LPJV85

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Video streamen van PC naar TV

Ik wil graag video (HD/4K) van mijn PC naar mijn TV streamen. Daarnaast wil ik graag via een steam link games streamen van mijn PC naar mijn TV gamen. Kan dat via de Wifi van mijn Ziggo modem of moet ik mijn PC via een ethernet kabel verbinden met mijn Ziggo modem?

 

Mijn PC staat op de bovenverdieping waar geen ethernetkabel aanwezig is. Ik heb geen zin om kabels te gaan trekken en gaten te boren als het ook via Wifi kan  .

2 Reacties 2
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Streamen van video binnen het thuisnetwerk zal geen probleem zijn, mits je op de bovenverdieping genoeg Wifibereik hebt.

Mocht het niet lukken dan zou je kunnen overwegen een Wifibooster te installeren.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @LPJV85 . Welkom hier!

Tjah, dat is altijd een lastige vraag om heel duidelijk antwoord op te geven. 

 

Wat vast staat is dat de verbinding bekabeld altijd stabieler en meer betrouwbaar is. Maar het kan zeker ook wel werken op de wifi. Toevallig heb ik hier thuis ook de PC boven staan en beneden bij de tv een steamlink (die dus met de PC boven connect). Dat gaat prima via de wifi, maar dat is geen garantie dat het bij jou ook werkt. 

Ik zou zeggen; probeer het uit. Mocht het niet werken is een wifi-booster zeker ook een goede optie. De powerline adapter geeft de mogelijkheid om via het stroomnetwerk alsnog de PC bekabeld aan te sluiten. En de booster kan je bij ons huren (dus ook altijd weer opzeggen als het niet fijn werkt) 🙂

 

Heb je zo de informatie waar je naar op zoek was? 

Uitgelicht topic