Oke. Ik heb er even over overlegd met collega's. In principe zijn er 2 dingen. (vooropgesteld; het staat gek/onjuist/onvolledig op de site aangegeven. Dat pak ik verder op).
- Het activeren van de voicemail
- Het instellen van de voicemail.
Eigenlijk zou ik ze andersom moeten opschrijven want het is logisch om eerst je voicemail in te stellen (en dus bijvoorbeeld een eigen boodschap in te spreken) en hem vervolgens te activeren.
Het is dus mogelijk om wel een voicemail in te stellen (dit doe je via 1233), maar als deze niet actief staat zal een beller hier nooit op uitkomen.
Wat nu de gedachte is van mijn collega's en mij is dat het hier een beetje andersom gegaan is; de voicemail is meermaals geactiveerd (met *61*), maar was niet ingesteld, dus schakelde de lijn er alsnog niet naar over.
Dit zeg ik met een beetje twijfel, simpelweg omdat het niet super logisch klinkt. Volgens mij gaat normaal gesproken een voicemail wel gewoon aan, bij enkel *61*. Ik ben bovenstaande als oplossing nog niet eerder tegengekomen.
Het *61*1233# is dus een beetje gek. Het enige dat het doet is namelijk de telefoonlijn laten doorschakelen naar 1233, wanneer er niet opgenomen wordt. (als je *61*0612345678# zou intoetsen hoort de telefoon naar dat nummer door te schakelen, wanneer er niet wordt opgenomen). In feite zou deze doorschakeling aanzetten niet nodig moeten zijn. *61* zou genoeg moeten zijn om deze "doorschakeling" te triggeren.
Oke, ik merk dat ik in bovenstaande tekst alle kanten op vlieg ;-). Dat is omdat het dus een rare situatie is en nog niet helemaal duidelijk. Mocht ik hier meer duidelijkheid over vinden, zal ik dit zeer zeker met jullie delen. Mochten jullie nog toevoegingen/aanmerkingen hebben, hoor ik dit zeker ook graag.