BHA

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN verbinding via WiFi valt steeds weg

Ik heb een Ziggo Mediabox die prima wifi levert voor Ipad en iphones. Maar zodra ik via laptop van werk een VPN (Cisco AnyConnect) wil inloggen op het netwerk van mijn werk, klapt de verbinding er om de haverklap uit. Bedraad ervaar ik geen problemen en bij andere netwerken of via hotspot op mijn telefoon ook niet. Zit dus blijkbaar ergens in de Wifi.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er aan doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Heb je met Wifi Analyzer uit de app store al eens gekeken of het kanaal waar op zit ook flink bezet wordt door andere zenders in je omgeving.
Dan zou je een rustiger kanaal kunnen vastzetten in je Mediabox XL.
Ook 4,5 GHz en 5 GHz kun je op 20 Mhz zetten, dan gebruik je het optimale zenderbereik.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Heb je met Wifi Analyzer uit de app store al eens gekeken of het kanaal waar op zit ook flink bezet wordt door andere zenders in je omgeving.
Dan zou je een rustiger kanaal kunnen vastzetten in je Mediabox XL.
Ook 4,5 GHz en 5 GHz kun je op 20 Mhz zetten, dan gebruik je het optimale zenderbereik.
BHA
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry beetje late reactie, maar dat heeft inderdaad geholpen!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Maakt niet uit als het maar opgelost is.:relaxed:
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2181Likes
@HBA, ik zie dat je je weg hebt gevonden! Welkom. Mooi dat het ook weer is opgelost. Ik wens jullie beide alvast een goed weekend.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Nu ben ik alleen nog even benieuwd welk programma je dan hebt gedownload uit de Apple Store om te zien hoe het in je omgeving zit. Want via de iTunes op je iPhone zit er geen analyzer app die je helpt om je omgeving in te zien, wel voor je iMac. Als jij een App hebt gevonden via wel werkt op je iPhone/iPad kan je dan aangeven welke je hebt gebruikt?

Alvast bedankt, daar kan je veel mensen mee blij maken, met deze info 🙂

Uitgelicht topic