Gytha

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN problemen

Sinds 2 weken werkt mijn VPN verbinding niet. Klantenservice kon mij niet verder helpen vandaar dat ik hier de vraag stel.
Al jaren maak ik verbinding zonder problemen maar nu lijkt het alsof het geblokt wordt.
Daar hier naar het antwoord te zoeken ben ik al zo ver dat ik in het modem heb gecheckt of de Firewall op Low staat maar verder kom ik niet.
Hoop dat ik op een simpele manier geholpen kan worden.

**Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid**
24 Reacties 24
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Gytha
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Werkt het wel ergens anders dan?
Dus bij de buren via de VPN (of stel je dit gelijk in op je router?).
Gytha
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn laptop wordt door ICT mannen onderhouden. Zij hebben een VPN knop op mijn bureaublad geplaatst waarmee ik altijd kon inloggen. Deze heb ik door hen laten checken en zij geven aan dat die goed is. Hoe dat verder werkt weet ik niet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Vraag die ICT mannen eens om op afstand mee te kijken op je PC.
Zij weten ongetwijfeld hoe dat moet en kunnen uitleggen wat jij moet doen om dit voor elkaar te krijgen. Kan op je werk worden voorbereid op je Laptop.
Erg ingewikkeld is het niet. De ICT-mannen kunnen beter bekijken wat er mis gaat.

Gr Han
Gytha
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ICT mannen hebben er naar gekeken en kunnen niet veel doen. Zeggen dat iets bij Ziggo de boel blokt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gytha wrote:
ICT mannen hebben er naar gekeken en kunnen niet veel doen. Zeggen dat iets bij Ziggo de boel blokt.

Klinkt vaag. Hebben ze dat getest in jouw situatie? Of valt dat niet onder de support van een Laptop die wordt onderhouden door de ICT-afdeling?

Heb je sinds je het probleem ervaart al eens een Reboot/Restart gedaan van je Ziggo Modem/Router? Probeer ook, of meteen, een Power Cycle = spanning eraf; 30 sec wachten; spanning erop.
Mocht dit niet helpen dan een Factory Reset proberen. Doe eerst een Save van eigen instellingen, als die er zijn. Na de Factory Reset een Restore.

Ik veronderstel dat je de Laptop via Wifi gebruikt. Heb je het al eens bekabeld geprobeerd?

Werkt de VPN-Client wel via het netwerk van iemand anders? Ihb in het netwerk van een andere ISP dan Ziggo.
Zie ook de eerste reaktie van EnergieBoy. Dat valt toch wel te organiseren?

Je kunt een ander netwerk ook thuis testen door je Phone (met databundel!) via het 4G netwerk te laten werken ipv via Wifi op je eigen netwerk en dan op de Phone de 'Wireless Hotspot' aanzetten. Op een moderne Phone kan zoiets.
Tenslotte de Laptop contact laten maken met de Hotspot van de Phone.

Gr Han
Gytha
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels opnieuw contact opgenomen met klantenservice. VPN verbinding via netwerk buren doet het wel.
Met kabel aan modem geprobeerd, reder van modem geprobeerd maar volgens laptop melding zit het in de GRE van de netwerk provider.
Ze sturen nu een nieuwe modem op en dan gaan we verder knutselen.
Betekent wel dat ik komende dagen niet thuis kan werken ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
OK.
GRE zegt me wel iets. Gek is, dat het ineens niet meer werkt.

Je zou bijna denken dat er aan de VPN Server kant iets is gewijzigd.
Het is nl niet zeker dat de foutmelding iets zegt over jouw kant van de VPN verbinding.

Kun je hier iets laten zien van de foutmelding(en).
Screenshots of de tekst uit een log File van je VPN Client.

Wat voor Modem/Router heb je?

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
En ook: weet je welke VPN Client je gebruikt?
Is het toevallig Cisco AnyConnect?
FamAlberts

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde... zojuist met Ziggo gebeld... zij adviseerde mij het modem te resetten maar helaas,....krijg nog steeds de volgende melding

hanh wrote:
OK.
GRE zegt me wel iets. Gek is, dat het ineens niet meer werkt.

