ziggo werd aangegeven dat alles op IPv4 ingesteld staat en dat het probleem bij VPN ligt.
Kortom ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.

Uiteindelijk op verzoek van Ziggo het router reset naar fabrieksinstellingen en warempel de VPN verbinding kwam moeiteloos tot stand. Een paar uur later was de euforie echter al weer over en kon de verbinding niet meer tot stand worden gebracht. Wederom de boel reset en jawel hoor, het werkte weer een paar uur.

Om nu van het dagelijks moeten resetten van het router (en het weer opnieuw instellen van aangesloten apparatuur) af te komen vandaag maar weer gebeld met Ziggo helpdesk. Omdat daar weer werd vastgesteld dat kennelijk alles op IPv4 staat kan men niets voor mij betekenen en werd ik naar de community verwezen.

Wie o wie weet een oplossing van dit probleem want het kost bakken met mobiele data om steeds via de hot-spot verbinding te moeten maken en het onbegonnen werk is om het router 2x per dag terug op fabrieksinstellingen te zetten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Carl66 Als het gaat om een Ubee EVW321b dan staat vermoedelijk na een software update van de router de firewall optie op high, deze moet op low staan, Waarom ie na een reset het wel even doet begrijp ik ook niet.

edit

Het is de laatste weken ook voorgekomen dat na de update IPV6 is geactiveerd, door de helpdesk is teruggezet maar dit niet helemaal goed gaat (is nog in onderzoek begrijp ik) Gebruikers met VPN problemen hebben een nieuw modem gekregen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing
Carl66 Als het gaat om een Ubee EVW321b dan staat vermoedelijk na een software update van de router de firewall optie op high, deze moet op low staan, Waarom ie na een reset het wel even doet begrijp ik ook niet.

edit

Het is de laatste weken ook voorgekomen dat na de update IPV6 is geactiveerd, door de helpdesk is teruggezet maar dit niet helemaal goed gaat (is nog in onderzoek begrijp ik) Gebruikers met VPN problemen hebben een nieuw modem gekregen.
Carl66
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het gecontroleerd maar de firewall staat op low. Daarin lijkt het probleem niet te schuilen. Zelfs als ik de firewall uitschakel lost dat het probleem niet op.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Carl66 Lees anders onderstaand topic ff door, een moderator Michael Ziggo kan dit probleem voor je oplossen denk ik.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ubee-evw321b-geen-verbinding-meer-met-een-vpn-server-25140
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community Carl66! Je hebt helemaal gelijk, dit vele resetten is onbegonnen werk. Ik snap helemaal dat je daar op een gegeven moment klaar mee bent. Gelukkig is er een oplossing 🙂 Mguzz verwijst je meteen al naar een ander topic waar meer klanten dezelfde klachten hebben, zij hebben allemaal gratis een nieuwe modem van ons gekregen. Wanneer jij dit ook ziet zitten laat dan een berichtje achter in het aangedragen topic. Dan is het zo geregeld.

Uitgelicht topic