Gytha wrote:
ICT mannen hebben er naar gekeken en kunnen niet veel doen. Zeggen dat iets bij Ziggo de boel blokt.
Klinkt vaag. Hebben ze dat getest in jouw situatie? Of valt dat niet onder de support van een Laptop die wordt onderhouden door de ICT-afdeling?
Heb je sinds je het probleem ervaart al eens een Reboot/Restart gedaan van je Ziggo Modem/Router? Probeer ook, of meteen, een Power Cycle = spanning eraf; 30 sec wachten; spanning erop.
Mocht dit niet helpen dan een Factory Reset proberen. Doe eerst een Save van eigen instellingen, als die er zijn. Na de Factory Reset een Restore.
Ik veronderstel dat je de Laptop via Wifi gebruikt. Heb je het al eens bekabeld geprobeerd?
Werkt de VPN-Client
wel via het netwerk van iemand anders? Ihb in het netwerk van een andere ISP dan Ziggo.
Zie ook de eerste reaktie van EnergieBoy. Dat valt toch wel te organiseren?
Je kunt een ander netwerk ook thuis testen door je Phone (met databundel!) via het 4G netwerk te laten werken ipv via Wifi op je eigen netwerk en dan op de Phone de 'Wireless Hotspot' aanzetten. Op een moderne Phone kan zoiets.
Tenslotte de Laptop contact laten maken met de Hotspot van de Phone.
Gr Han