Je zou bijna denken dat er aan de VPN Server kant iets is gewijzigd.
Het is nl niet zeker dat de foutmelding iets zegt over jouw kant van de VPN verbinding.

Kun je hier iets laten zien van de foutmelding(en).
Screenshots of de tekst uit een log File van je VPN Client.

Wat voor Modem/Router heb je?

Gr Han



Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Is de functie PPTP Passthrough te zien op je modem?

Staat PPTP Passthrough op Enabled in je modem?
Zo nee, kun je PPTP Passthrough op Enabled zetten in je modem?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
FamAlberts Gytha

Welk modem heb je in gebruik?
Graag merk, model, nummers en letters voor de juiste instellingen.
FamAlberts

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Is de functie PPTP Passthrough te zien op je modem?

Staat PPTP Passthrough op Enabled in je modem?
Zo nee, kun je PPTP Passthrough op Enabled zetten in je modem?


Ik zie de functie niet. Waar zou die moeten staan?

Be rt wrote:
FamAlberts Gytha

Welk modem heb je in gebruik?
Graag merk, model, nummers en letters voor de juiste instellingen.


Wij hebben een ubee evw321b.

De lampjes die voorop de modem branden zijn
Rtr wlan1 wlan2 tel1 rdy us ds en pwr
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik zie de functie niet. Waar zou die moeten staan?


Zie p19.
https://ubeeinteractive.nl/images/ziggo-handleiding-internet-wifi-modem-ubee-geavanceerd.pdf

Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
FamAlberts Is het nog gelukt met die instelling?
FamAlberts

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee helaas . De PPTP instelling staat op enabled .
Iemand nog een andere suggestie?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dat gaat niet goed, ik zou nu gaan chatten met Ziggo, je kunt verwijzen naar dit topic, ze kunnen dan zien wat je allemaal al geprobeerd hebt: https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/vpn-problemen-31897

misschien komt er een nieuw modem naar je toe:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
FamAlberts

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Dat gaat niet goed, ik zou nu gaan chatten met Ziggo, je kunt verwijzen naar dit topic, ze kunnen dan zien wat je allemaal al geprobeerd hebt: https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/vpn-problemen-31897

misschien komt er een nieuw modem naar je toe:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat


Bedankt! Ga ik doen!
FamAlberts

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
FamAlberts wrote:

Be rt wrote:
Dat gaat niet goed, ik zou nu gaan chatten met Ziggo, je kunt verwijzen naar dit topic, ze kunnen dan zien wat je allemaal al geprobeerd hebt: https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/vpn-problemen-31897

misschien komt er een nieuw modem naar je toe:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Bedankt! Ga ik doen!


Ik heb contact gezocht met de chat.... Kreeg het volgende antwoord;

Als ik het hier nakijk, dan staat het modem niet volledig ingesteld op IPV4 maar op dual stack. Dan switcht hij naar IPV4 en IPV6.
Met opties zoals portforwarding en VPN moet hij wegens beveiliging volledig op IPV4 ingesteld blijven staan. Ik kan deze optie toevoegen in je modem. Dat is dan binnen 2/3 uurtjes verwerkt.

Zodra dat is verwerkt en je inlogt in jouw modem dan hoor je dus officieel in het modem wel zulke opties in te kunnen stellen zoals VPN en portforwarding. Hoe je dat moet instellen, dat durf ik je niet te vertellen. Ik vermoed dat je daar meer van weet dan ik. Ik weet alleen dat dit zo moet staan om het uberhaupt mogelijk te maken om dit in te stellen. Via de community zou je dan altijd nog wel tips kunnen vinden om VPN dan in te stellen en dan zou het moeten lukken

Ik kan het morgen pas weer checken... Ik meld mij zeker weer als het niet heeft geholpen.

Voor nu bedankt voor het advies en een fijne avond!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ah, dat was ik vergeten te vragen, er zijn verschillende invalshoeken waar de oorzaak te vinden is.
Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity?
http://ipv6-test.com

Dan zie je goed of je ook IPv6 hebt of IPv4 only.

Veel succes gewenst.:relaxed:
Graag lezen wij het vervolg.

Uitgelicht topic